Tips: KitKat på väg?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av DaddyCool, 15 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Nej, det funkar inte för mig heller.. Står att dom har fixat för vissa kitkat roms.. Verkar dock inte vara för original romar..
     
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    root explorer funkar.

    masze™
     
  3. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Va faan! Inget om kitkat till samsung galaxy note 3 :(
     
  4. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Har släppts till ytterliggare ett flertal länder idag, dock inte till oss :(
     
  5. TouchingEvil

    TouchingEvil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vi får alla maila samsung och kräva kitkat NUUU!
     
  6. mEmNiC

    mEmNiC Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Lugna nu ner er pojkar. Den gamla gubben måste hinna med förmiddags kaffe, kaffe efter maten, eftermiddags kaffe, kaffe efter kvällsmaten och kvällskaffet innan han kan skicka ut kitkat

    Sent from my SM-N9005
     
  7. deskavaenkelt

    deskavaenkelt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varken Root Explorer eller ES Fileexplorer fungerar för att skriva på SD-kort för mig, hittills bara den inbyggda som fungerar :( (kör föresten helt org Polsk, oRootad osv)

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
     
  8. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Du måste väl ha root för att kunna ändra filer på sd.
     
  9. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Är det någon mer som vet om när uppdateringen kommer till svenska note 3? Jävla pest. Känns som när va väntade på LG uppdateringar.
     
  10. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Varför inte bara installera den polska?? Tråkigt att alla ska grina över att den nordiska aldrig kommer.. Det kommer vara exakt samma sak och ni triggar inte något eller sumpar garantin.. O det är Ap-enkelt att installera..

    Det är mycket "jag orkar klaga och sitta o vänta på OTA" ist för att installera själv o njuta av det redan idag..
     
    martin och janhol gillar detta.
  11. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Instämmer till 110 %.
    Sluta klaga och installera, det tar högst 10 minuter.
     
    martin gillar detta.
  12. error6676

    error6676 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är en enormt märklig inställning att det är fel på samsungs kunder och inte på samsung när de inte släpper uppdateringar till sina flaggskepps telefoner.

    När man som kund köpt en flaggskeppstelefon från världens största tillverkare av smartphones ska man inte behöva hänga på forum och lägga vare sig tid eller energi på att få denna telefon uppdaterad. Det ända rimliga är att tillverkaren sköter detta, man ska inte ens behöva veta vad kitkat är.

    Det som gör detta extra provocerande är att uppdateringen funnits ute snart 2 månader för andra länder, har väldigt svårt att se det som något annat än totalt förakt för sina kunder och/eller total inkompetens.

    Att jag personligen knoxa och rota min telefon direkt ur förpackningen och kört kitkat länge hör inte till saken..
     
    Last edited: 26 feb 2014
  13. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Märklig inställning? Hänger man här så har man kommit så långt att man är medveten om att man kan fixa med telefonen lite själv..

    Personligen tycker jag att du dramatiserar läget ganska mycket.. Kitkat har funnits ute ett tag jaa, men det har varit problem med det och dom har nyligen börjat släppa till mer länder.. Så 2månader är inte riktigt 2månader när det har stått stilla pga problem som dom har haft.

    Förakt till sina kunder? Samsung satsar ganska mycket på nordiska marknaden jämfört med andra år.. Jag tycker att det är rätt att dom väntar tills man verkligen kan leverera något bra och stabilt.. Så det inte blir som EA och BF4 tex.. Vill man ha det tidigare så har man ju möjlighet att installera det själv.. Eftersom man inte förlorar garanti eller triggar något så är ju tydligen Samsung oki med det..
     
  14. error6676

    error6676 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja det är en väldigt märklig inställning. Oavsett vad de få som ens känner till denna sida kan eller inte kan har det inte med saken att göra, note 3 säljs knappast som en diy produkt, glömt knox eller andra flaggor som triggas?

    Jag vet inte på vilket sätt samsung satsar på den nordiska marknaden, är det genom att fördröja sina uppdateringar för oss som köper deras dyraste premium telefoner kan dom nog räkna med att jag och andra väljer bort deras produkter..

