Problem: Kalendern synkroniseras/visas ej

Diskussion i 'Xperia Z Ultra - Allmänt' startad av tlubtu, 28 feb 2014.

  1. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej!

    Det dök upp ett problem med min kalender igår som jag aldrig haft med någon av mina tidigare android-lurar. Kalendern har slutat att synkronisera och visa min googlekalender. Ska jag gå in och välja kalendrar i inställningarna syns dom inte alltid där och när dom dyker upp och jag väljer dom visas dom ändå inte i kalendern. Jag har rensat cache-minnet för kalenderapppen och även startat om telefonen. Det går dessutom inte att välja vilken kalender jag vill skapa en händelse i. Min Exchangekalender visas som vanligt.

    Om någon har haft samma problem och lyckats lösa det vore jag tacksam för hjälp. Har ingen lust att återställa hela telefonen.

    Ska tillägga att jag sökt på forumet om just det här problemet som jag förstått finns i andra telefoner men det har inte hjälpt mig.
     
  2. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har nu provat allt. Blev till slut en systemåterställning och då funkar det igen...
     
  3. bjorkis

    bjorkis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja, precis samma sak råka jag ut för för ett par veckor sedan. Vart lite svettig först att den försvunnit helt. Men en check online + på plattan visade att det fanns kvar som det skulle. Även för min del var lösningen en total återställning av mobilen. Testa bla att rensa cache, ta bort och återställa kont m.m. men icke.
     
  4. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har sett på några andra trådar som inte gäller Z Ultra att det hjälpt att rensa cache m.m. men icke. Som sagt en total återställning det enda som hjälpte.