[Hallon] Tråden om Hallon

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Cupcakes, 1 maj 2013.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kommer fortfarande kunna ta emot samtal, men inte ringa, surfa eller så. Om du ska kunna fortsätta med det behöver du fylla på kontantkortet igen.
     
    Pernilla gillar detta.
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    "Om ditt ärende är brådskande, kan du chatta med oss vardagar 9-16."

    Haha, kommentarer överflödiga.
     
    Calvin&Hobbes gillar detta.
  3. Calvin&Hobbes

    Calvin&Hobbes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2014
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra
    Telefon 2:
    Mi 9T
    Jag kan bara bekräfta att det är den sämsta kundtjänsten jag haft att göra med. Har skickat bra många frågor och bett om svar under en vecka och de har inte gjort något åt det. Jag var helt dum i skallen och hoppade på abonnemanget liten och får ingen som helst respons nu när jag är kund. Nu i efterhand inser jag att jag borde ha skickat någon fråga för att se om de svarar innan jag tecknade avtal. De skriver på hemsidan: "Vi återkommer med svar vardagar mellan kl. 08:00 och 17:00 inom en arbetsdag" Jag har väntat en vecka....

    För kännedom har jag nu tecknat avtal med annan operatör och hoppas att porteringen går blixtsnabbt bort från Hallon.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men varför inte använda chatten så får du svar. Mailvägen är alla operatörer usla på.
     
  5. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Inte som hallon är, värsta jag varit med om ;
    )XDXOPPXP
     
    Calvin&Hobbes gillar detta.
  6. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Tog mindre än en timme att få svar från Comviq när jag skickade mail förut.

    Tog nästan två dygn när jag mailade Hallon om att SIM-kortet var stulet och skulle spärras (nej den j*a chatten var inte påslagen vid 19.00).

    Skulle få betala 99 kr för ett nytt SIM-kort, då är jag hellre utan. Aldrig mer Hallon, inte ens om det är gratis. Aldrig att några i familj eller släkt kommer använda Hallon heller (de frågar mig vilken operatör och abonnemang de ska ha).
     
    Last edited: 31 jan 2014
  7. Calvin&Hobbes

    Calvin&Hobbes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2014
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra
    Telefon 2:
    Mi 9T
    Det finns ingen Chat på Hallon fast det står att dom ska ha! Ruskigt dåligt kundbemötande när de inte ens bemödar sig att svara och lägger ner Chat funktionen. Jag finner inga passande ord för deras beteende.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Det dyker upp info om chatt när man loggat in eller i beställningsflödet under deras öpepttider.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  9. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Ta det lugnt istället för att kasta ur dig saker som kanske inte stämmer.
    Har du kollat på deras sida ordentligt?
    För det är första gången jag läser här nog att inte chatten finns där. Om
    så att inte chatten skulle finnas där så tror jag verkligen att någon annan
    i denna tråd kan titta på sitt konto och kanske konstatera om så är fallet.

    // F
     
  10. Calvin&Hobbes

    Calvin&Hobbes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2014
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra
    Telefon 2:
    Mi 9T
    Ja. jag har kollat på deras hemsida och loggat in under "mina sidor".
    Ja ni har rätt, det står info om att chat är möjligt när man loggat in på "mina sidor". Men enl mig är inte ett formulär som skall fyllas i där man anger e-post adressen en chat.
    Det står "KONTAKTA OSS Här kan du enkelt ställa din fråga till oss. Vi återkommer med svar inom en arbetsdag", det anser inte jag vara en chat.

    Om jag far med desinformation kommer jag att göra en pudel, men tyvärr jag kan inte hitta en IRL chat på deras hemsida hur jag än letar.
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du loggar in på hallons hemsida mellan 9-16 så finns det på vänsterkanten en chatt-knapp. Formuläret du pratar om är alltså inte chatten.

    Om du har någon adblocker eller liknande kan den påverka.
     
