LG G Pad 8,3"

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av itemudjin, 27 aug 2013.

  1. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har varit och klämt på en LG G Pad 8.3 på Phonehouse och gillar formatet. Det som kan bli en deal breaker för mig är att det tycks vara väldigt tunnsått med fodral. Att kapsla in paden i ett IVSO fodral känns inte så lockande. Originalfodralet finns att beställa från Korea, men går lös på nära 600 kr vilket känns litet väl saftigt. Synd att inte flera tillverkare gjort fodral till LG G Pad.

    En fråga till er som vet, går det att köra Dagens Nyheters app på LG G Pad? Hur är känslan när man läser DN digital i LG G Pad? Känns det för småttigt eller känns texten lagom?
     
  2. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Nexus 7 2013 --> G Pad 8.3

    Hej!
    Jag har tagit steget från en Nexus 7 2013 till en G Pad 8.3. Det som lockade mig var främst den större skärmen. Det är väldigt liten skillnad i fysisk-storlek med 1,4" större skärm är skönt att ha vid surf och läsning. Det jag har noterat nu efter ca 1 vecka är:
    Nexus 7 har bättre batteritid
    Nexus 7 laddar snabbare
    G Pad känns lite laggigare, flyter inte riktigt lika bra som Nexus 7:an.

    Grymt skönt med en sd-kort plats i G Pad. IR sändaren är en kul grej, kanske inte används dagligen men ändå......
    Skärmen och Knock on funktionen är grymt bra! Övriga LG-program är mest skit faktiskt.
    Jag som använder netflix har noterat att det finns ett klart audio-out-of-sync problem, vet ej vad det beror på men det fanns inte på Nexus 7:an.

    Låter som om Nexus 7:an är ett bättre val, men jag ångrar mig absolut inte. Nu väntar jag bara på kitkat så att flytet kanske blir lite bättre samt att netflix problemet löses med den kanske.... :)

    Jag har förresten beställt ett sådant här fodral:
    http://www.amazon.co.uk/dp/B00GPKONYI/?tag=swedroid-21
    Återkommer med synpunkter senare....

    /Johan
     
    Last edited: 5 feb 2014
  3. Biermann

    Biermann Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det skyddet köpte jag, är exakt som ivso smart cover, det står till och med ivso på magneten. Hursomhelst, ett bra fodral med magnet och skärmen väcks när man öppnar fodralet. Känns som filten skyddar fodralet bra. Tappade plattan asfalten så flög skyddet av fast plattan fick ingen direkt skada, så det gör sitt jobb :)

    Jag gjorde också flytten från Nexus 7, dock första generationen, till LG Gpad 8.3. Är supernöjd, smidig och skön platta.
     
  4. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Frakten var rätt dyr va? Brukar inte löna sig att köpa billiga saker från Storbritannien. Jag köpte tidigare en fjärrkontroll därifrån och det slutade med att fraktkostnaden översteg produktens pris. :(
     
    Last edited: 5 feb 2014
  5. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    5£ tyckte det var ok. Orkar inte vänta på något från Asien eller USA.... :)
     
  6. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Då kom du ändå hyfsat billigt undan. Jag fick typ betala det dubbla vid mitt fjärrkontroll-köp.
    Men vad gör man inte när sakerna inte finns i Sverige (har inget val)?
     
  7. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Kosta 2190 nu

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  8. upf_swe

    upf_swe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som har provat att spela Jetpack Joyride på G Paden?

    Här kan man säga att ljudet kommer till sin rätt när gubben går på golvet. :D
     
  9. poorclocker

    poorclocker Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Hur fungerar appar på android surfplattor nuförtiden? Är lite sugen på att köpa denna på komplett. (främst för att läsa pdf, webbsidor, film) :-)
     
  10. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Det här med ljudsynkproblem med netflix var tråkigt att läsa om. Skulle kunna vara en deal-breaker för mig. Jag kollar mycket på netflix.
    Är det tydligt osynkat på allt som netflix strömmar? Hur är det med andra videoströmmar som svt play, youtube osv. Är de också osynkade?
     
