Processen com.google.process.gapps avlutades oväntat försök igen..

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av ArneAnka1, 30 jan 2014.

  1. ArneAnka1

    ArneAnka1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min platta, LL 7CK100 har fått kraftiga problem.

    Den här varningen kommer upp hela tiden Processen com.google.process.gapps avlutades oväntat försök igen..
    Det där kommer upp en sekund efter att man tryckt på ok. Kan inte använda plattan till något.

    Jag har försökt kolla på google och liknande. Men har inte kunnat ordna det.

    Det vore verkligen snällt om någon här kan hjälpa mig.
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Det bästa du kan göra är att flasha om mjukvaran i plattan.
    Maila till [email protected] eller ring 031-687350

    Det är en rätt gammal platta men den sista mjukvaran som kom till den ligger här . Supporten kommer be dig att ladda ner den till en dator.

    Vill du prova på egen hand finns även programvara och PC-tools med drivrutiner här

    Finns flera trådar om 7CK100, Kendo M7 mfl här på forumet, bland annat denna tråd.
     
    Last edited: 31 jan 2014
    ArneAnka1 gillar detta.
  3. ArneAnka1

    ArneAnka1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack. Jag ska kolla med supporten.

    Är du helt säker på att det där är senaste mjukvaran? Jag har testat att ladda hem de från samma länk? Men det verkar inte funka.
    Vet inte om jag råkat göra något fel? Hmm.. Jobbigt läge!
     
  4. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ja, jag är säker på att den som funkar bäst är den som TWK_ här på forumet gjorde och versionen skall vara "d". Det är en gammal platta med resistiv skärm och hårdvaran stödjer inte högre Android än 2.1 så utvecklingen stoppade i och med att 2.2 och högre släpptes. OBS, du skall ladda ner uppdateringen till en dator och inte till plattan.
     
  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vet inte jag men detta får jag emellanåt på min SGS3 & har googlat & hittat en del olika lösningar, ingen har dock hjälpt.
    Tydligen ett inte helt ovanligt problem oberoende av mobil/platta. För egen del så är det mycket sällan det händer så jag lever med det, om det blir mer frekvent så blir det dock en total återställning.
     
  6. ArneAnka1

    ArneAnka1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Ok. Jag har testat att ladda hem den till min dator. Men jag får det inte att funka? Kan inte förstå vad gör för fel?

    Det är en gammal platta. Den har legat i kartongen sen 2 år ungefär. Öppnade och testade den för cirka 2 veckor sen. Och nu är det väldigt irriterande att plattan inte funkar.

    Och allt som står i den guiden med punkter, stämmer?
     
  7. ArneAnka1

    ArneAnka1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick det här i början, men då tryckte jag bara på ok, och sen funkade den igen när man öppnade nytt fönster.

    Men just nu så kommer samma medelande upp direkt i samma sekund som jag trycker på ok!! Helt omöjligt att göra något överhuvudtaget med plattan.

    Och det värsta är tll och med att jag försökt göra en återställning. Och jag får det inte att funka.


    Det här är fruktansvärt irriterande. inget funkar! Jag behöver verkligen hjälp med plattan nu. :cry:
     
  8. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Du måste ladda ner RKBatchtool till en dator och installera det programmet på datorn. Sen stänger du av plattan helt och hållet, sen trycker du ner och håller kvar mittenknappen (av de 3) samtidigt som du ansluter usbkabeln mellan datorn och plattan (laddaren skall inte vara i).Då kommer windows att plinga till och leta efter ny maskinvara. Den kommer inte hitta masinvarans drivrutiner så du går in i kontrollpanelen på datorn och letar upp "okänd enhet", högerklickar på den okända enheten och välj uppdatera drivrutin. Windows frågar var drivrutinen ligger och du pekar på den katalogen där RKbatchtool ligger, i den katalogen ligger även drivrutiner. Du väljer X86 för Intel och X64 om du har AMD-processor på din dator. Kör du windows 7 med 64 bitarsversion så skall du peka på X64-katalogen oavsett om din dator har intel eller amdprocessor.

    När du fått in drivrutinerna rätt så kommer siffran 1 i rkbatchtool att lysa grönt och då kan du flasha in den senaste versionen av mjukvaran. (twk004d) Denna img-fil ligger för nerladdning i de länkar jag gav dig några inlägg upp.

    ge mig mer information om vad du har för dator, windowsversion mm så skall jag hjälpa dig. Vad sa de på supporten? Kunde inte de hjälpa dig att uppgradera den, du kan väl skicka in den till dom?
     
    Last edited: 7 feb 2014