Sony Xperia Z1 Compact

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av ElTomato, 7 jan 2014.

  1. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Någon bättre begåvad som kan starta en "Snabba frågor tråd" så kan ju folk ställa frågor av enklare karaktär där istället för att starta nya trådar för varje fundering man kan tänkas ha. :-) Allt för ett lättöverskådligt och lite "renare" forum.
    Försökte själv men gick bet.. Orutinerad.

    Förövrigt fick jag och sambon våra vita idag, tok nöjd! ;-)
     
  2. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Det är små fina repor och det behöver inte bli värre.
     
  3. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Körde utan något skydd på min XV och fick bara en liten nästan osynlig repa på 1år. Tänkte köra samma taktik med denna.

    Måste dock säga att jag behåller denna tills den pajer helt. Soc och minnet i denna gör allt och mycket mer av vad jag behöver ur en telefon.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Någon som gått från H1 till Z1c som kan dela med sig av sina intryck ? Framförallt hur man upplever den något mindre skärmen. Är den inte ungefär lika bred men inte lika hög ?


    Skickat från Tapatalk
     
  5. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Själv gick jag från g2 till en z1c och vilken skönhet z1c är!!! grym prestanda i ett litet paket med grym batteri tid :)

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  6. Hanburger

    Hanburger Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Sitter också själv på en G2 men är helt insnöad på Z1C. Vet inte hur jag skall göra, känns inte som att någon vill byta från en Z1C till en G2... Får väl bita ihop och sälja G2an och punga ut mellanskillnaden vilket dock känns surt då jag just bundit upp mig två år!

    Något alls du saknar från LGn? Vänjer du dig fort med den lilla skärmen samt de betydligt tjockare ramarna?
     
  7. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag tycker att för att hantera en telefon med en hand så är z1c perfekt, g2 är lite för stor. Just nu saknar jag enbart i knock on funktionen. Batteri tiden är faktiskt bättre till Z1c än till g2 också.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  8. Hanburger

    Hanburger Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hehe ja, G2n har glidit ur näven ett antal ggr när jag försöker göra enhandsmanövers! Knock on kommer väl förhoppningsvis? :) Härligt med batteriet, var egentligen den största anledningen att jag valde G2 från början.
     
  9. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig. Orkade inte ladda telefonen 2-3ggr per dag. :-) med z1c har jag idag. 4,5h SOT och har 45% batteri kvar, kör en med stamina mode utan normalt och med 2mail konton etc. Det är riktigt Nice

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  10. skrotfot

    skrotfot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    7T
    Men du saknar inte skärmen i G2 alls? Vare sig storlek/upplösning/ljusstyrka etc?
     
  11. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Skärmen till g2 är fantastisk men Sony skärmen är inte långt ifrån. Ärligt 720p eller 1080p på så små skärmar har ytterst liten betydelse. Men som enkelt svar, nej saknar den inte direkt.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
    skrotfot gillar detta.
  12. Gazette

    Gazette Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 / S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 / S22 Ultra
    Flikar också in med en åsikt har alltid haft Sony telefoner men valde att testa en G2 istället för en Z1:a ..hade Z:an innan.
    Jag tyckte om G2:an men valde att gå tillbaka till Sony igen speciellt när dom släppte Z1c. Tycker storleken är mycket skönare och en mycket finare telefon helt enkelt.

    Det jag saknar är Knock On känns jobbigt att trycka på en knapp igen när man vant sig vid Knock On tyvärr men det står man ut med för storleken och prestandan i en Sony telefon överväger en sådan liten sak.

    Även de tjockare kanterna stör mig inte alls men dom kunde allt ha kört med en lite större skärm i Z1c:an så hade den varit perfekt, var bara dom första dagarna som övergången mellan en större skärm till en mindre va lite underligt nu känns det naturligt.

    Men båda telefonerna var bra men jag valde att gå tillbaka till Sony nu när dom gjort en telefon med få brister.

    Mvh
     
    skrotfot gillar detta.
  13. printmaster

    printmaster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet var man kan köpa laddningsstationen omgående?
     
  14. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 120
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
  15. comatose13

    comatose13 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har velat mellan z1c och G2 sedan jag skickade in min z1c som DOA men har nu bestämt mig för sonyn. Två frågor har jag dock, är det någon som faktiskt har tagit bort splitterskyddet på baksidan (om det nu finns ett sådant, tycker att åsikterna går isär) och blir det då en kant mellan ram och glas som några verkar uppleva uppstår på framsidan utan skyddet?
     
  16. Hanburger

    Hanburger Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Knock on känns kanske inte lika viktigt då mobilen är betydligt smidigare - alltså lättare att komma åt låsknappen?

    Har ännu inte hört om någon som är missnöjd som bytt från +5" till Z1C, så nog borde man själv kunna vänja sig med storleken. Lustigt att man ens funderar på om 4,3" skulle vara för litet egentligen - minns när HTC Desire HD kom med just den skärmstorleken och jag tänkte att jag ALDRIG skulle kunna ha en så stor lur....
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER


    Känner precis likadant, kommer ev byta från en H1 och har förut kört S3 och S4 bl.a. Då var jag inte säker på om jag kunde stå ut med en så stor telefon, tänk vad fort man vänjer sig. Använder även en IPhone 4&5 på sidan om min Android och klarar jag mig med dom skärmarna borde ju Z1C upplevas stor om man jämför.


    Skickat från Tapatalk
     
  18. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Knock on sägs ju finnas med i Sony's 4.4 släpp så det känns som ett icke problem. Sen personligen angående ramen så tycker jag det är ok med att den är grov, då slipper jag komma åt skärm fan av misstag när jag hanterar den, dvs jag kan hålla i den ordentligt utan att oroa mig för att trycka på något, som jag gjorde ganska ofta med S3an. Så, så länge dom inte lägger in ett par mm touchlös yta i kanterna på skärmarna så ser jag hellre att det är lite ram.
     
  19. solanum

    solanum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    tjabba tjena hallå!


    Ni som äger en z1 compact. Har ni något som heter mediaserver under batteriförbrukning?. Lixom den ligger på mer förbrukning än själva skärmen så det måste att stå och tickar även om den är i standby.

    hur f*n dödar man den processen?, den mördar mitt batterie
    har även tagit ut mitt sd kort för att testa om det var nåt med det, men ICKE!
     
  20. aliendavid

    aliendavid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har för mig att mediaserver har med Spotify /inbyggda musikspelaren att göra?

    Jag har inte det problemet men lyssnar å andra sidan inte så mycket nu när jag är pappaledig
    Dock har jag haft liknande innan på andra telefoner och då har jag misstänkt Spotify...

    Skickat från min D5503 via Tapatalk