Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

  1. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER






    Jag tycker att de borde släppa en 1520 med 41MP-kameran. Det är en mobil jag skulle köpa. :)








    Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
     
  2. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hehe, men vill du verkligen ha en mobil stor som ett A4 som dessutom är tjock? ;-)
     
  3. Louba

    Louba Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    198
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
  4. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag är så innerligt trött på Brottsförebyggande rådet.Brå. Ska det vara så dj..la svårt att åtgärda. För övrigt tycker jag skrivandet på Wp8 lämnar en del övrigt att önska,jämfört med Android. Ordvalsföreträden är ej logiska. Den har mycket svårt att lära sig mina textvanor. Man tycker att det jag använder mest skulle hamna till vänster. Men icke, de ligger kvar till höger på förslagsstripen. Detta måste åtgärdas,annars tröttnar då jag.


    Sent from my Wp8 device using Tapatalk
     
  5. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Dum fråga, men har du testat att skriva bra och lägga till det i ordlistan manuellt för att verkligen "tvinga" den att använda det? Jag har för mig att detta problem löstes med NoDo vilket var ett tag sen nämligen....

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  6. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja,jag har försökt. Vad är NoDo? Jasså,du tyckte den var dum. Om man inte kan använda synonymen för ok ,så är det inte bara dumt. Det är korkat.


    Sent from my Wp8 device using Tapatalk
     
  7. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Wordflow är ju grymt smidigt, plus att den lär sig vilka ord man använder tillsammans, alltså ordföljden, och det underlättar ju oerhört mycket. Vissa fraser räcker det ju med att man bara skriver in ett eller två ord sedan kommer orden upp automatiskt, vilket är bland det snabbaste och smidigaste sättet jag har skrivit på. Innan tyckte man T9 var grymt, men detta är flera steg bättre. En bra grej kan vara att lägga in ex engelskt t-bord, som du kan snabbt kan byta mellan, så kommer orden hotmail med litet h, något som den svenska ordlistan aldrig skriver och det går ej heller att lägga in manuellt.

    Det finns även andra fördelar, ex när du ska söka efter låtar på Spotify, Googla eller så, så är det iaf inte alls ovanligt att det är engelska ord som ska in, och då har man det t-bordet snabbt framme. För man själv kan aldrig lägga in alla engelska ord manuellt, på samma flytande sätt som t-bordet plockar fram olika tänkbara alternativ.

    I 8.1 kommer ju Swype plus T9 och mer komplett tangentbord går knappast att få.

    Mycket kan man klaga på i WP, men väldigt mycket av detta kommer åtgärdas i 8.1 vad det verkar, men just t-bordet är ju en av de bättre grejerna.
     
  8. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det tycker inte jag. Jag har aldrig använt Brå i mina texter,likafult skriver den det varje gång jag ska skriva br a.


    Sent from my Wp8 device using Tapatalk
     
  9. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Skriv inte bra då, så slipper du det problemet.:D
     
  10. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ha haha..du e rolig du. Blinkersen i min bil funkar inte åt höger,men det är en Brå bil . Jag får väl bara svänga åt vänster. Ha ha


    Sent from my Wp8 device using Tapatalk
     
  11. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tycker Wordflow är guld värt, nu behöver jag nästan bara sitta och klicka på ord för att luren vet vad jag vill skriva, har inte haft "brå" problemet sedan jag la till bra i ordlistan.
     
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    NSA övervakar er!
    :-\

    Skickat från min Sony Z1 Compact
     
  13. Louba

    Louba Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    198
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    De är hjärtligt välkomna!
     
  14. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Inte förvånande!
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Ha ha, precis som det är bättre att vara övervakad av Google (eller Apple?). Känns oundvikligt oavsett vilken plattform det gäller. De är jättar, de gör vad de vill. För alla ärliga medborgare borde det inte vara något att oroa sig över.
     
  16. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Tagga ner damen. Ingen anklagar dig för något och ingen jämför WP med något annat OS.

    Jag tyckte det var bra att informera!
     
  17. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Ärliga medborgare. Vem bestämmer ifall du är det? Någon annan. Reglerna för att vara det kan snabbt ändra sig. Och då är det för sent att dra upp byxorna.
     
  18. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vore jag ung idag skulle jag vara mycket försiktig på nätet. Med sökmotorer,facebook,Twitter just name it. Låt säga att något av dessa företag kommer på obestånd och säljer dig till högstbjudande. I en morgondag där du måste köpa din sjukförsäkring vore det inte bra. Eller om vi får ett totalitärt styrelseskick. Sådana här scenarier kan man producera i massor. Föresten, tål alla dina vänner att se din webbhistorik. By the way,låser du toalettdörren? Se där! Du har något att dölja.;-)


    Sent from my Wp8 device using Tapatalk
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Tagga ner? Skriver väl inte att någon anklagar mig för något. Ifrågasätter bara "informationen" som i att det knappast är något unikt för Microsoft.
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Givetvis. Fast jag känner mig inte mer säker med Google eller Apple. Känns också dumt att oroa sig i onödan. Såvida jättarna inte börja gå i konkurs tror jag inte de säljer vilken information hur som helst. De förstår givetvis vikten av att få användares förtroende. Jag är nog mer rädd för Facebook eftersom jag kan se att Facebook kan bli mindre populärt längre fram (communitys kommer och går även om Facebook är väldigt starkt). Microsoft, Google och Apple är dock verksamma på betydligt fler områden och jag kan verkligen inte se att de kommer försvinna på väldigt, väldigt länge. Så om de skulle tillhandahålla någon information lär det troligen vara av större värde (som i ett riktigt hot).