Fråga: Mottagning?

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Herrn, 7 feb 2014.

  1. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Hej jag undrar hur mottagningen är i era telefoner, min dotter funderar på att köpa en compact, och vi bor lite avsides, så där skulle det vara intressant att höra hur ni upplever mottagningen i telefonen
    Med vänlig hälsning Herrn
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Litet tips är väl då att köpa den på nätet, testa mottagningen och ev lämna tillbaka.

    Ja jag förstår att det inte var sen ursprungliga frågan men mottagningen hos TS kommer ju inte vara exakt så som någon annan med dålig mottagning har det. Och eftersom distansavtalslagen finns är det väl dumt att inte använda den. Är ju till för sådana här fall.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  3. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 123
    Mottagna gillanden:
    1 059
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Beror ju på vad man jämför med.
    Jag tycker det är ungefär samma som min förra Galaxy Nexus, kanske något bättre t.o.m.

    Har hon 4G på sin telefon nu kan det bli ungefär samma, har hon det inte så kanske det blir bättre om där finns bra täckning för 4G.
    Är 4G täckning kass där ni bor så stäng av den så luren inte ligger och söker hela tiden. Man kan ha 4G on/off som snabbval i meddelande listen om man vill kunna skifta lätt beroende på var man är.
     
  4. HSt

    HSt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har haft min Z1 Compact i drygt en vecka och jag kunde impa på kollegorna på jobbet med att surfa på nätet och även kolla på YouTube utan lagg eller andra bekymmer där våra jobbtelefoner (Samsung Galaxy S3 Lte, jag vet att detta kanske är dåligt exempel då den inte är speciellt bra på mottagning eller att skicka) har problem att överhuvudtaget får kontakt med nätet ens via edge-täckning. Detta i vårat fikarum som ligger delvis under jord, vi har låga fönster ut. Samtliga mobiler inklusive min privata har Telia som operatör.

    Är väldigt nöjd än så länge med min lilla Compact. Har haft den igång nu i 2 dygn och lite drygt 6 timmar med 20 % kvar i batteriet. Detta med lite spel (Sworcery), epost, mess, whatsapp och samtal. Har ännu inte haft några problem med vibratorn, led-blixten eller något annat än. Kan rekommendera den starkt.
     
  5. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag bor också avsides och har dessutom skog och berg runt om. Jag måste säga att det är bättre mottagning än med mina Samsung Slll och s4 mini. Där låg mobilen på 1 eller 2 streck m. Med denna är det något bättre. Skillnaden är att eftersom Staminaläget låter mobilen gå in i viloläge med skärmen släkt sparar detta batteri.
    Batteritiden är suverän.