WiFi Problem!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Blomback, 5 feb 2014.

  1. Blomback

    Blomback Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte mig en ny mobil för ett par dagar sen (samsung s4 plus). När jag skulle använda wifin hemma funkade det i ett par sekunder sen laddar den bara. kopplade ner och använde mobila internet vilket fungerade. testade starta om etc men inget vart bättre. Gick tillbaka med mobilen och hörde om dom på elgiganten visste något men inte det, fick en helt ny.

    Kommer hem efter jobbet och testar wifi och ut på youtube för att kolla om det fungerar, japp i en minut typ. sen funkar det inte.

    WiFin indikerar att den är på, statusen visar att den har jätte bra kontakt med routern men inget händer. Den står bara och tuggar när man ska surfa eller vad som helst som har med internet att göra. Mobila nätet funkar dock.

    Har testat att logga in på routern å kolla att den är uppdaterad och det är den. Står även att mobilen är ansluten.

    Har googlat en massa men hittar inget som hjälper, eller bara folk med inte riktigt samma problem. Hittade en som skrev att man skulle gå in på wifi och sen på avancerat, där skulle man ändra till fast ip och då skulle det funka men jag får inte upp i menyn under wifi att man kan ändra till fast ip. Har kollat över allt.

    Hjälp! Blir ju tokig förfan. Köper en ny mobil (hade s2 förut) och så får man inte ens igång wifin.
    Tjejen har första utgåvan av s4 och den funkar då. Samt min gammla s2 var det inga problem med.
     
  2. opc

    opc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    har du provat surfa med nåt annat via routern?
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    vad har du för router?

    dlink dir-655 har en ny firmware som kirrar detta problemet.
     
  4. Blomback

    Blomback Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo allt annat funkade med routern.
    Jo jag har dir-655 så kollade igen men har senaste vertionen. Klicka på check for updates knappen men zen säger att det är den senaste.

    Började googla manuellt och såg då att jag inte alls hade den senaste, eller jo senaste updaten för 1.31 så laddade ner manuellt 1.37 och installera den och vips så funka det!

    Tack för hjälpen!