Fråga: Svart Vågeffekt display Och Phonehouse

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av FranzÅke, 4 feb 2014.

  1. FranzÅke

    FranzÅke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som rukbriken lyder har jag varit in på Phonehouse med min telefon 1 gång.Pga att jag får svart vågeffekt på displayen om jag sätter den i en väska eller bilhållare.Jag har sagt att det bara är jag och 1 till som haft detta problem på deras supportforum,Och att en person på detta forum har så men då är det precis där displayen har spruckit .Dom säger att detta är fullt normalt,Vilket jag vill påstå är skitsnack med tanke på hur få personer som verkar ha detta problemet.Finns det någonting jag kan göra??? Är less på att ha med dom att göra.Men vill inte ha en telefon liggandes i en låda för att jag inte vågar använda den.
     
  2. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Kolla direkt med supporten hos Sony och fråga vad de tycker. Om det är fullt normalt ska det vara så och då ska väl i alla fall >95% av alla ha den våg-effekten. Hänvisa till både Sony och att de inte är normalt.

    Om inte det fungerar skulle jag hota med ARN.
     
  3. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Det är inte då enkelt så att det är digitizern du ser? Den kan synas som ett vågmänster i vissa vinklar. Och i så fall är det fullt normalt det du har på din telefon.

    Sent OTA using TapaTalk
     
  4. FranzÅke

    FranzÅke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är endast vid tryck på vänster sida av telefonen det blir så,Som svarta vågor som rör sig över displayen
     
  5. otto84

    otto84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Om jag trycker på ett speciellt ställe ganska långt ner på vänster sida av telefonen kan jag också se det du beskriver. Jag upplever att det var lättare att få detta fenomen innan jag lämnade in denpå reparation för att bakstycket hade lossnat.
     
  6. xavior

    xavior Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också detta på "fel" på min xz. Som sagt bara på vänster sida.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk