Tips: Tillbehörstråden Z1 Compact

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Isengard, 15 jan 2014.

  1. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Krusell frostcover transparent köpte jag men det gillar jag ej nu kom jag på sen jag haft transparent förr. Fuckar upp blixten i mörker så bilderna blir dåliga så kör utan nu. Tror jag skippar skal o kör med läder ficka istället. Sen känns ju telen skönare utan. Tappar jag den så får jag skylla mig själv:)

    Tapatalk via Z1c
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER


    Rätt inställning ...... Telefonen är ju assnygg utan skal så på det sättet är det ju synd att klä på den ett tråkigt skal.

    Fick hem ett frosted idag, hade ett svart innan. Gillade inte alls frosted så det hamnar i lådan.


    Skickat från Tapatalk 2
     
    Ekman gillar detta.
  3. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ja får bli läder fickan när jag jobbar:)

    Tapatalk via Z1c
     
  4. marcus.zingmark

    marcus.zingmark Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Krusell Frostcover

    Jag har allt mer fastnat för att ha mobilen i "hardshell", det vill säga ett hårt skal baktill.

    Lagom med skydd som tar de värsta smällarna. Har man dessutom Copter eller snarlikt displayskydd så kanske man slipper allt för tråkiga skador ifall man liksom jag är lite klantig ibland.

    http://www.katshing.se/mobiltillbeh...frostcover_sony_xperia_z1_compact-20608_33944

    Ska nämna att jag sökte mycket och länge bland svenska butiker för att dels säkerställa att det var ett skal i hårt material men som även såg schyst ut.

    Fick hem skal idag, till mig och sambon, och de överträffade förväntningarna. Lövtunt och hårt skal som ger en bra känsla, riktigt läckert.
     
  5. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Har just krusell frostcover som jag nu skippar då det fuckar upp blixten vid foto i mörker..

    Men kan hålla med om att det är bra passform o smidigt hårdskal.

    Tapatalk via Z1c
     
    Last edited: 18 feb 2014
  6. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Det här väntar jag på

    http://www.cruzerlite.com/cases/sony/xperia-z1f


    De brukar göra riktigt schyssta TPU skal, få se om mitt kommer imorgon med lite tur.

    Har Krusell Frostcover och tycker att det är hemskt. Har också ett S-line TPU skal från Fyndiq som är kass då det saknar hål för magnetladdaren, annars känns det schysst. Roxfit Gel flexcase är också helt ok men den transparenta baksidan ser bedrövlig ut efter några dagars användande
     
  7. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

  9. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  10. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
  11. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Typ som ett skärmskydd tror jag. Fast med strukturerad yta.
     
  12. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det såg riktigt najs ut, kanske blir att beställa ett orange eller clear. :)

    Jag har köpt den som skrivs om på XDA i vitt kolfibermönster, kvaliteten är riktigt bra men tänk på att den är ganska mycket dyrare än den du länkade på eBay, samt att den täcker mindre på sidorna och inte alls på framsidan, samt att den täcker över Sony- och NFC-loggorna där bak. Lägg även märke till att han har två bilder som visar sidan med knappar (bild 2 och 4) med olika bra "täckning" och av de två så är det layouten på bild 2 man får.
    Om du är ute efter ett mjukt/gummiaktigt skärmskydd (typ som copter osv) så kan du även beställa deras ScreenShield, då den kostar 50kr istället för 125kr om man beställer ett skin samtidigt.
    (mitt inlägg i tråden)

    Det är inte riktigt kolfiber, det är däremot printat i 3D så att det både ser snyggt ut och känns när man rör vid det (Iaf den på SkinZone, inte en aning om huruvida den på eBay är i 3D eller bara platt).
     
  13. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu beställde jag ett! Kommer berätta hur det blev.

