Problem: Buggar i Jelly Bean 4.3

Diskussion i 'Xperia V' startad av dragontrumpetare, 18 feb 2014.

  1. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    1:an upplever mera svårigheter med att jag inte får fram nummrena för att kunna slå in pin koden får starta om den flera ggr för att dom ska komma men tar 4-5 min innan dom kommer fram

    2:an tel. skapade själv 20-30 nya vita bilder i "karusellen" mina bilder fanns kvar längre bak.

    3:an problem med att wifi kopplar inte upp utan lösen på hemma nätverket då jag kommer hem, samt kopplar ner fastän jag har haft kontakt utan att ha flyttat på mig.sökt i inställningar men inte fått till det.

    Kan jag läsa tillbaka en säkerhets återställning som finns före jag uppdaterade och telefonen blir som innan

    Laddade ner med pc companion och instalerade i te. och startade om den.
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Som sagt. punkt 1 har jag jag ställt upp då jag sett några sådana inlägg på även Sonys egna supportforum. Däremot verka de vara få som har problemet. Har inte det själv iallafall. Punkt 2 är helt klart en konstig grej. punkt nummer 3 är också konstig.

    Ja, du kan göra back up, men det kan faktiskt vara så att det är något vajsing med detta. Bäst är kanske att du gör backup på t ex telefonboken och eventuellt kalender och bokmärken, men undviker att göra det på andra systemgrejer som t ex appar o s v. Det låter inte som du gjort en ren installation, och det kan vara någon app som finns kvar ifrån Jelly Bean 4.1.2 som på något sätt inte riktigt stöds i nya Jelly Bean 4.3. Så bäst är att du installera SUS vilket är nästan enklare. Då blåser du rent hela mobilen, och tar bort eventuellt allt stök.

    Ett annat sätt för att t ex kontrollera så att inga appar stör är att testa köra mobilen i s k "felsäkert läge". Detta kan man få fram om man håller i "On/Off"-knappen som man gör för att stänga av luren. När menyn för avstängning dyker håller du i stäng av tills du får upp ett nytt fönster som säger att mobilen kommer att starta om för felsäker läge.
     
    Last edited: 21 feb 2014
  3. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Med ren installation hur skulle jag ha gjort då?
    vad menar du med sus?
     
    dragontrumpetare gillar detta.
  4. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Stänger av sig själv!

    Min stänger av sig själv när man har laddat den några timmar! Jag har bytt batteri o det är samma sak! Jag systemåterställde allt innan installation av 4.3! En aning frustrerande när inte a
    alarmet ringer på morgonen!
     
    Last edited: 21 feb 2014
  5. Stogge

    Stogge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fått ett albumuppdatering via Uppdateringscenter som vägrar uppdateras... Funkar varken via WI-FI eller mobildata....

    Fast de kanske inte är en bugg..
     
    Last edited: 21 feb 2014
  6. allfix

    allfix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2014
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    har samma problem,
    för övrigt har jag rensat telefonen och gjort en nyinstallation av allt nu precis... får se i helgen hur det funkar

     
    Last edited: 21 feb 2014
  7. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Jag provade sitta hemma och titta på Netflix via mobilnätet, det fungerade utan problem i över en timme mot knappa 20 minuter på tunnelbanan. Fungerade även bra när jag åkte buss igår.
    Misstänker att det har nåt samband med dålig signal eller mobilmastbyten.
     
    jatr gillar detta.
  8. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Fungerade för mig på en gång.
     
  9. Raz

    Raz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har mina omstarter börjat... Igår när jag satt och kollade i Google Play blev det plötsligt pixlar över hela skärmen och sedan startade den om. Fast det verkade vara en "lätt" omstart då det inte krävdes pinkod när startat igen. (hade Stamina igång för första gången)

    Imorse var det dags igen. Vaknade kl 07.15 att det brummade till i telefonen som satt i dockan på laddning. Den stängde av sig! Helt! Hade fortfarande Stamina igång men det verkar ju inte vara i spel när telefonen sitter i dockan.

    Så nu blir det fabriksåterställning. Jag kör den som man kan välja direkt i telefonens meny för jag vågar inte mickla med Sus eller PCC just nu då jag endast har internetuppkoppling via telefonens hotspot.
     
  10. jatr

    jatr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    omstarter vid steaming

    min startar om när jag sitter på pendeltåget,
    dessutom har jag ett nytt fenomen som jag noterat i samband med omstarterna och det är att mitt i lyssnandet så repeteras eller backas lyssningen 15-20 sekunder, så efter någon halvtimme kan jag ligga ett par minuter efter en direktsändning.
     
