Fråga: Hur känns denna Nexus idag?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Brödrost, 18 feb 2014.

  1. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Hur känns den första Nexus 7an att använda idag?

    Sugen på den nyaste modellen, men man kan ju få den första med 32gb och 3g för riktigt bra priser både ny och begagnad.

    Har faktiskt lånat hem en 32gb wifi för att prova lite, men jag skulle vilja höra från er som använt den ett tag. Det var ju något problem med chip som blev utslitna? Men det blev bättre med en uppdatering?

    Den jag lånat hem har inte används mycket alls, så den kanske är rappare än snittet. Vill inte köpa en begagnad som visar sig vara sämre.

    Första intrycket (och precis uppdaterat till kitkat) är riktigt bra!

    Ska användas till media, böcker och surf så spelprestanda är ointressant.

    Är väl främst det där med utslitet chip och kanske dåligt batteri som oroar mig när det gäller en begagnad. Men om någon har något mer negativt att säga om att använda denna platta idag så vill jag höra det. :)
     
  2. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag har haft min i över ett år och använder den så gott som dagligen. Batteriet är fortfarande bra, även om det blev lite sämre efter uppdateringen till KitKat. Det är en riktigt trevlig platta som funkar för allt jag vill göra, men jag är sugen på att byta upp mig till någon annan modell med lite större skärm för det är det jag saknar mest. Om du kan få den för ett bra pris, kör! :D


    Skickat från min Nexus 7 2012
     
    Brödrost gillar detta.
  3. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jag köpte min när den kom i USA. Fram till 4.1.2 var den sjukt snabb men efter det gick det utför. Tror Nvidia chippet inte är någon höjdare alls.
    Jag använder min flera timmar per dag fortfarande. Jag tycker batteritiden fortfarande är bra.
    Dock Laggar min nåt kopiöst. Jag har återställt den ett par gånger och det blir en aning bättre ett tag. Jag har provat det mesta som att stänga av Google Currents, rensa cachen och jag har alltid runt 6 gig ledigt på min 16 gig. Trots detta blir jag frustrerad varje gång jag använder den.
    Detta förstärks väl efter att jag skaffade en Nexus 5 som är sjukt snabb.
    Jag skulle inte köpa N7an från 2012 idag.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
    filifjonkan99 och Brödrost gillar detta.
  4. Riman

    Riman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Enda negativa är väl att skärmen är för liten för att vara en surfplatta. Dagens mobiler är ju faktiskt inte så mycket mindre.
     
  5. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Jag tycker tvärtom. Det är styrkan i Nexus 7:an :) Fastän jag har en g2:a på 5,2 är n7:an perfekt för lite mer långvarigt surf :)

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag tycker den är alldels för seg att använda numera... och min är väldigt tom och fin ch inte belamrad med 400 spel osv... återställer rätt ofta men... mja.. det märks att det är gammalt jox numera.
     
    filifjonkan99 och Brödrost gillar detta.
  7. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Det är ju storleken som gör N7an så enormt skön att använda. Skärmytan är ändå mycket större än tex note 3.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  8. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Provkört min lånade idag och visst är den lite slö. Speciellt Play Music verkar tungdrivet, men det är knappast rappt på min Note 2 heller.

    Hade jag haft en idag hade jag nog inte bytt upp mig, men det lutar åt att köpa den nya om jag inte snubblar över en riktigt billig första generationens med 3g.

    Angående storleken kör jag idag en note 2 och en 4:3 ratio 8" platta (Iconia A1-810). Nyligen hemkommen från en resa och den plattan var lite klumpig och tung att bära runt på, även om jag gillar 4:3 formatet. Eftersom jag inte haft något skydd på den råkade jag spräcka skärmen lite i kanten och förlorade även touch där.

    Tänkte "byta ner" mig till en Z1 Compact för att prova på en telefon man kan hantera med en hand. Då borde en 7" platta inte kännas lika liten heller.

    Jag älskar funktionen att fodralets lock slår av och på skärmen på Nexus 7orna.
     
  9. Olof_B

    Olof_B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag använder min mer eller mindre varje dag. Slösurfar, tittar på filmer på min NAS, läser någon e-bok (i pdf-format), checkar tv-tablån.
    Kan inte säga att jag tycker min är slö, eller någon försämring mot när jag köpte den.
    Har haft den sedan den kom ut (för en gång skull så var jag "först" med en ny pryl...)

    Jag är mycket nöjd med den, batteritiden, skärmen och faktiskt också ljudet.
     
  10. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    faktum är att jag köpte min Nexus 7 för typ en månad sedan, kom över en begagnad som var nästan helt oanvänd för 700kr.

    med tanke på pengarna så är jag otroligt nöjd, prestandan är ju inte den bästa, men fungerar till vad jag använder den för.

    tycker dessvärre att den har lite problem med att driva chrome utan lagg.

    skärmen är helt ok, jag är dock bortskämd med note 3ans färgrika display.


    jag personligen kör Cyanogenmod 11 på min och M-Kernel.
    överklockade processorn från 1,2Ghz till 1,6Ghz och Grafikkretsen från 446Mhz till 556Mhz detta har gjort att det mesta flyter på bättre. (den är stabil och utan extrem värmeutveckling)
     
  11. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Chrome har laggat på alla telefoner jag testat förutom min Nexus 5. Visst händer det någon enstaka gång att den hackar till även på N5an men det är otroligt sällan.

    N7an och Chrome är näst intill oanvändbart tycker jag. Det finns andra webläsare som fungerar bättre men jag återvänder alltid till Chrome. Tror det är den smidiga syncningen mellan alla enheter som gör det.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  12. hellgun

    hellgun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A
    Brödrost gillar detta.
  13. rolle90

    rolle90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER


    nja nu tar du i lite väl, chrome fungerar bra på de flesta nya telefonerna.
    det är inte intill oanvändbart på n7an, därimot är det ganska laggigt.

    efter att jag överklockade min n7a flyter det faktiskt på riktigt bra ;) kan rekommenderas (på egen risk så klart)
     
  14. P-x

    P-x Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2013
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har läst runt lite och det verkar som att Nexus 7:an börjar slöa till med nya uppdateringen...låter inte så kul då även jag funderar på att köpa mig en platta.
     
    Last edited: 2 apr 2014
  15. Mortil

    Mortil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    jag gav min till tjejen som tycker den är perfekt att läsa på och syssla med de hon gör. hon gillar storleken skarpt .

    jag har ju Note3 som telefon så ville ha en större platta. och hoppas på att en grym Nexus 10 2014 kommer
     
  16. pixi

    pixi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vi har både n7 2012 och n7 2013 här hemma och tycker inte det är så stor skillnad på dessa efter kit-kat uppdateringen
     
  17. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Har min i lastbilen hela dagarna. Som Gps och spelmaskin, Facebook, mail och film och Spotify. Funkar fantastiskt bra fortfarande.

    SwiftKey typed on Z2
     
  18. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Har både gamla och nya och den gamla funkar fortfarande som barnens spelplatta. Läsa böcker funkar såkert, men annars rekommenderar jag den nya som inte har det där lilla lagget när man surfar vilket jag gör mest - den känns rappare. Köp en ny 16 GB version är mitt råd!
     
  19. woo

    woo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skapligt rapp men urusel skärm är vad jag anser om den idag. Det har ju gått framåt en hel del vad gäller pixeldensitet sedan gen 1 släpptes...
     
  20. Log300

    Log300 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min är otroligt laggig, det enda jag kan göra är i stort sett att läsa på den.