Fråga: bluetooth & avrcp?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av stoffejo, 23 jan 2014.

  1. stoffejo

    stoffejo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Går i tankarna i att köpa en nexus 5 då det känns som den vettigaste mobilen på marknaden nu. Dock ha jag läst om en del problem, använder min telefon mycket i bilen så hur funkar BT:n (läst att en del haft problem med synkning och lite allt möjligt).

    Sen även så har jag försökt få reda på vilken avrcp version den använder?
    Streamar alltid musik i bilen och vill ju gärna se låtinfon och kunna byta låt (vilket inte funkar på min HOX)

    Tack på för hand
     
  2. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag har en Nexus 5 och använder den ofta i min V60 och där har jag inga problem med dom sakerna du beskriver.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  3. stoffejo

    stoffejo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter ju bra, har som sagt läst om en hel del som haft problem på XDA och har precis beställt en blåtandsenhet till bilen och vill så klart att de ska funka då...

    Och du får metadata (avrcp) att funka?
    Ingen mer som har erfarenheter?

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk now Free
     
  4. EUNE

    EUNE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag kan byta låt. (Kunde det även med HOX)
    Ser ej låttitlar sedan om det har med Spotify eller min ljudbokspelare att göra vet jag inte.

    Har upplevt vissa problem anslutningen. Jag har nu börjat ta det lite lugnare och låter bilradion hämta kontakter sedan börjar jag streama. Har inte upplevt problemet på ett tag. Får se om det förblir så.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  5. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte i bilen, men ett BT-headset använder jag varje dag (Sony MW-400), och det funkar klockrent med både synkning och låttitel. Kontroller för start/stopp, låtbyte m.m. fungerar perfekt det också.

    Innan dess hade jag en Sony Xperia S, och där följde inte metadata med.
     
  6. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Vad köpte du? Är med sugen på att skaffa blåtand. Jag har aux i bilen men inte blåtand, men det vore skönt att slippa koppla in den med aux varje gång..
     
  7. stoffejo

    stoffejo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Blir säkrare på ett köp just nu, tyvärr var den svarta slut på Mediamarkt annars hade den nog fått följa med hem idag.

    Jag beställde en Dension pro bt som kopplas ihop med original stereon och styrs via ratten.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
  8. macrus

    macrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min Nexus 5 fungerar klockrent i vår Nissan Juke med Nissan connect. Kör Spotify, kan byta låt och ser även låttitlar. Hade dock lite bekymmer med min Nexus 4 förrut att para ihop den med stereon men löste sig efter en återställning på luren.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  9. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Avrcp stöd för appar kom i 4.3 och har fungerat ihop med Spotify sen dess. Media knappar fungerar också, men tyvärr får den inte ut tid (progress).

    Det enda som har strulat för mig i bilen (toyota) är att Spotify inte verkar uppdatera metadatat om Spotify kickar igång via en "play" signal. Den börjar spela musik, men visar gammal info tills du öppnar spotifyappen I mobilen på riktigt. Det är förmodligen en Spotify-bugg dock.