Fråga: Min Z1 knäpper, piper, vibrerar och är störig...

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av r_o_n, 10 okt 2013.

  1. r_o_n

    r_o_n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2013
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    För att GPS ska fungera fick jag aktivera platstjänst för google. Då har det för sig att GPS ska hitta min plats en gång i timmen, eller oftare alltid. Väldigt korkat. "Platsen har identifierats av google". Detta är ju bara intressant när jag ska åka någonstans och då använder jag Navigon. Förresten, Navigon gick inte att starta om jag inte aktiverade platstjänst för google

    Så fort ett sms kommer så låter den. Så fort jag en skriver en bokstav så vibrerar telefonen. Vilken stolle kom på det?
    Så fort någon postar i tapatalk i de 5 forum jag är med i så väsnas telefonen.
    Så fort jag får e-post så stör telefonen mig. När jag spelar Quizkampen och en medtävlare svarat då surrar telefonen.

    Kort sagt. Hur får man den lika tyst som en iPhone? Klart jag vill bli påmind, men det ska ju räcka att dra ner den gråa "rullgardinen" där alla händelser står uppräknade.

    Finns det någonstans där man kan stänga av notifieringar/app? Jag vill inte ha ljud eller vibrering på, men vill inte stänga det globalt.

    Vad är det för ett skruttigt operativ. Jag vill att det är jag som är aktiv med telefonen, inte tvärtom.

    Medan jag skriver detta så lät det nu som ett litet trumslag i telefonen, det var.....någon på FB som vill bjuda in mig på ett hjärndött spel (Diamond dash). Han även med en ny stalkerhändelse från Google, google vet min plats igen, liksom för 20 minuter sedan.
     
  2. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Det hade förmodligen gått fortare att leta lite bland inställningarna än att skriva denna post.. Svaret är ja, du kan stänga av allt det du stör dig på.

    Tapatalked from my Xperia Z
     
    ekanix20, ngr och Sweden2 gillar detta.
  3. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Så här får du tyst på tangentbordet.

    Inställningar/språk och inmatning/Xperia tangentbord (klicka på inställningssymbolen)

    I Tapatalk kan du ställa in hur telefonen ska bete sig när det postas i de trådar/forum du följer, var säkert lika med iOS. :)
    Likaså för e-posten.
     
  4. izma

    izma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okey. Jag tar upp en gammal tråd för jag håller på och blir galen . Hur stänger jag av ljudet när jag sätter telefånen I laddningsdockan. Jag väcker ju hela familjen
     
  5. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Om du sätter den på ljudlös borde det väl funka?

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  6. bezk

    bezk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Testa att använda appen Smart Connect.
    Kan där välja att göra den tyst automatiskt när den sätts i laddningsdockan och sen återaktivera ljudet när du tar bort den. Finns även möjlighet att göra så det bara gäller mellan vissa klockslag (tex nattetid)
     
  7. izma

    izma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Men ljudlös vill jag ju inte ha den,. Jag vill ju fortfarande att någon ska kunna nå mig. Telefonsignalen måste ju funka annars skärmar man ju bort sig från omvärden. (tänk om det händer någon liksom...?)

    Jag fattar inte varför alla telefoner måste envisas med att ha en massa jäkla ljud hela tiden. telefonsigna, smssignal och alarm är fasingen det enda man behöver.
     
  8. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Stäng av wlan och mobilt internet när du lägger dig (går säkert att programmera Smart Connect till att göra det med), så får du inte aviseringar om annat än SMS och samtal, så vida du inte ställt in någon påminnelse etc.
     
  9. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag fick tyst på min genom att ta bort händelserna som smart connect utför när man sätter mobilen i dockan. :)
    Hoppas det hjälper.
     
  10. jollybob

    jollybob Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är väldigt irriterande, hur fixar man det?
     
  11. Sqweebz

    Sqweebz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Men att det ska vara så jävla svårt att förstå! Varje app har egna aviseringsinställningar. Bara att leta och stänga av ljud och vibration. Kolla i mobilens egna inställningar också.

    Alternativt så lägger ni luren på plan, och fast mark, och sopar till den med den största släggan du orkar lyfta!

    Skickat från min Nokia 3310