Fråga: Föredetta stort samsung fan men s5, vad i helvete?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av oddbot, 28 feb 2014.

  1. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hade höga förhoppningar på s5:an, med det känns som en sämre telefon än föregångaren i mångt och mycket.

    Försämringar:
    1. mindre skärm/area
    2. betydligt större enhet
    3. mer nedlåst mjukvara från Samsung
    4. Mindre lagringsutrymme tillgängligt
    5. Riktigt konstig design

    Förbättringar:
    1. Bättre kamera
    2. fingeravtrycksläsare som enligt uppgift fungerar uselt
    3. pulsmätare (seriously?!)
    4. bättre batteritid

    Så vad tycker ni, har jag missat något eller är denna telefonen ett rejält antiklimax?
     
  2. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 639
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Felpost

    SM-N9005 via Tapatalk 2
     
  3. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är också besviken, har dock förbokat då inget annat nytt är aktuellt just nu. Varför ska man välja z2?
     
  4. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Riktigt besviken på S5. Beställt Z2.
     
  5. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Riktigt intresserad av kameran i S5an. Förutom kameran så är telefonen helt och hållet ointressant.

    Sent from any of my devices, see signature.
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 219
    Mottagna gillanden:
    2 173

    MINA ENHETER

    Att säga att jag är besviken kanske är att ta i men jag förväntade mig en annorlunda telefon denna gång. Lite mer design ändringar men å andra sidan förstår jag Samsung. S serien har ju sålt väldigt bra dom sist åren så varför ändra på något som fungerar. För oss nördar har dom ju till viss del misslyckats men för den stora massan har dom säkert lyckats, vi har ju inte svaret på det ännu . Jag tror dock att även S5 är en grymt bra telefon. Har haft både S2,S3 och S4 och har varit sanslöst nöjd med allihop men fick ingen jag vill ha känsla av denna när den visades.


    Skickat från Tapatalk 2
     
  7. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    objektiva fördelar med z2:
    Vattentät till skillnad från S5 som bara är vattentålig.
    Den har 3gb RAM till skillnad från S5 som har 2.
    Den har ett större batteri.

    subjektiva fördelar:
    Och sen kommer smaksaken, den har LCD vilket jag tycker är bättre än amoled, den är inte lika ful designmässigt som S5. Inte lika bloatat UI.
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER


    Z2 är oxå vattentålig för att vara petig... Vattentät certifiering tror jag inte du ser på någon telefon i första taget. Båda är ip67 nu
     
  9. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Oxå grymt besviken... Hur och vad tänkte man på?

    De blev total fail för mig pga att luren plötsligt blev så mycket större men inte för att skärmen blev så mycket större...trodde tillverkare började anamma yttermåtten så kommer Samsung o tar ett steg bakåt i det avseende för vad? Vattentålighet?

    Sen batteriet så klen uppgradering.. 200mAh:confused:.. Please... Den faller bort bara på dessa små men ack så viktiga punkter.

    Man kan lika gärna köpa en Note..

    2GB är tillräckligt men inte när andra släpper med 3GB... Då ligger man plötsligt efter.

    Impad av kameran och skärmen. Fasansfullt settings meny oxå...

    Plötsligt blev min S4 så mycket bättre:D


    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  10. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Men liksom vad hade ni förväntat er? Samsung må va ett stort företag men de kan inte trolla fram ny uber hårdvara bara så där. Vi alla har koll på vilka prollar som finns under utveckling och är färdiga, Samsung må ha sin enyxos infinity 64bit prolle på g men den här Galaxy S5 lär ha påbörjats för minst ett halvår sedan och då får de ta vad som finns.

    Telefonen har vuxit och skärmen blivt 0,1" större, tror de har att göra med ip6/7 klassningen kolla Z2 den är också stor med mycket dö yta, samsung kan ju skylla sitt på hårdvaruknapparna på undersidan, Hur LG lyckats med sin G2 är imponerande. 2gb ram sägs vara mer än som behövs med kitkat så varför trycka in 1 extra gb som aldrig kommer användas?

