Beställa ny lur från kina

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av KungOlav, 21 dec 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. rizpusher

    rizpusher Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    häleböp

    MINA ENHETER

    Operatör:
    häleböp
    Jag skulle ha skippat Meizu MX3. Det finns några saker som gör den lite svår att köpa. Tex Skum upplösning vilket gör att alla appar inte kommer va 100% i utseende 1800*1080!? vet ej varför. Sen använder den sig av en så kallad hårdvare homebutton som gör att bak och meny kommer upp i mjukvaran tex om du slänger in en laucher så kan det se konstigt ut. Gjorde iallafall det med MX2. Men sen är ett stort plus enligt mig är FLYME OS 3 som jag älskar!

    Jag köpte en Xiaomi Mi2S ifrån ibuygou.com för 2500kr inklusive frakt och det är en av dom absolut bästa telefonerna jag ägt. Jag har ägt många tex oppo find 5, nexus 4 och 5 sgs3 och xiaomi står sig minst lika bra om inte bättre!
     
  2. KungOlav

    KungOlav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Platta:
    MiPad 1
    ROM:
    MIUI 7
    Info:
    64GB
    Valde att beställa telefonen från lightinthebox.com!
    Hoppas på att den kommer nästa vecka, då jag har beställt från hemsidan tidigare, med express frakt, och då kommer varan på runt en vecka. Beställa 32gb versionen, så det blir kul att se hur den är. Hoppas i vilket fall från en härlig skillnad från min iPhone 4 som jag sitter med i nuläget.

    Hojtar tillbaka när jag fått telefonen och kan säga va jag tycker.
     
  3. KungOlav

    KungOlav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Platta:
    MiPad 1
    ROM:
    MIUI 7
    Info:
    64GB
    OBS lightinthebox.com

    Lightinthebox.com är inte längre som det brukade vara. Nu vill de ha passkopia och en kopia av ditt bankkort. Detta är information du inte ska behöva skicka, och därför rekommenderar jag ingen att använda lightinthebox.com för närvarande.

    Håller på att få tillbaka mina pengar nu..
     
  4. Adden

    Adden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är det denna luren?

    http://www.aliexpress.com/item/MEIZ...re-Mobile-Phone-5-1-Inch-1800/1406184472.html

    ...nu ska jag inte komma in och ge råd då jag inte alls på långa vägar har dina krav. Men jag har köpt Kina-modeller i flera år, min adhd gör att mina mobiler högst alltid funnits i mitt liv 6 mån :)
    Mina krav för mobilen är att min gps-app ska funka, någon golf-app, kolla på video/netflix/telia+play.

    Vi har 4a st kina-mobiler i familjen just nu, och köpt säkert 15 st om man räknar ihop till vänner och kollegor. Jag har enbart handlat Lenovo-mobiler sista tiden...

    Min regel när jag handlat mobiler/plattor är att jag kollar så det går att roota samt att reservdelsmarknaden är bra.

    Har det blivit något köp?
     
  5. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kan personligen rekommendera Xiaomi, jag har haft en M2S 32GB sedan nästan ett år tillbaka, och den har fungerat näst intill felfritt.

    Visst den har vissa buggar, men om man jämför prestanda mot andra telefoner så är det omöjligt att få samma egenskaper för ens i närheten av samma pengar för tillfället.
     
  6. wrkdrojd

    wrkdrojd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hej!

    Perfekt tråd. Ni som är bekanta med området: jag hade blivit jätteglad om ni kunde komma med lite hjälp.

    Mina 'krav' är att jag vill ha 5" skärm. Det ska egentligen inte spelas några spel på den, men vill ju gärna att den ska vara rapp i vanliga applikationer. Minsta minne för lagring jag vill ha i den är 8gb.

    Tänkte ett pristak på 350$. Förslag? Den här ser ju t.ex. snuskigt billig ut, vad är det en nybörjare som jag missar? http://www.ibuygou.com/p-hyundai_q5...e_mtk6582_1gb_8gb_3g_otg__black-5809-usd.html

    Nåväl. Alla tips är utav godo!
     
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Hade satsat på Huawei 3C eller Huawei G700
     
  9. wrkdrojd

    wrkdrojd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Uppskattar inputen fellas! Ska kika på era namn när jag kommer in på ett WiFi. Är på vift nu.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.