  11. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER



    DN:S app för digital prenumeration är inte anpassad för plattor med fullHD. Det ser ut som skit. Dom har lovat en uppdatering länge, men jag har gett upp och kör mobila webben som funkar ok.











    Sent from my RM-892_eu_sweden_243 using Tapatalk
     
  12. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Youtube fungerar klockrent, svtplay appen är sönder (läs gärna recensionerna på Google play) netflix är i osynk men jag lider inte så mycket då jag oftast castar den till chromecasten......
    Jag tycker plattan är jättebra och jag är säker på att den blir ännu bättre när kikat kommer.....
    /Johan

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
    Holabanarne gillar detta.
  13. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Tack för svaret Johan! Om youtube funkar bra borde netflix också kunna göra det, tycker jag. Får hoppas att netflix fixar appen så att den lirar bra även på g-paddan. :)
     
  14. Laputa

    Laputa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    Går det stänga av av och på ljudet?
    Irriterande.
     
  15. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Har inga som helst problem med Netflix här på min g-pad. Kanske beror på att jag inte kör stock men funkar fint här i alla fall.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  16. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det låter bra! Då måste det ju bara lösas i KitKat.... :)
    Vad kör du om du inte kör stock? CM11? Hur fungerar plattan nu?

    Jag är själv sugen på att köra CM11, det är inte mycket jag skulle sakna från stock, kanske Knock-funktionen isåfall. Men jag tänkte avvakta till den officiella Kitkat:en kommer för att se om plattan blir lite mer följsam och om Netflix fungerar som den skall... annars blir det custom rom....
    /Johan
     
  17. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det du frågar efter kan väl alla plattor idag. :)
    Just G Pad 8.3 skulle jag säga är extremt prisvärd, fin "stor" skärm, bra hårdvara, minneskortsläsare, Ir-sändare. Det som är mindre bra är LG:s mjukvara, det är lite för mycket på en äldre android 4.2.2.

    För att se skärm-skillnaderna mellan G Pad och Nexus 7:
    http://www.youtube.com/watch?v=WAH5rn8Db10

    Jag använder min till det du frågar efter och för mig gjorde det stor skillnad att gå upp från 7" (nexus 7 2013) till 8.3", utan att plattan för den sakens skull blir stor och otymplig.

    /Johan
     
    Last edited: 7 feb 2014
  18. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Du lär inte sakna sådant som finns även i CM11, så som knack-knack... :-*
     
  19. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Kanon, blir till att flasha plattan ikväll... vet inte om det blir CM11 eller Mahdi då de verkar bra båda två.

    /Johan
     
  20. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tack för filmen. Skillnaden i storlek blev väldigt tydlig, tydligare än den blev för mig i butik.

    Det lutar åt att det blir en beställning. Det som fortfarande får mig att tveka litet är att G Paden verkar vara ganska smal och lågt prioriterad, då det knappast finns några tillbehör till den.

    Jag tvekar också kring om det är ett uppbyte eller nedåtbyte att gå från den så välrenommerade Nexus 7 2013 plattan till LG Pad. När jag testade LG Pad i butik, så var den märkbart laggigare än Nexusen. Det blev små hack hela tiden, medan scrollningen i Nexus är helt laggfri.

    Det andra aberet är hur det blir med uppdateringar. I och med att LG Pad verkar vara en ganska smal platta, så kan man kanske inte räkna med att det ska finnas en stor community som fixar roms om inte LG uppdaterar längre än till 4.4. Plattans livslängd blir då ganska kort.

    I familjen har vi både en Nexus 7 2012 och en Nexus 7 2013. Vi har också en äldre Samsung Galaxy Tab 8.9. Det gäller att kunna motivera ett köp av LG Pad också. Hjälp mig gärna över kanten, så att det blir köpa av..! ;-)