    Jag hade också velat se något nytt och super grymt men samtidigt va det ju väntat, innehållet är det senaste som finns att tillgå på marknaden.

    Bilderna på HTC´s nya ser också ut att ha mycket dödyta (svarta listen med loggan) och lär också ha en S801 prolle och garanterat prestera i klass med SGS5 och Z2

    kan bara hoppas på att Nvidia och samsung får i ordning på sina prollar så det kan bli lite variation.

    kommer inte köpa någon av lurarna i år heller verkar det som just nu, sitter på en S3 som köptes vid relle för 2 år sedan tycker den funkar toppen och älskar ljudet som wolfson dac erbjuder.
     
  11. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 422
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Är också lite besviken. Men misstänker att den fortfarande kommer vara hur grym som helst. Har haft HTC One innan och den sög. Har Z1 nu och den suger ännu mer. Så S5 är nog fortfarande ett av få vettiga alternativ.

    Just för mig var det inte mycket kul. Bryr mig inte om att den är vattentät. Hatar luckor som ska öppnas och stängas.

    Har aldrig haft ett lösenord på mina telefoner, så fingerläsaren är inget för mig.

    Använder aldrig min telefon till min träning.
     
  12. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Har varit besviken på Samsung sen de uppdaterade SGS2 till 2.3.7 (eller om det var 2.3.5). Att S5 inte imponerar är inte så överraskande för min del. Sin vana trogen håller de på med funktioner ingen efterfrågar samtidigt som de fortsätter låsa in sig. Samsung är motsvarigheten till Äpple inom Android känns det som.

    Men jag tyckte mig läsa att Swedroid tyckte den kändes snäppet vassare än Note 3 så där har de väl iaf lyckats. Kameran verkar fet också.
     
  13. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    paulreedsmithpaulreedsmith; varför suger Z1? funderar på att byta min Nexus 5 mot en men hör gärna vad du ogillar med den!
     
    Last edited: 1 mar 2014
  14. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 422
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER


    Hej. Har skrivit initialt lite om den i Z1 forumet. Tror det var i en tråd som heter: Ni som skaffat Z1, hur nöjda är ni med den. Ska kanske skriva lite mer nu när jag haft den en längre period.
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Sonys lurar är fasiken phablets.. Gigantiska med extremt mycket dödyta och intet sägande. Tråkigaste lurarna med trist mjukvara som laggar 6 mån efter alla andra. Deras design är inte heller revolutionerande... Alla stora tillverkare har fastnat i samma design.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
    mixxno gillar detta.
  16. kwakiz

    kwakiz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Blev med riktigt besviken så köpte mig en note 3 istället kommer nästa vecka. Baksidan va nog det fulaste jag har sett på länge. Men vi få hoppas att det kommer En Prenium telefon i metall om det är något o ha ><...
     
  17. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Tycker den verkar nice! speciellt att den har IP67.
     
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    frågan är hur bra den där ip67 är ieg med tanke på att baksidan är borttagbar? ..s4 active är ju minst sagt störande dålig på den biten samt att om glaset på den går sönder så är reparationen så dyr att det eg är bättre att köpa en ny mobil bara. köper man en S5 och dessa problem finns kvar ska man nog vara jäkligt noga med att köpa en bra drulleförsäkring.
     
  19. Satoki

    Satoki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro
    Bara jag som är "stort samsung fan" (aka följt med hela vägen från S2->S4, dock inte fanboy på det sättet utan bara nöjd med det jag köpt helt enkelt) och faktiskt är nöjd med S5:an på förhand?

    Jag menar, det var ju precis samma tankar som florerade när S4an presenterades, alla var missnöjda med allt från design till specs. Jag har dock hittills varit riktigt nöjd med S4an och ser spänt fram emot att få femman i mina händer.
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    För mig var det tvärtom... Riktigt nöjd när S4 presenterades. Stort batteri, större skärm på samma yttermått och jag var såld. Men att köpa en phablet? Nej tack. IP certifieringen kunde jag varit utan o haft en mindre lur med färre luckor.. Sen att denna kostar 6000+.. :thumbdown:

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
    Last edited: 2 mar 2014