    Så vad du isf säger är att alla deras kunder i andra länder får bristfällig programvara för att vi i sverige är så mkt viktigare för samung än resten av världen? Uppenbarligen så bedömer samsung att mjukvaran duger till i stort sett restan av världen, eller skiter bara samsung i sina användare där och låter alla andra betatesta åt oss i sverige, låter det rimligt?

    Hur förklaras att telefoner bundna till 3 här i sverige fått kk men inte alla andra?
     
  15. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Vi I Sverige har tex varit det enda landet i norden där dom skickade med en Galaxy Gear, dom lägger mer reklampengar och sponsrar mer evenemang..

    I USA dock har dom haft en bundel med Galaxy Gear där dom har fått betala en summa för den bundeln.

    Jag säger inte utan det var ren fakta, dom fick en mjukvara som inte klarade av tredjeparts tillbehör.. Och resten av världen? Det är ett fåtal länder på den här sidan av jorden som har fått det.. Tre finns i ett antal länder och därför har dom förmodligen fått det tidigare. För det är bara tre låsta mobiler som har fått uppdateringen.

    Och ja, jag tycker att Samsung har visat att Sverige är en ganska viktigt land för dom..

    Det vi skrev där uppe var att ist för att gnälla så kan man fixa det själv väldigt enkelt och snabbt..
     
  16. error6676

    error6676 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ehh va? Var är min gear? Vad vissa återförsäljare haft för erbjudanden påverkar väl knappast uppdateringar till telefonen?

    Att samsung lägger brutala mängder pengar på reklam ger knappast mig som kund något mervärde (snarare tvärt om), ger det dig?

    Hur ska du ha det, ger samsung oss inte en fungerande uppdatering eller ger samsung resten en oduglig uppdatering? Vad hindrar samsung från att ändra de bokstäver som behövs för att vi med NEE ska få ota?

    Återigen, samsung är världens största smartphonetillverkare, detta är deras premium telefon, även om det var något fel på kk när det släpptes för andra länder har samsung nu haft snart 2 MÅNADER!?! på sig att fixa detta.
     
  17. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Håll dig till ämnet, vi pratade om att Du påpekade att dom hade förakt mot sina kunder och att dom skiter i Sverige..

    Hahaha att du gjorde en dålig affär och inte fick med en gear är ju inte riktigt Samsungs fel..

    Att Samsung gör reklam och sponsrar lite överallt visar väl och säger väl en del.. Tänk lite längre än vad näsan räcker innan du fortsätter älta om det. Jag orkar inte tänka åt dig eller förklara i detalj..

    Bestäma mig på vad? Vad är det du inte får in? Dom levererade mjukvara som hade barnsjukdomar.. Då slutade dom att slänga ut mer av kitkat.. Nu har dom löst det förmodligen eftersom det börjar att rulla ut igen..

    Hade Sverige fått kitkat först hade alla gnällt över att det inte funkar med tredjeparts tillbehör.. Och ändå inte varit nöjda..

    Samsung kommer tillomed ge S3an kitkat Enligt dokument som har kommit ut, har du någon annan telefon tillverkare som gör sånt o stödjer en 3år gammal lur?

    Det bor 9miljoner människor i Sverige, i Polen 38miljoner.. Ifall du ägde Samsung vart hade du sett till att en mjukvara kom ut först?

    Känns som du inte riktigt vill ta in vad jag skriver så det här får bli det sista för mig..
     
    Last edited: 27 feb 2014
  18. error6676

    error6676 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så vi ska tacka för att vi inte får kitkat, det är för våran skull, jag förstår bara inte bättre.
     
    Last edited: 26 feb 2014
  19. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Lugn & fin nu ;-)

    Har läst uppdateringstrådar här på swedroid sen dom startade & det är alltid samma visa, en enorm frustration hos många.

    Jag vill inte heller köra in den själv utan väntar på ota.

    Jag försvarar inte Samsung på nåt sätt men handen på hjärtat så är det som det är & det är ju inte så att de andra tillverkarna öst ut KitKat heller, regionsgrejorna är som dom är.

    Som sagt inget nytt under solen, var samma ramaskri här när man väntade på 2.1 till Hero.

    Den kommer :-)

    Note 3 via Tapatalk
     
    stefan1 gillar detta.
  20. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Därför att folk (jag) inte vet hur msn flashar rootar sin mobil.


    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.