Batteritid

Diskussion i 'LG' startad av Holabanarne, 26 feb 2014.

  1. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    444
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Hur mycket skärmtid får ni ut på en laddning? Jag får 4-5 timmar med mest surf och liknande. Ljusstyrkan manuellt på 50-65% ca.
    Just för tillfället står batteriet på 56% efter att skärmen varit igång 2 tim och 10 min.

    I och för sig är det nog sällan jag hinner använda plattan mer än så under en dag, men jag hade nog väntat mig lite mer.
     
  2. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag håller precis på att ladda plattan nu. Startade på 14%. Då hade plattan varit igång 1 dag och 6 timmar, och under denna tid fick jag ut 7 timmar skärmtid. 89% av batterianvändandet kom från skärmen som stått på mellan 50-80% ljusstyrka (manuellt), beroende på aktivitet och omgivande ljusförhållanden.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  3. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    För mig brukar det som sämst ligga på 5h, men oftast hamnar det mellan 6-7h. En gång fick jag 8h, men då använde jag inte wifi.
     
  4. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    444
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Det känns lite oroande att ni får ut klart längre skärmtid vad jag får. Kan det vara så illa att jag fått en enhet med dåigt batteri?
    Jag funderade på om det kan vara nån app som ligger i bakgrunden och suger ström, men det verkar inte troligt eftersom skärmen är den överlägset största förbrukaren enligt batteristatistiken.
     
  5. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har medvetet försökt att få ned batterianvändningen. Vet inte om det har någon större effekt men jag har synkning, led-notification, m.m. avstängt. Jag försöker också att snåla med ljusstyrkan, och drar upp den bara när jag måste (som vid filmtittande, mörka scener syns dåligt). Värt att nämna i sammanhanget är också att jag har rootat min platta och kör Mahdi Rom. Vilken betydelse det har vet jag inte. Min upplevelse är att batteri tiden blev bättre efter bytet till custom rom, men helt säker är jag inte då jag fortfarande tycker att batteriet räcker kortare tid för LG Pad än för Nexus 7 2013 och för Note II LTE (nära 3 dygn batteri tid) som är de andra två enheter som jag använder f.n.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  6. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    444
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    LED notification finns väl inte på g pad?

    För mig är det inget alternativ att dra ner på ljusstyrkan bara för att spara batteri. Jag laddar hellre en gång extra än anstränger ögonen i onödan, men annars är det nog bästa sättet att få lite extra skärmtid. Vilken Rom man använder borde inte ha någon avgörande betydelse för batteritiden eftersom det är just skärmen som står för det mesta av strömförbrukningen.
     
  7. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Under Skärm -> finns både valen Blinkande ljusavisering och Notifikation light. Det sista följde med Mahdi Rom, men det första skulle jag tro finns på stock? Hur som helst - jag har stängt av båda. När det gäller rom så är jag inte så säker på att det inte har betydelse då det finns många rapporter om det motsatta. Skärmen brukar vara den stora strömslukaren oavsett enhet.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
    Last edited: 27 feb 2014
  8. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    444
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jaha, där ser man! Är det skärmen som blinkar då, för det finns ju ingen annan lysdiod på plattan.
    Jo en rom kan säkert påverka lite, men om statistiken stämmer och skärmen står för 80% eller mer, borde man bara kunna påverka en del av de återstående ca 20 procenten, vilket iofs säkert kan göra en märkbar skillnad. Mahdi rom verkar intressant, men jag tänkte invänta stock kitkat innan jag testar något annat :)
     
  9. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag får oftast 6-7 timmar på ungefär 50% ljusstyrka. Men vid mycket spelande har jag fått så lite som 5 timmar nån gång och som mest har jag nog varit uppe och nosat på 8. Tycker det är godkänt. Hellre detta än en tyngre, tjockare platta pga större batteri.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  10. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    444
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Kör du tills plattan stänger av sig innan du laddar? Jag funderar på om mitt batteri kan vara felkalibrerat. Hittills har jag satt den på laddning när den varit nere på ca 10%.
     
  11. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Nej jag laddar lite när som helst. Ibland laddar jag så fort jag lägger bort plattan men oftast blir det nog runt 10-20%. Men några gånger ibland låter jag den gå hela vägen tills den stänger av. Jag har fått för mig att en total urladdning följt av en fulladdning kalibrerar batterimätaren men jag är inte säker på att det verkligen är så.

    Men testa detta på din platta vettja.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  12. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    444
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Japp, jag tänkte låta den ladda ur helt denna gången så får vi se :)
     
  13. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Har nu spelat 1 timme och surfat 3 timmar. Totalt 4 timmar skärmtid på ca 40% ljusstyrka. Har 33% kvar av batteriet.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk