Moto G

Diskussion i 'Moto G (1-5:e generationen)' startad av Rospigg, 13 nov 2013.

  1. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Hade vi inte haft tillräckligt med telefoner här hemma så hade det blivit en sådan.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  2. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Vad händer om man köper från Amazon om enheten går sönder, någon som kollat upp det? Den lilla besparing det ger jämfört med Netonnet är ju sannolikt borta då.

    Kollade detta i förväg när jag beställde Nexus 5 via UK Play Store. Tur det då den var trasig när jag fick den (DOA) och jag har haft den iväg på garantiärende till LG Sveriges servicesställe (kostnadsfritt).
     
    Last edited: 23 feb 2014
  3. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Amazon har förstått värdet i Internets "skvaller" liksom inet.se och tar väl hand om sina kunder. Rekommenderas varmt!

    Skickat från min XT1032 via Tapatalk
     
  4. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    någon som testat något bra armband för sport? typ om generic från Kjell & Co fungerar bra eller om telefonen sitter dåligt/ hoppar runt i väskan?
     
    Last edited: 24 feb 2014
  5. upf_swe

    upf_swe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en liten pinsam fråga. Hur får man fram genvägar till wifi flygplansläge & sådant i "notifikationsfältet"? Eller är det borta i kitkat?
     
  6. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Dra ner notifikationsfältet och tryck på knappen uppe i det högra hörnet, alternativt dra ner notifikationsfältet med två fingrar.
     
  7. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Jag använder power toggles för at få genvägar på första sidan.

    Skickat från min XT1032 via Tapatalk
     
  8. Daddy

    Daddy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  9. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Du skickar tillbaka den gratis med post, samtidigt som de skickar ut en ersättningsmobil, om din trasiga inte dyker upp inom x antal veckor drar de betalningen från ditt konto igen.
     
  10. soyd

    soyd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag fick mitt Grip Shell i går:
    [​IMG]

    Är hittills mycket nöjd!. Jag trodde dock att man hade kvar det vanliga skalet satt säga, men det tar man bort då man monterar på Grip Shell:et. Vilket gör att den inte bygger någonting på tjockleken på telefonen vilket är bra!! :).

    Telefonen ligger numera mycket bättre i mina hand och vill inte glida runt om man kör "one handed" satt säga vilket är bra :)

    Sedan tror jag tyvärr inte att priset kommer att ändras något då det kommer ut på amazon.co.uk :( för att mitt Grip Shell skickades från samma danska lager som själva telefonen skickades från när jag beställde den från amazon.co.uk. Så det är lite konstigt att det hittills bara listats på amazon.de tycker jag...

    /mvh soyd
     
    Last edited: 25 feb 2014
  11. Soulmate

    Soulmate Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har testat att använda mina Creative-hörlurar (och även några som hör till en Samsung) till Moto G:n och det funkar hyfsat, men känns som om kontakten lätt "hoppar ur läge". Då hör man inte mer än brus... Har någon av er haft liknande problem, och vilka hörlurar använder ni som funkar?
     
  12. kavve

    kavve Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har inte samma problem , använder Marshall Minor och Koss Porta Pro och båda fungerar utmärkt.
     
  13. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Inga problem här heller. Testat med både donnans original lurar till iPhone 5c och med mina datorlurar. Steel series siberia v2.

    Skickat från min XT1032 via Tapatalk
     
  14. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    kul att du är nöjd! Förbokade faktiskt mitt egna Gripp Shell i förrgår hos .de efter att ha haft lite kontakt med bland andra Clove.co.uk och Amazon UK som bekräftat att de inte kommer få in Grip Shells

    bokade den vita/svarta som inte kommit i lager än



    mjo, lite grand. Kör med ett par Urbanears Medis och om jag har telefonen liggandes i fickan så att kontakten trycks lite fram o tillbaka när jag går så påverkar det ljudet, tyvärr :(
     
    Last edited: 25 feb 2014
    Soulmate gillar detta.
  15. effo

    effo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Jag fick just meddelande om 176.44.1.en.GB till min 16GB från Amazon UK.
    Någon som vet om rooten överlever? Kör på 174.44.9.falcon_umts.Retail.en.GB
     
  16. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    aha, yep jag kan också installera en uppdatering.

    "Fixed wallpaper crop issues". hoppas det löser problemet att telefonen alltid zoomar in mina egentagna bilder jag har som bakgrund efter varje telefonomstart :)
     
  17. carlsson.d7

    carlsson.d7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tänkte att jag skulle skaffa mig en Moto G. Men jag har ju självklart några frågor också :)

    Vilken ska man satsa på? Vanliga eller Google play edition?

    Om man köper den vanliga, får man uppdateringar lika snabbt då?

    Tack på förhand!
     
  18. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    enligt min mening kan du nästan blunda och välja en på måfå... eller köpa den som är billigast.

    Moto G är redan närapå Stock Android som den är, Google Play Edition gör nog inte så stor skillnad. Rent spontant tänker jag att enda skillnaden är en annan boot-logga och ingen Motorola Assist förinstallerad.

    Vad gäller uppdateringar så har Motorola varit snabba på G'n än så länge. Telefonen ligger redan på 4.4.2 och det kom en liten uppdatering härom dagen. Säkraste kortet där är väl Gplay versionen - Motorola har tidigare haft dåligt rykte att vara dåliga med upgraderingar. blev bättre med X och G när de ägdes av Google, men snart styr ju Lenovo. så oklart på den fronten
     
  19. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Nu har det dykt upp. Kvaliteten är helt ok(för 5 dollar). Det är 2 st kortfickor och ett sedelfack. Det går med lite våld ner 2 st kort i varje ficka. Fodralet stängs med magnet på spännet och jag är klart nöjd med köpet.

    Skickat från min XT1032 via Tapatalk
     
  20. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    aldrig riktigt fattat det där med att ha kort och telefon i samma fodral. är verkligen att lägga alla ägg i samma korg. Bli av med en = bli av med allt :P


    beställde armband från Ebay UK: http://www.ebay.co.uk/itm/331027995...eName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    79kr inkl. frakt, tog fyra dagar att få hem det till brevlådan.
    Känns som hyffsad kvalité - vad man kan vänta sig för 79kr. Sitter bra runt armen. En Moto G får bra plats - och det är gott om plats för hörlurssladden - alla typer av kontakter går att använda, raka såväl som vinklade... Går bra att använda touchen genom plasten, och även om det inte finns något dedikerat "hål" för Skärmknappen så går det att manupulera den utan stora problem
     
    Last edited: 1 mar 2014