  11. Stogge

    Stogge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    De va som tusan! Bra att det funkade för dig då. Ska testa att göra en ny återställning, får se om de funkar för mig :)
     
  12. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gick inte heller för mig att uppdatera album uppdateringen, men nu verkar wifi fungera med automatisk uppkoppling då jag kommer hem.

    Sent from my LT25i using Tapatalk
     
  13. Raz

    Raz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har nu fabriksåterställt. Fortfarande ingen webkit-webbläsare. Och nu kan jag inte uppdatera Album-appen. Den här uppgraderingen är verkligen hela havet stormar. :-/
     
  14. Stogge

    Stogge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gjorde också det, och kan fortfarande inte uppdatera appen...
     
  15. cheesen

    cheesen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kalendern

    Okej jag fick min 4.3 OTA igår och har sedan dess inte fått telefonen att synka kalendern. allt annat verkar funka men inte kalendern som förblir tom trots att den inte är det då jag kollar mitt googlekonto. Några ideér?
     
  16. Ejan

    Ejan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Vet inte om detta är en bugg men vädigt störigt är det.

    Volymen genom tex spotify till mina hörlurar justerar ner sig själv med jämna mellanrum och spelar inte på den volym jag vill ha, detta problem började efter uppdatering till 4.3 och är enormt frusterande då telefonen verkar bestämma vilken volym min musik får spelas på, får starta om låten då blir volymen som jag satt den sen nästa låt så justeras den ner igen osv.

    Finns det nån väg runt detta eller är det nåt skit som Google lagt in ?
     
  17. jatr

    jatr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har sett en inställning någonstans i en Xperia Z (4.3) som har med volymbegränsning för att undvika hörselskador. Nu hittar jag inte inställningen i min V :-(
     
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Om du tittar lite noggrannare i mitt gamla svar att du en länk till Sus :-). Ladda ner den och installera så blir det en ren installation

    Sony erbjuder 4 sätt att uppdatera sina lurar :
    1: Ota: Uppdatera via mobilen direkt trådlöst. Visa operatörer godkänner inte detta alltid för att det många gånger kan gå fel. Updateringen innebär också att man behåller allt ifrån gamla mjukvaran. Negativt är att mobilen kan fundera konstigt efteråt.

    2. PcCompanion: Sony pc-suit mjukvara som man kan använda till att uppdatera, back -up, och annat trevligt. Vid updateringen kan man göra som vid Ota men väljer man reparation så blir updateringen helt ren. Kräver att mobilen är igång och inloggad i systemet.

    3. SuS (Sony update service): används enbart till att uppdatera och utvecklades utav Ericsson till sin början. Gör en ren installation alltid men det räcker med att luren hoppar igång men inte kontakt med operativet likt PcCompanion.

    Dessa tre sätt funkar enbart på mobiler med låst bootloader.

    4. Flashtool: Sony har gjort en egen version av Flashtool för att hjälpa till med lurar som har upplåst bootloader. I detta program kan man roota/återställa root , låsa upp/låsa bootloader samt flasha in my mjukvara. Funkar som sus. Flashtool är utvecklad av någon på XDA:utvecklaforum

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
     
    Last edited: 23 feb 2014
  19. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    AOSP webläsaren finns att ladda ner via Google Play och nya Albumet funkar också om du prövar nu (säkert Sony server problem bara för stunden).
     
  20. mmr

    mmr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Liten uppdatering/kommentarer

    -Handover är kanske ett problem i nätet, skall testa lite till med annan telefon. Om inte annat så skall man kanske ringa och klaga hos telia
    -Vissa av problemen med Drive är nog relaterade till nya versionen som släpptes nu i dagarna, ungefär i samma veva som 4.3 uppdateringen, t.ex att borders plötsligt ser knas ut
    -Problemet med att enter på tangentbordet inte byter cell i Drive är ett problem som kom med uppdateringen, har sett det i ytterligare två appar nu. Dvs enter skapar en ny rad i text fältet man befinner sig i stället för att gå vidare.
    -Notifierings-LED igen, dioden blinkar aldrig när man har telefonen i dockan eller ansluten till laddaren, istället lyser bara dioden fast grönt sken när batteriet är laddat. Uselt då jag ofta har telefonen i dockan med skärmen avstängd