    Tack för infon! Men han tyvärr inte läsa det innan jag beställde, tyckte ebaysidan såg lite "tacky" ut så jag beställde från den andra.
    Och jag vill att den ska täcka hela baksidan och inte framsidan. Men synd att han trixat med täckninen på sidan. För jag tycker bild 4 ser bäst ut. Tänker annars att den kommer släppa där det finns hål..
    Ser fram emot att testa den.
     
    Last edited: 19 feb 2014
  14. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
  15. KeWm

    KeWm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Någon som har ideer på hur jag skall skydda kameralinsen från slitage. Gillar inte skal, kör nu med ett repskydd på någon millimeter på baksidan.

    På Noten jag har sedan innan har jag fått mycket repor på linsen, vill ej förstöra min Z1c.
     
  16. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Tänkte beställa ett Roxfit Gel Shell Bumper Case, men tydligen fungerar det inte ihop med laddningsdockan. :/

    Vill ju ha både docka och bumper.
     
  17. ca6

    ca6 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 5 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 5 III
    Telefon 2:
    XZ1 Compact
    Telefon 3:
    Samsung S10+
    Platta:
    Lenovo Legion Y700
    ROM:
    crDroid 9.0 Slim
    Info:
    8/128
    Har köpt laddkabeln EC21 och den verkar fungera ypperligt till Z1 compact, den sitter tillräckligt bra för att man ska kunna lyfta telefonen i kontakten.

    http://dx-box.com/brand-new-magneti...dapter-for-sony-xperia-z1-xperia-z-ultra.html

    Har även köpt några micro-till magnetkontakt adaptrar, fungerar bra men sitter inte riktigt lika tight som Sony-sladden.

    http://www.ebay.co.uk/itm/gib-Wide-...9H-/181284029072?ssPageName=ADME:L:OC:GB:3160


    EDIT: micro-magnet-adaptern känns rätt kass, verkar som att kabeln lätt vrider sig och magneten tappar kontakten. Jag skulle inte rekommendera dom.
     
    Last edited: 20 feb 2014
  18. Robbah

    Robbah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte höra med er vad ni rekommenderar för skydds-skal till lime versionen av Z1 Compact? Det hade varit trevligt om det var så slimmat som möjligt och det måste vara ett transparent skal så man ser den snygga färgen :)

    Kollat lite på http://se.mobilefun.com/43087-case-...ill-sony-xperia-z1-compact---kristallklar.htm men det verkar inte som man kan sätta telefonen i magnetdockan med det skalet på?

    Även spanat på http://se.mobilefun.com/43110-roxfit-gelskal-till-sony-xperia-z1-compact---vitklar.htm och det finns en annan sida som har samma skal fast i den sällsynta färgcombon Lime/Clear http://www.expansys.co.za/roxfit-gel-shell-case-for-sony-xperia-z1-compact-lime-clear-257645/ . Hittar dock inga bilder på hur lime/clear skalet ser ut men efter att ha sett de andra gelskalen från Roxfit med svart "ram" samt vit så får man väl utgå utifrån det.
    Sen vill man ju gärna att "ramen" sticker ut nån mm både fram och bak så man slipper repa fram eller baksidan på luren :)

    Har ni några tips och idéer?
     
  19. Narcoleptic

    Narcoleptic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    @ducce:

    Länka gärna till den kabel du köpt och berätta hur den funkar sen.

    Re laddkabel från topshop:

    Första startade spontant om luren, ställde om inställningar och ladda UR batteriet rätt fort. Mailade topshop som skickade en ny (lite annorlunda modell) samma dag utan tjafs. Tyvärr är den också helt opålitlig. Luren laddade ur precis som vanligt i natt även om lampan indikerade laddning både i går kväll och i morse och den legat helt för sig själv på ett bord. Reklamerat igen.
     
  20. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Någon som hittat något skal som faktiskt går upp till överkanten av telefonen på ebay? Det som jag fick känns bra i handen och så, men tappar jag telefonen platt med skärmen före är det inte skalet som tar smällen utan telefonen.

    Har ett Krusell som gör det dock men i och med att de flesta inte kostar multum skulle det vara kul med variation.

    MVH

    Fok