Övrigt: [Rykte]: KitKat till G2

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av wargreymon, 4 okt 2013.

  1. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Satt i telefon tidigare med Telia och frågade när de hade planer på att OTA den till oss.
    De tre jag fick prata med visste inte vad vare sig KitKat eller Android 4.4 var.
    Jag frågade då person nummer tre om det fanns någon som var teknikintresserad så skrattade han lite och bad mig dröja så skulle jag bli vidarekopplad.

    Person 4 visste inte heller vad KitKat eller Android 4.4 var men han bad mig dröja medan han frågade en kollega.
    Efter mycket om och men med att vilja få mitt mobilnummer (jag antar att numret försvinner i alla vidarekopplingar) samt undran över vilken mobiltelefon jag har så lyckades han åtminstone få fram att det är slutet av kvartal ett (1) som gäller.

    Vilket stämmer in med vad vi fått höra tidigare.

    Så om någon här är arbetslös, prova att söka en tjänst till Telias first-line support.
     
    DroidJunkie, geckoo och Droid_269 gillar detta.
  2. karstensson

    karstensson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Vilken version flashade du in? Spelar det roll beroende på om man har 32 gb lur eller inte?
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Jag flashade in 16GB SFR (vi fick dessa som ambassadörer/testpiloter), men jag har ändå Vodafone. Alla versioner är 20A just nu. Har du 32GB ska du flasha 32GB, annars får du 16GB utrymme (om jag fattat folk på XDA rätt).
     
  4. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Nu är det förhoppningsvis nära..

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  5. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Så den rättning för fokusproblemen som först skulle komma som en separat uppdatering för några veckor sedan, men sedan enligt LG skulle bakas in i KitKat-uppdateringen, har nu gått upp i rök? Någon som tror att LG har rättat detta problem överhuvudtaget?
     
  6. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Den uppdateringen fanns aldrig, lg ljög bara för att vinna tid.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  7. Hets

    Hets Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ska man tro rapporter på XDA så har kameran blivit lite snabbare att fokusera, men i övrigt verkar den vara lika "kass" som innan :/
     
  8. blehffs

    blehffs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Men fan vad tröttsamt! Kameran har tekniskt sett alla möjligheter att vara fantastisk, men mjukvaran sabbar allt. Om LG verkligen ville och satte sina nissar på att fixa mjukvaran istället för att enbart fokusera på nyttnyttnytt hela tiden skulle dom nog få en hel del mer nöjda kunder.
     
  9. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Synd att man inte kan returnera varan efter att man använt den så länge som man gjort, måste säga att jag faktiskt hade mina förhoppningar satt till KitKat och den nya kameramjukvaran men LG tycks ha gjort en LG, igen.
    Man är ju inte förvånad, lite tråkigt dock.

    Men man ska väl inte måla Fan på väggen förrän man provat KitKat och kameran själv men som det ser ut nu ser det ju inte så himla positivt ut.
     
  10. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Europe Open verkar vara lite annorlunda än de operatörsrommar som kommit, men tror inte kameran kommer vara rörd mycket. Tror att det är svenska supporten som fått rykten eller något om bakfoten, för de är så gott som de de enda jag sett som sagt att en kamerafix har varit på väg. Själva officiella LG har varit väldigt sparsamma med att säga något alls.
     
  11. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra


    Testade flasha in.. Jag är nöjd. Känns generellt snabbare och stabilare samt lite små förändringar här och där till det bättre. Kameran fokuserar snabbare än innan kan jag säga utan vidare, mer kan jag inte säga eftersom är påläst om kamerans problem i övrigt.
     
  12. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    När kommer den då.. :D
     
  13. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid reklamera telefonen, då det tveklöst är fel på den. Bara för att det inte är något fysiskt fel på telefonen betyder inte att den inte kan anses felaktig. Man har t.ex. rätt att reklamera om varan inte är på det sätt som reklamen lovat. Eftersom LG skriver följande om G2 i sin produktbeskrivning så är det rätt solklart fall:

    Man behöver inte vara stadig på handen för att ta skarpa bilder och filmer med G2. Den högupplösta 13 MP-kameran är försedd med den senaste tekniken för optisk bildstabilisering (OIS), vilket stabiliserar fokus så att bilder blir mindre suddiga och videor mindre skakiga.

    Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att köparen upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället. I detta fall har LG gått ut med att de har en rättning på gång :) avhjälpande av felet), vilket de inte har kunna leva upp till.

    Se lathund om Konsumentköpslagen här.
     
  14. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tveksam om det funkar att reklamera pga att produkten inte stämmer överens med reklam/produktbeskrivning i reklam. Hade det varit så lätt hade väl alla mobiltillverkare gått omkull för länge sedan.
     
  15. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan man tala för sig är det inga problem att lyckas med en sådan reklamation. Men enklast är förstås att reklamera p.g.a. kameran inte fungerar som man kan förvänta sig; man ska kunna ta bilder på rörliga objekt.
     
  16. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Är det någon som har prövat KitKat som kör med Tele2? Tänkte mest om LTE-banden ska funka... Har 16GB-telefon för övrigt.

    EDIT: Om man skulle flasha en .kdz-fil avsedd för ett annat land, och sedan flashar den nordiska KitKat när den kommer, behåller man garantin då?
     
    Last edited: 2 mar 2014
  17. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Flashade in den tyska Vodafone kitkat version, har tele2, lte funkar precis som innan
    Och telefonen känns befriande smidig
    (än så länge, iofs inte ens gått ett dygn)
    Wipade inte innan, så alla inställningar är kvar också

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  18. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Försökte med samma sak, men något klantigt glömde man wipa så resulterade i en bootloop. Nu kan man inte komma in i varken download eller recovery, känner mig lite körd även om jag vet att det brukar lösa sig...

    Ibland blir man smått irriterad att man inte klarar av att vänta några veckor.
     
  19. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Stäng av mobilen helt, håll in volym ner och ström, när LG loggan kommer upp så släpp och tryck in samma knappar igen. Följ anvisningarna för fabriksåterställning.
     
  20. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Verkar som att något avbröts under mitten av flashningen, så att göra en factory reset verkar tyvärr inte funka :-( Kan inte komma åt vare sig fastboot eller download mode, så känner mig smått körd :-S Ska låta den ligga ett tag nu och se om den bootar upp..