Fråga: LG G2 istället för iPhone 4 + iPad 3?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av JoQ, 26 feb 2014.

  1. JoQ

    JoQ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej,

    Min iPhone 4 börjar bli olidlig att använda. Den är så långsam så man har lust att slänga den i väggen varje gång man ska göra något på den.

    Gillar inte att lägga 6000kr på en telefon, men jag vill ändå ha någon typ av toppmodell. Så jag hittade LG G2 som jag tycker ser riktigt bra ut. Tycker de har lyckats med fronten där skärmen tar upp i stort sett hela ytan, samt att ramarna är smala och fina.

    Har i dagsläget en iPad 3 64gb Wifi som jag funderar på att sälja. Antingen för att byta till en iPad Mini (retina) eller till en större typ av telefon.

    Använder min iPad 3 dagligen till vanlig surf, facebook, etc.

    Om jag köper en LG G2, kommer jag ha någon användning av iPad'en? Känns som att en såpass mycket större skärm än min iPhone 4 kommer ersätta det jag använder iPad'en till?

    Ett annat krav (då jag inte har haft Andriod på ett tag så är jag inte så insatt) är att jag måste kunna använda Airplay. Jag har en Airport Express, snart två, kopplade till förstärkare i olika rum. Finns det något till Android som fungerar precis lika bra som Airplay för Apple-produkter? Vill kunna strömma musik och ljudet från film, youtube etc.
    Gärna möjlighet till att strömma video till en Apple TV om jag köper den i framtiden.

    Vad tycker ni?

    Tacksam för idéer och förslag.
    När kommer LG G3 tror ni? Och vad tror man kommer vara skillnaden?
     
  2. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Tror inte du kommer bli besviken om du bestämmer dig för en G2, om den kommer ersätta din surfplatta kan jag inte svara på, (köpa G2 först och känna efter innan du säljer paddan?) Verkar finnas diverse appar som funkar med airplay men jag har ingen airplay själv så jag kan inte kolla mer ingående, ZappoTv kan du iaf kolla upp ang den funktionen. G3 ryktas det skall komma i Maj. Jag lånade själv brorsans surfplatta för att känna efter om behovet fanns (för ett par månader sen) använde den typ 3 gånger till ingenting så jag klarar mig utmärkt med bara G2 i storlek, gillar man att kolla på film när man är ute och reser är nog ändå större format att föredra. Lycka till med beslutet!
     
  3. Santa

    Santa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2013
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Då du har så många apple-prylar borde det vara enklare att köpa en ny iPhone. Jag bytte från iPhone 4s till LG G2 men allt sådant du beskriver att du vill göra sköter jag med min arbetsmobil iPhone 5. De som vet mer kanske menar att det ä då funkar om du rootar telefonen. Men det blir inte lika enkelt som med iPhone.

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  4. karstensson

    karstensson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag själv kör G2,mbpr och ipad3. Jag skulle nog inte vilja påstå att du kan ersätta ditt surfplatteanvändande med telefonen. Det beror ju dock på hur man använder den, jag använder min ipad främst i skolan och läsa pdfer på en liten skärm tycker jag är pain in the ass. Men om du endast använder den till surf och facebook kan det kanske gå.
    Det finns airplay appar man kan ladda ner. Men det kommer aldrig bli lika enkelt som med en iphone, det kan jag garantera.
     
  5. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Kör rootat och appen AirAudio, funkar kanon! Kör du utan root så tar den bara ljudet som kommer in i mikrofonen, vilket är värdelöst... Så vill du köra airplay så rekommenderar jag dig att roota telefonen.
     
  6. JoQ

    JoQ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Detta va ett svårt val!
    Var iväg och kände på telefonen nu på rasten i butik. Och det är sällan jag blir köpsugen, men den kändes mycket mer gedigen än jag förväntade mig. Och LG's mjukvara är mycket skönare än Samsungs det lilla jag testade. Knock on/off fungerade faktiskt riktigt riktigt bra!

    Självklart har jag en stationär dator för mer seriöst arbete!

    När jag tänker efter vad jag har min iPad till så är det i stort sett Facebook, surfning samt Reddit ;)
    Börjar nämligen störa mig på tyngden på iPad 3 och tänkte byta till en iPad Mini istället. Men glappet känns så litet mellan LG G2 och en iPad mini.

    Det enda som är viktigt för mig är att Airplay fungerar som det skall. Men hittar inte så mycket info om hur det fungerar och hur pålitligt det är. Skall även vara väldigt användarvänligt.

    Känns smidigt att kunna styra förstärkaren med LG G2's IR app och välja musik i Spotify genom Airplay från en och samma enhet!
     
  7. stealth.pilot

    stealth.pilot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    704
    Mottagna gillanden:
    230
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Har själv en iPad mini 1gen + LG G2 och som du säger är glappet väldigt minimal. Sedan jag skaffade G2:n, använda jag nästan aldrig iPad:n längre, den använda min dotter i dagsläget.

    Riktig tung surf kör jag från min Ultrabook, mycket skönare speciellt när man skriva massa text osv.

    G2:n är telefon, Multimedia device och med IR ersätta den även min fjärrkontroll i vissa lägen:teeth:

    För mig gäller Ultrabook och G2!!!
     
  8. xlightan

    xlightan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Använder min Nexus 7 betydligt mindre nu än tidigare, anledningen är väl min G2 :-)

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  9. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    +1 här, har en iPad 3rd gen sen innan och sen en tid tillbaka en LG G2. Den har definitivt inte ersatt min iPad. Ska jag surfa en längre stund, kolla facebook eller läsa pdf:er så är iPaden mycket bättre tack vare den större skärmen.

    Två saker jag noterat är dock att iPadens skärm som jag förut tyckte var sjukt högupplöst nu börjar kännas lite pixlig :) och att jag nog kommer att ha svårt att gå tillbaka till en telefon med mindre skärm. Trots att jag var riktigt skeptisk till att köpa en stor telefon från början.