Problem: Samtalsloggen tom

Diskussion i 'Xperia V' startad av Sir_N, 15 feb 2014.

  1. Sir_N

    Sir_N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag vet att det finns andra trådar om detta, dock utan lösning!

    Ett nyligen uppkommit problem i min Xperia V, och det är inte "DÖLJ/VISA Samtalslogg" som står i fel läge!

    Köpte den i april i fjol, nyligen började en del appar strula, så jag gjorde en "Återställning standardins.". Körde in backupen från My Phone Explorer (MPE) och upptäcker sedan att jag inte har någon samtalslogg.

    Kontaktade Sony chatt som provade olika åtgärder, ingen skillnad. Gjorde sedan två ominstallationer via PC Companion enligt instruktioner från Sony - ingen skillnad!

    Skickade in den för en vecka sedan och fick igen den i går (de hade uppdaterat mjukvaran), då funkade samtalsloggen. Efter att ha kört in backupen från MPE, så är samtalsloggen tom igen.

    Jag har läst runt på svenska och utländska fora, men inte hittat något som fungerar.

    Om jag kopplar ihop mobilen med My Phone Explorer i PCn, SÅ SER JAG RINGDA SAMTAL FRÅN SAMTALSLOGGEN i MPE! Så den finns i mobilen, men den presenteras inte på dess skärm!

    Utöver detta så startar den om då och då, både före och efter besöket på verkstan.

    Tusan så tröttsamt!
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    VIlket OS-version har du i luren föresten?
     
  3. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Återställer du din backup varje gång du installerat om programvaran i telefonen?
    Felet kan ju ligga där, och återställer du då skit så kommer det alltid vara skit i telefonen.
     
  4. Sir_N

    Sir_N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Programvaruversion: 9.1.A.1.140. Jag har ingen notering om vad jag hade innan den var in på service.
     
  5. Sir_N

    Sir_N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så sant! Tanken har slagit mig också... :-)

    Men det är ju många fler än jag runt om på forum runt världen som har beskrivit att de har samma problem. Någon förlorade samtalsloggen efter att ha kört in backup från annat program, kanske tom PC-Companion.

    Vid senaste backup valde jag ut bara kontakter i en backup och bara SMS i en annan, men det slutade på samma sätt.

    Det märkliga är att mobilen producerar en logg som jag kan se i My Phone Explorer men inte i mobilen!
     
  6. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Blås rent och skit i allt vad backup heter, då borde det funka utan problem.

    Sent OTA using TapaTalk
     
  7. Sir_N

    Sir_N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det kan ju funka med röksignaler också...

    Med drygt 100 poster i telefonboken, vardera med 1, 2, 3 telefonnummer, e-post och adress, så är det lätt att förstå att en backup är värdefull!

    Samtalen loggas i telefonen (jag kan se dem i My Phone Explorer), men de visas inte på Xperias skärm! När så många andra har samma problem, så måste det vara ett fel i Xperian och inte på backupen! Jag kunde acceptera att loggen raderades, men att den förblir blank är ju väldigt konstigt!

    Jag har använt MPE i många år, först med SE K750i, sedan i ca 2 år med HTC Desire. När jag tog backup på HTCn och körde in den i Xperian, så funkade det helt perfekt! Det var efter fabriksåterställningen som det började spöka!

    Jag har aldrig haft några som helst problem med MPE tidigare. MPE återställer telefonboken med alla uppgifter, foton på kontakter, SMS mm. Makalöst bra!
     
  8. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Är det kontakterna som du vill ha kvar så är det ju bara att synca dom mot ditt Gmail konto, du slipper då blanda in en massa tredjepartsprogram.

    Sent OTA using TapaTalk
     
  9. Sir_N

    Sir_N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej, tack! Jag skall testa det, få se om det är lika bra som MPE!
     
  10. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Det är inte bara lika bra, det är faktiskt bättre eftersom du slipper bekymra dig över att bli av med dina kontakter om telefonen blir stulen. Bara logga in med samma Gmail konto i nästa telefon och så ligger kontakterna där.