Problem: WiFi och 4.3

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Rick, 9 jan 2014.

  1. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Sedan uppgraderingen till 4.3 har WiFi blivit en katastrof...
    Den ser snygg uppkopplad ut och ikonen markerar som att den arbetar - MEN den den fungerar i princip inte alls - INGET händer om man försöker surfa eller ladda ner något exempelvis.

    Jag har provat ta bort uppkopplingarna och göra om dem - men det hjälper inte heller.
    Någon annan som har samma problem?

    Förslag på lösning (utom att vänta på ny version)?
     
  2. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Prova att byta kanal på det trådlösa nätverket, jag har haft det problemet. Nämn gärna vilken kanal du bytte ifrån :-D

    Skickat från min C6603 via Tapatalk
     
    Rick gillar detta.
  3. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Uppdaterade precis och tänkte starta en tråd om det, när jag försöker ansluta till wifi så står det att kopplingen avvisades, jag har provat att starta om min router, tagit bort lösenordet på den och självklart startat om telefonen men inget förändrar något :(

    Någon som har en lösning på detta?
     
  4. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det kan vara så att routern är inställd på en wifikanal över 11 och då blir det problem, byt alltså kanal om det är så.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk
     
  5. zeramic

    zeramic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Hmm, testat med flertalet kanaler nu, utan något resultat, har testat 1-11 och telefonen vägrar att ansluta. Bara att vänta på en uppdatering...
     
  6. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har du provat med wep som anslutning, förvisso mindre säkert, men väl värt att prova.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk
     
  7. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag fick samma problem, tror jag. Anslutningen pajade helt. Jag har ett wifi-nät med en mobil bredbandsrouter från Telenor som är utökat med en extender. Jag sökte på allt och jag provade att byta kanaler men icke.
    Men sedan så kopplade jag ner all utrustning helt. Datorerna i nätverket, XZ:an, routern och extendern. Alla strömlösa och en ny uppstart på allt ihop. Då funkade plötsligt allt som det skulle och alla enheter hittade nätet och de hittade varandra. Efter det har jag inte haft några problem med wifi.
     
  8. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jag upplever tyvärr samma problem. Kör med Bredbandsbolaget skit-wifirouter dessutom. Hos mig så slutar nerpilen på wifisymblen att visas efter nån sekund och allting bara laddar. Går jag över till 4G så sätter allt igång igen.

    Men Sony och tidigare Sony Ericsson har haft problem med wifit i sina produkter långt tillbaks så det är inget nytt tyvärr..
     
  9. Magnum442

    Magnum442 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z2
    Jag är lite nyfiken vad du baserar detta på. Finns det t.ex. någon undersökning gjord, eller är det din egen personliga uppfattning? :)

    Själv har jag den motsatta erfarenheten, att det alltid fungerat utmärkt... i alla fall för mig.