Problem: Tappar ofta samtal, de bryts

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av FrozenWithin, 12 feb 2014.

  1. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Någon annan som upplever detta? Var inte så på min förra mobil när jag ringer från lägenheten. Nu är det nästan varje gång. Samtal bryts minst en gång, det blir konstiga ljudfenomen som även den andre hör, eller så låter rösterna mekaniska alternativt att jag hör dem men inte de mig. Skumt liksom. o_O

    Finns det någon App som hävdar signalförstärkning som verkligen fungerar förresten?
     
    Last edited: 12 feb 2014
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Aldrig haft problem med brutna samtal. Hur är din täckning när du inte talar? Kan vara något defekt i telefonen eller dåligt/gammalt simkort om du har bra täckning.
     
  3. Isengrim

    Isengrim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har märkt att min ibland växlar mellan 4G och 2G när jag ringer och då bryts det ofta.

    Skickat från min G2 genom Tapatalk
     
  4. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Min växlar nät fasligt ofta fast jag är på samma plats och på min höjd rört mig någon meter. Kan växla från E till 2G till H fram och tillbaka. 4G och H växlar det mellan än mer ofta.
     
  5. indurain

    indurain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Om du ligger på 4G nätet ska den växla till 2G eller 3G nätet vid samtal. 4G nätet är ett rent data nät och går inte att ringa på idag. Därför växlar telefonen.
    Det har pratats om att det ska gå att ringa på 4G nätet men så är inte fallet idag.

    //Indurain
     
    Isengrim gillar detta.
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hur fungerar det om du låser telefonen på endast 2G eller 3G? Upplever du samma problem på flera platser?


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  7. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Ah okej :) Finns ju en risk att mitt LG flip cover (det med "fönstret") påverkan negativt också, fast det är LGs egna och borde vara designat för att störa så lite som möjligt.
     
  8. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Ska prova vid nästa samtal! :)
    Ringer oftast hemma i lägenheten när det är längre ärenden. Ute är det mest väldigt kort så det hinner inte krångla iaf :P Får testa det med, ett längre.
     
  9. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Min andra fråga: "Finns det någon App som hävdar signalförstärkning som verkligen fungerar förresten?"

    Vad tror ni om det?
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nej, tyvärr är det inte så enkelt.
     
  11. H0gberg

    H0gberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Hej,

    Även jag har problem med att samtal bryts ofta. Jag har nog klurat ut det till att det sker när den byter cell då den inom en felmarginal på 10m alltid bryter ett samtal när jag åker över den gränsen.

    Har f.n. Telenor, vad har TS?
     
  12. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem, mest när jag ringer längre samtal hemifrån i lägenheten. Verkar uppstå när jag håller telefonen mot örat, håller kanske för antennen då. Verkar fungera bättre om jag håller den i handen och kör speaker. Kollar man på sändningen så ser man att den går ner till 0 just när samtalet bryts/tappar kvalitet och sen upp till fullt igen. Bryts dock inte oftast, utan det blir bara störningar så att man inte kan prata i 5-10 sekunder.

    Händer ofta flera gånger under ett längre samtal, nästan varje gång jag ringt längre samtal med den. Händer oftast när man är en bra bit in i samtalet som sagt, men det går ju inte att föra ett längre samtal pga det här, folk blir irriterade, särskilt det när händer upprepade gånger under ett samtal. :P

    Lämnade in min på service på NetOnNet då jag bara använt den drygt en vecka så den var nästan ny, återkommer med hur det gick. Lite irriterande att det inte var så enkelt att demonstrera felet i butik, får jag tillbaka den och tvingas betala serviceavgift på 300 kr blir jag förbannad, har varit utan telefonen som var nästan ny i två veckor redan. Snubben i butiken hade svårt att formulera en felrapport, så hoppas servicecentret förstod den.

    Har för övrigt heller aldrig haft mer än 2/3 av 5 i täckning på 4G. Kanske nåt antennstrul? Har halebop som operatör.

    EDIT:
    Kanske kan vara relaterat till detta? http://computersweden.idg.se/2.2683/1.457808
    Jag har ju dock halebop som sagt. Riktigt irriterande i alla fall, och svårt att felsöka. Kommer inte ihåg om jag provade låsa den på GSM/3G, men det är ju ingen riktig lösning iaf. Man vill ju kunna använda 4G utan växla manuellt stup i kvarten.
     
    Last edited: 14 feb 2014
  13. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Hej, har Comviq. Jaså? Kanske är nåt sånt då. Pratade med brorsan idag i 49 minuter från min lägenhet. Hade stängt av data i rullgardinen så jag bara hade 2G. Då bröts det inte en enda gång, inga försvunna röster eller konstiga ljud heller (utöver något brusande störningsaktigt ljud som surrade lite i bakgrunden). Så att hålla sig till 2G kanske gör susen väl inomhus. :)
     
  14. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Känner igen det mesta du beskriver och även det på länken. Även wifi tycker jag är sådär. Gällande samtal kan du se mitt svar som jag gav nyss fast inte till dig, vad som kanske fixar det för mig (om det håller i sig).
     
  15. H0gberg

    H0gberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Jag har stängt av 4G då mitt abonnemang inte tillåter det så min pendlar bara mellan 3G och 2G men som ni säger, stapeln går mot noll och sedan till fullt, mellan dess så bryts samtalet.

    Jag har inte haft problemet när jag bara gått och pratat men om jag åkt ett par mil och den får byta lite master då och då så händer det vare sig jag har den mot örat eller lirar högtalarfunktion.

    Ska dra ner nån app som kan spela in lite nätinformation när det händer så får vi se om det finns något samband. Irriterande är det hur som helst...
     
  16. Isengrim

    Isengrim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har fortfarande detta bekymmer efter 4.4.2 uppdateringen. Kanske mer nu än tidigare.
    Någon som hittat någon lösning på detta eller kanske fått sin telefon reparerad?
    Samtalen bryts ofta inom första minutens samtal...Idag hände detta 4 ggr i följd, mycket irriterande.
     
  17. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Samma här, har blivit mycket värre efter 4.4...Har Tele2, är ute och kör mycket i jobbet och pratar ca 6h i telefon under en arbetsdag och det har blivit jävligt irriterande när det bryts hela tiden... Aja, blir en Z2 när den kommer, börjar bli riktigt less på den här telefonen nu, GPSen är under all kritik!

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  18. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick telefonen utbytt på garantin, men samma problem fortfarande, Halebop vill inte kännas vid det heller. Riktigt irriterande och gör ju att den är närmast oanvändbar som just...telefon.

    Verkar dock fungera bättre om det inte blir helt bra om man slår av 4G, men det vill man ju inte göra. Brukar dock behöva göra det om jag ska ringa något viktigt samtal.

    Vet inte om det blev sämre med KitKat, men det räcker väl iaf med att det inte längre går att använda hörlursuttaget eller autobrightness. :)