Beslutsångest Iphone eller Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Koopos, 30 maj 2010.

  1. micke401

    micke401 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Konstant slut trots dagliga rensningar i programkatalogen tex,vägrar tex öppna sms pga minnesbrist och samtidigt rapporterar den nästan 10 mb fritt.. Hoppas dom rullar ut froyo snart och att det råder bot på problemet.. Telefonen snålt inställd med endast 20 sparade sms,buffert i webb läsare tömd osv och ändå samma gnäll på minnesbrist.. Det problemet menar jag..
     
  2. Gecko

    Gecko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vissa apps har redan kommit med uppdateringar för att hantera Apps2SD. Man kan ju bara hoppas att Froyo kommer snart till Desire.

    Mitt minne börjar tryta pga en jäkla massa e-böcker som jag inbillar mig att jag kommer läsa. :)
     
  3. micke401

    micke401 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja precis,anpassade apps med stöd för Apps2SD är verkligen vad denna telefon behöver.. Känns väldigt futtigt som det är idag och så synd på en annars strålande telefon..
    Nu håller vi tummarna för att froyo kommer till Desiren nu i juni som det ryktas om..
     
  4. Peter_l

    Peter_l Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om jag får tycka, så tycker jag du ska köpa en iphone. Gör du inte det kommer du bara att gå och muttra och fundera på om inte den är bättre än Desiren, och du får svårt att sova på nätterna för du tror att du gjort fel val.

    Sen när du haft din iphone nån månad och det värsta gått över och du upptäcker att den är oerhört begränsad, och inte alls så cool som kompisarna säger, då säljer du den för nästan samma pengar du gett för den.

    Så går du och köper en Androidtelefon och vill aldrig byta igen. ;)
     
  5. Koopos

    Koopos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om jag tar och omformulera det hela lite:
    Jag är du sugen på att köpa en desire, alla skriver att den är bra osv.
    Men det är detta som hindrar mig:
    Jag är inte så gammal och får inte ihop mer en 15000 per är och med dom pengarna ska jag köpa massor av andra grejer. Då vill jag inte lägga 5000 på en telefon som jag använder mindre än ett år, om jag köper tex iPhone 3gs så värker det som om att dom kommer att uppdatera den telefonen i ett par år till.

    Hur länge kommer jag kunna ha desire tills någon kommer fram till mig o säger:
    "Omg, den e ju ba såå old den mobilen."
     
  6. JockeLi

    JockeLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går inte, tekniken går framåt... 3GS blir ju old när 4an släpps om nån månad.
     
  7. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Men saken är den.. Hur bra blir dom med uppdateringarna då? Dom släpper typ funktioner som kopiera och klistra in. Sånt som en normal mobil redan borde ha.
    De enda som är intressant med nästa uppdatering är ju multi tasking. SOM DOM ÄNNU INTE HAR, mobiler från 2004 klarar liksom det...

    Nä, kör på en Desire. Även om det slutar komma uppdateringar efter 2.2 så har du ändå en mobil som är grym, och som har nästan allt från början och inte behöver vänta typ ett år för att få funktioner som klippa och klistra, eller använda många olika program samtidigt.
     
  8. Koopos

    Koopos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror jag köper en desire efter WWDC och när 2.2 är "helt" bekräftat.
     
  9. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jag blir lite förundrad över sådana här trådar.... Du måste ju själv bestämma dig för vad du vill ha??

    Sök fakta och neutral information, kolla tester osv om båda enheter och besluta från det istället... ingen annan kan väl bestämma vad du vill ha!?
     
  10. Koopos

    Koopos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men jag låter inte dom bestämma, det jag gör är att ställa frågor och se vad dom anser.
     
  11. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Okaj, lycka till ;)
     
  12. Koopos

    Koopos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ser att du har telenor, använder du fritt surf & isf, vilken hastighet har du och hur nöjd är du med det?
     
  13. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jag har mobilsurf 1Mbit, kostar 69:-/mån, är helnöjd! Har inga problem med det alls :)

    Det finns ju snabbare alternativ med som då kostar mer, men för mig räcker 1Mbit gott och väl då jag inte använder Spotify eller streamar media överhuvudtaget speciellt mycket.