LG G PAD 8.3 - Frågor och svar

Diskussion i 'LG' startad av Atkinson, 8 feb 2014.

  1. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Jag måste fråga er LG G Pad ägare, är ni nöjda med ert köp ?

    Efter att min LG G2 for i golvet i helgen med spräckt glas som följd, sitter jag och funderar på att skaffa min första surfplatta.
    Specsen och priset är ju helt rätt, alternativet är ju självklart Nexus7 v2 men LGn känns ju faktiskt som ett bättre köp ?
     
  2. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd med mitt köp. Jag köpte den för 2190:- hos komplett för två veckor sedan. Jag gick från en nexus 7 till denna. Storleken är helt perfekt. 7 tum är lite litet, men det gör ganska mycket att bara gå upp en tum i storlek. Sedan rootade jag direkt när jag fick den och körde stock några dagar, sedan kände jag att jag ville testa något annat. Just nu använder jag mahdirom och kan inte vara mycket nöjdare. Det är som en helt ny platta med mahdirom. Jag kan helt klart rekommendera den.
     
    Gorgeous gillar detta.
  3. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag har paddan själv :) men jag är lite skraj att ställa till något. Jag är inte så sugen på att fabriksåterställa nu när jag börjat få till allt som jag vill ha det :P

    Jag hittade en webbläsare (puffin) som tydligen visar flash, om man betalar för det.. Får se om jag testar det framöver.

    Tanken var att jag skulle kunna läsa morgontidningen (flashbaserad) i plattan men jag lär väl ändå inte kunna ta mig upp i tid på morgonen för att hinna läsa något.

    @Gorgeous: G pad är min första surfplatta och jag har inte haft den så länge, men jag är nöjd med den, speciellt för priset (2190 kr). Skärmstorleken känns helt rätt och den känns relativt snabb. Ljudet från högtalarna är inte så njutbart men det är godkänt.
     
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Vill du ha fungerande flash är det bara att ladda hem denna och installera: http://download.macromedia.com/pub...oid/11.1.115.81/install_flash_player_ics.apk . Använd sedan en webbläsare som stödjer flash, till exempel dolphin eller firefox.

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk
     
    Holabanarne gillar detta.
  5. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kontrast

    Någon som har hittat ett sätt att fixa gamman?

    Appen Screen Adjuster fungerar ok:isch då man kan dra ner kontrasten, men är egntligen en halvlösning då det påverkar hela bilden vilket man ju egentligen inte vill. Det man vill är att ändra gammavärdet eller svartpunkten. Genom att bara ändra kontrasten påverkar ju även vitpunkten och allt som ska vara vitt blir istället ljus-ljus grå.

    Dessutom gör Screen Adjuster att det blir en massa microlagg.
     
  6. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Testat med TricksterMod?

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk
     
  7. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Felpost, problem solved.
     
    Last edited: 22 feb 2014
  8. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ja, men får inte upp så att jag kan ändra gamman utan endast RGB.
     
  9. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Är väldigt glad. Har lyckats att roota och flasha gpaden med Mahdi rom och GApps. Eftersom det var första gången så var det ganska nervöst och pilligt. Men det gick bra och gpaden känns som en Nexus 8.3. Tack till er som har lagt upp beskrivningar över tillvägagångssättet här!

    Det som är annorlunda med gpaden nu är att varje gång jag startar upp den, så kommer följande meddelande upp samtidigt som LG-loggan: "Secure Booting Error. Cause Device UnLock, so Boot success!!". Vad står detta meddelande för? Hur får jag bort det?

    Är det något som jag behöver återställa, stänga eller låsa efter rootningen och flashningen?
     
  10. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Man kan tro att det är något negativt, men i det här fallet är det något positivt då det i princip betyder att du tagit bort den säkerheten (du har låst upp enheten) som finns och som möjliggjort att du kunnat flasha saker. Formuleringen på det hela är ganska dålig och det är även dåligt att det ser ut som ett varningsmeddelande.
     
  11. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Det är de som gjort bootloaderhacket som varit roliga, då om du tar moddar din platta/telefon normalt utan att kring gå säkerheten så skulle Secure Boot stoppa dig för att något är fel.
     
  12. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Aha, så det är så det ligger till.. Finns det något sätt att få bort det på? Unroot?
     
  13. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Aha, så det är så det ligger till... Finns det något sätt att få bort texten på? Unroot?
     
  14. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Du kan återgå till stock.
     
  15. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ja, då får det vara som det är.. det finns inte på kartan att gå tillbaka till stock efter att ha smakat på custom rom. Helt fantastiskt vilken skillnad det blev..! :-)

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
     
  16. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Precis. :) Nu kanske du förstår varför många pratar så varmt om Nexus eller Google Play -enheterna. Ett Android fritt från tillverkarnas skräp är väldigt trevligt. Så i framtiden -- kolla alltid om en enhet har stöd för en bra rom innan köp (en som uppdateras, har OTA osv) eller köp en Nexus-enhet. Visserligen brukar Nexus-enheterna ha sämre kamera eller något annat, men det gör 0 för i jämförelse med att ha en telefon eller platta med en massa skräp är en renare Androidupplevelse alltid trevligare och mindre störande i längden. :)
     
  17. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Faktiskt så är nog G Pad en utav de "laggigaste" enheterna jag testat. Skulle den ha samma flyt som G2 eller G Flex så skulle det inte märkas lika stort vilken rom du var på i frågan om flyt (i alla fall G Flex, den flyger). Min är inne på lagning just nu då skärmen blev mysko i touchen, kommer nog köra AOSP tills KitKat kommer från LG och se om den är lika snabb, då stannar jag nog på stock.
     
  18. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vilken färg rekommenderar ni att man ska välja vid köp (vitt eller svart)?
     
  19. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Jag tycker du ska brygga lite chai-te, hälla upp ett bubbelbad och tända lite ljus och tänka på vad du föredrar för färger i ditt liv.
     
  20. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Det är väl mest en smaksak, men det finns de som tycker det är vilsammare för ögonen med en svart ram när man kikar på film. Den vita varianten har fördelen att fingeravtryck inte syns lika väl som den svarta. (Själv valde jag en svart).