  12. Calvin&Hobbes

    Calvin&Hobbes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2014
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra
    Telefon 2:
    Mi 9T
    Ahhh, ja jag har adblocker. Jag får då säga att de inte är fullt så odugliga som jag har skrivit tidigare. Jag ska slå av adblocker imorgon och se om jag får kontakt med dom. Hade aldrig kommit på att det var det felet med min webbläsare. Vidhåller dock att de inte svarar mig om jag använder formuläret.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Testa på måndag istället, imorgon är chatten tråkigt nog stängd.

    Testa att maila [email protected] direkt istället.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  14. Calvin&Hobbes

    Calvin&Hobbes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2014
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra
    Telefon 2:
    Mi 9T
    Tro mig, jag har mailat dom! Jag har bett dem att svara eller ta kontakt med mig på något sätt, de har ju typ mitt mobilnummer.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
  15. Armine

    Armine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    Köpte ett kontantkort hos hallon för 3 dagar sen, fortfarande inte fått något :S
     
  16. Calvin&Hobbes

    Calvin&Hobbes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2014
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra
    Telefon 2:
    Mi 9T
    Jag får ta tillbaka lite av mitt negativa omdöme om Hallons kundtjänst, det visar sig efter en vecka att de kan svara. Dessutom när jag loggade in på min sidor med annan webbläsare utan ad-block så ser jag chat funktionen till vänster.

    Nedan är en kort redogörelse för mitt Hallon ärende som kanske är normalt för dem.
    Beställde abonnemang 24 Jan och ser till min fasa när jag är klar att jag missat att fylla i kampanjkoden ”Ratsit14”. Fyller i formuläret på hemsidan 10min efter min beställning och förklarar att jag missat fylla i koden och ber dem rätta till detta annars vill jag nyttja min ångerrätt enl distansavtalslagen. Mellan den 24 & 31 fyller jag nästan dagligen i formulär och skickar mail till kundtjänst där jag ber dem bekräfta min ångerrätt eller ändring av ab. Under denna tid mottar jag automatgenererade mail och SMS som informerar mig om att sim är på väg och porteringen snart blir färdig. Jag får mitt nya sim och mitt gamla ab blir till slut stoppat så jag är tvungen att stoppa i Hallons sim för att använda mitt telefonnummer.

    Så här ser Hallons svar ut den 3 februari på min skriftliga begäran om ångerrätt den 24 Jan.
    Hej,
    tack för ditt mail!
    Jag kan se att du har genomfört
    en beställning utan att ange en presentkod vilket har resulterat i att du
    betalar fullt pris. Min rekommendation är att vi avslutar ditt abonnemang
    så att du kan göra en ny beställning med presentkoden, dock ser jag att du
    har valt att flytta ut ditt nummer den 17 februari och i samband med detta
    kommer ditt abonnemang hos hallon att avslutas.

    Jag önskar dig en
    trevlig dag,
    Med vänliga hälsningar
    Xxxxx Xxxxx | hallon
     
  17. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Att de tar en vecka för att svara på en enkel fråga är väl kalasdåligt?

    Sen brukar man väl kolla beloppet man ska betala när man knappar in sina kortuppgifter...
     
  18. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Senaste 5 dagarna så har jag upplevt att mobilsurfen har varit lite sisådär. Extremt segt att kunna komma in på mobilanpassade sidor. Visserligen så bor jag ute på landet. Men idag var jag inne i Lund och hade exakt samma bekymmer som om jag vore ute på landet.

    Symptom: Sidor slutar laddas, Google Play får timeout när man ska installera uppdatera någon app etc. Och har testat stoppa simkortet i en annan mobil. Samma bekymmer.

    Någon annan som upplevt problem med surfen?
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du gör ett hastighetstest, vad får du för resultat då?
     
  20. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det enda som talar för att det kan dö så som det gör är pingen.
    [​IMG]