LG G PAD 8.3 - Frågor och svar

Diskussion i 'LG' startad av Atkinson, 8 feb 2014.

  1. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Finns det två val så väljer jag alltid fel. Herr Murphy ger mig hjärnspöken. ;)

    Var precis det jag tänkte. Ser man en film i ett mörkt rum så kommer ju ramen synas rätt tydligt om enheten är vitmålad. Svart smälter väl oftast bättre in med omgivningen.
     
    Last edited: 24 feb 2014
  2. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag är böjd att hålla med wargreymon i denna fråga. Ytterst handlar det om egen smak. Om man läser runt bland recensioner, så framhålls den vita som mest vilsam för ögonen av någon. Här läser vi samma sak om den svarta. Slutsatsen av detta måste vara att det är hugget som stucket vilket man väljer.

    För mig blev det avgörande vid valet av färg en bild jag såg av en svart G Pad full av oaptitliga fingeravtryck på baksidan. På den vita syns inga fingeravtryck och det ser i mitt tycke betydligt snyggare ut med aluminiumbaksida än med en svart baksida. Men använder man fodral, så är också det hugget som stucket.

    Lycka till med ditt val.
     
  3. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag kommer från Nexus 7, och kommer att köpa en Nexus 8 den dag som den släpps - om en sådan modell nu någonsin släpps.

    Vinsterna med bytet från Nexus 7 till LG Pad 8.3 (med ren Android) är skärmstorleken och möjligheten till mera minne. Nackdelarna är sämre batteri och sämre ljusstyrka på skärmen. För okej ljus så krävs det att man skruvar upp ljusstyrkan, med kortare batteritid som följd. Batteritiden kan man leva med, man vänjer sig, men ljusstyrkan är det besvärligare med.

    Ett aber tycker jag också är bristen på tillbehör, framför allt att LG inte får ändan ur vagnen och får ut sitt officiella case.
     
    general_z gillar detta.
  4. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    När kommer Android 4.4 KitKat till enheten?
     
  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Q2 verkar det som.
     
  6. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har som bekant rootat min platta och lagt på Mahdi Rom. Nu får jag alerts om att det finns en ny Mahdi version. Är det bara att klicka på "Update" och uppdateringen sköter sig självt som vid stock rom uppgraderingar OTA? Eller krävs något annat?

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  7. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    1 039
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Gå in på updater, sedan länkas du till Mahdis nerladdningssida. Det finns dock lite småproblem med nyaste, jag avvaktar iaf. lite innan jag uppdaterar.
    Uppdateringen flashar du i recovery (som när du installerade rommen första gången. Du behöver dock inte wipa först vid uppdatering.
     
    osdpanthers gillar detta.
  8. general_z

    general_z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ganska mycket sämre batteritid även med custom rom och kernel (de som finns för tillfället) skulle jag vilja påstå. En "rolig" sak är att 100% ljusstyrka på LG:n är typ 40% ljusstyrka på min gamla N7 (2012). Detta gör att man i princip måste köra LG:n på minst 70% ljusstyrka så fort man inte sitter i totalt mörker och vill ha en någorlunda ljus skärm.

    På det hela taget är skärmen på LG:n väldigt dålig i jämförelse med Nexus-plattorna. Förundras över folk som på riktigt anser att den är bra. Den är också segare än Nexus 7 (2013) trots att den har bättre hårdvara.

    Så jag kommer köpa/importera Nexus 8 så fort den kommer jag med. Nexus-plattorna känns överhuvudtaget som ett mycket stabilare val och man behöver inte ens lira in custom roms etc för att få en riktigt solid produkt.
     
  9. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Ska jämföra med min N7 2012 ikväll av nyfikenhet.

    Jag har aldrig varit i närheten av 100% på min G Pad. Men jag använder den bara inomhus och mest kvällstid. Över 50% är jag väldigt sällan. Ofta tycker jag det är skönare för ögat att läsa text vid 30%.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  10. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Känns din G Pad segare än din N72012?
     
  11. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Absolut inte. Jag upplever att N7an segar ner ibland, speciellt när man har många appar igång antar jag.

    G Paden känns stabilare och kraftigare. Upplever inte lagg eller något konstigt alls.

    Men när jag provar starta appar så är de båda plattorna ungefär lika snabba. Fast jag kör Kitkat med Google launcher på N7an och Nova launcher på G paden så det är kanske inte så bra jämförelse.

    Men tex när man uppdaterar och installerar appar så är G Paden mycket snabbare än N7an. Det är nästan ingen idé att använda N7an när man uppdaterar medans G Paden tuffar på i stort sett som vanligt.

    Jag tycker G Paden känns som en klart snabbare enhet.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
    Nappandroid gillar detta.
  12. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Gjorde nyss en jämförelse mellan G Pad och N7 2012 och den maximala ljusstyrkan är så vitt jag kan se identisk. Båda är mycket ljusstarka men G Paden har varmare ton i färgerna. N7an upplevs lite blå i jämförelse.

    Angående ljusstyrkans skala så är det ej lönt att jämföra procent på det sättet du gör.
    Min N7a har en väldigt olinjär ljuskurva och ger nästan max ljusstyrka redan vid 50% på skalan. Mellan ca 60% och 100% så är det i stort sett ingen skillnad alls i ljusstyrka.

    GPaden är mycket mer linjär och ökar ljusstyrkan jämnt och fint hela vägen mellan 0-100%.

    Det spelar ingen roll om det står 30% eller 80% på skalan, det som drar batteri är den faktiska ljusstyrkan.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  13. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag är sugen på att köpa G Pad för att förnya mig från min gamla nexus men jag är även sugen på nexus 8? Någon som vet när den kommer eller är det bara rykten?
     
  14. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag är jäkligt nöjd med G Paden iaf.

    En Nexus 8 hade verkligen varit intressant. Frågan är bara om och när.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk
     
  15. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vilken upplösning är lämplig för bakgrundsbilder?
     
  16. emli

    emli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hallå där ute! köpte min LG G Pad igår, skitnöjd än så länge, MEN finns det ingen push notifikation i mailklienten? Har lagt till mitt konto men verkar som att lägsta är 15 min?
     
  17. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Om du väljer Microsoft Exchange finns det möjlighet till push.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
    emli gillar detta.
  18. emli

    emli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ah där ser man, borde jag självklart prövat innan. Tack så mycket :-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk
     
  19. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är LG:s interface logiskt uppbyggt (d.v.s användarvänligt) eller är det svårt att haja för personer som är lite äldre? Funderar nämligen på att ge bort en LG-platta till en bekant som i princip bara har PC/Windows-vana.
     
    Last edited: 18 mar 2014
  20. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Tycker det är enkelt. Dock har LG numera en himla massa inställningsmöjligheter och det kan säkert verka förvirrande för vissa, men jag tror det kommer gå bra :)