Problem: Buggar i Jelly Bean 4.3

Diskussion i 'Xperia V' startad av dragontrumpetare, 18 feb 2014.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm... MIn telefon har startat om 1 gång sedan installationen. Inga brytna samtal. Blir inte lika varm som tidigare. Och batteriet har helt klart stabiliserats sig.

    Ditt batteriproblem kan vara av den saken att Android inte riktigt vant sig vid ditt användande ännu. Det tar ett tag innan det kan bli bra.
     
  2. vinterhagen

    vinterhagen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    [​IMG] Sen uppdateringen är kameran usel, blir ofta randigt när ljusförhållandena är sämre... Är så besviken och förbannad över detta då jag fotar väldigt mkt med mobilen speciellt nu när jag nyligen fått barn...

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Känd bugg som finns i första inlägget. Verka vara en uppdatering på väg snart.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
     
  4. allfix

    allfix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2014
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    hoppas att den bättrar sej, ger den två veckor till... bra telefon för övrigt,
     
  5. mmr

    mmr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har fler haft problem med att när man svarar så aktiveras högtalartelefonen direkt? Det gör min nämligen. Gjorde också en helt ren installation som jag tidigare nämnt

    Har tidigare klagat på diodens beteende och att den inte indikerar när den laddat klart. Detta sker väldigt sporadiskt, ibland fungerar det både i dockan och vid vanlig laddning, och ibland inte alls.

    Två spontana omstarter har jag haft, kan inte minnas en enda men gamla mjukvaran. I ena läget hade jag telefonen sittande i bilen, passiv docka, inget inkopplat, plötsligt märker jag hur den dör och startar om. Batteriet var nästan fulladdat och det var ingen aktivitet på telefonen.

    Minst sagt skakig mjukvara. För min del är batteritiden bättre, telefonen känns snabbare, man kan nu se låttitel över Bluetooth (inte en dag för tidigt). Så jag hoppas verkligen att nya släppet fixar alla småbuggar
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Är det lika skakigt i felsäkert läge också eller med enbart appar som kom med updateringen? Alltså du har inte återställt de appar som inte finns ifrån updateringen? För min uppfattning är att uppdateringen är väldigt stabil.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
     
  7. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Där kom det!
    Efter att jag gjorde en ren installation tycker jag nya mjukvaran fungerar riktigt bra (bortsett från att GPS fortfarande är kass)
    MEN, ja, när jag svarar i telefon är högtalaren aktiv!
    Tror det är varje gång, men inte helt säker.
    Däremot är det efter jag gjorde den rena installationen med SUS, efter den "vanliga" uppgraderingen jag gjorde först gjorde den inte så här!
     
  8. mmr

    mmr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag gjorde först en vanlig OTA-installation, men dagen efter körde jag via Update Service och gjorde en "repair". Ringa är ju det man gör minst på telefonen och jag vet inte om jag fick något samtal innan jag körde nya installationen. igår när det ringde hade jag mitt BT-headset inkopplat och samtalet gick inte till det, fipplade inte med det då, men då var det nog inte så konstigt om det var högtalaren som aktiverades direkt istället
     
  9. mmr

    mmr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Vet inte riktigt om jag hänger med. Men jag har installerat allt från scratch. Dvs jag gjorde ingen återställning av appar annat än de inställningar som eventuellt hänger med på Googlekontot första gången den synkar.

    Efter uppdateringen i SUS så installerade jag alla mina appar manuellt från Google Play, så alla Sonys appar är från uppdateringen till 4.3 och alla andra appar har installerats rent så att säga.

    Enda problemet som jag tidigare gnällt över som är apprelaterat kan jag inte skylla på Sony är Google Drive som är markant sämre i senaste uppdateringen, de råkade nog bara komma samtidigt.
     
  10. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har också upptäckt att då jag svarar så har det hänt flera ggr som högtalaren är aktiverad trots att jag inte har aktiverat den, trodde nästan att jag kommit åt knappen på något sätt då jag fört tel till örat men det verkar flera av oss som upplever samma.
     
  11. grodan99

    grodan99 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det flera som har problem med att skärmen blir svart så fort man skickar iväg ett samtal. Har man oturen att person inte svar så är skärmen svart,händer inget .Ibland kan man trycka på volymknappar eller låsknappen då kan skärmen vakna.Har gjort sus laddat ner ny uppdatering,manuellt hämtat appar på playbutik. Även väldigt trög på gps
     
  12. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Nu har jag med fått att högtalaren aktiveras utan att jag har aktiverat den vid svar på samtal.
     
  13. Raz

    Raz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det hände mig igår också...
     
  14. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som har hittat någon inställning som man kan göra för att få den att inte välja högtalare, rätt så irriterande om man svarar och man är på allmän plats.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Skumt problem ni har. Kan det vara beroende på vilken version man har. Alltså tre eller någon annan?

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
     
  16. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Händer mig varje gång!
    När jag kommer ihåg det så svarar jag men innan jag säger nåt trycker jag på högtalaren.
    Men när jag glömmer det hör alla i närheten vem jag pratar med...

    Så här får det inte vara!
     
  17. texas

    texas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    precis så är min också efter uppdateringen :-( har ingen lösning men ändrade i inställningar så att den avbryter samtalet med powerknappen. innan uppdateringen så slocknade den aldrig och man brukade ha andra teman efter samtalen ;-) dock jobbigt och inte komma åt knappsatsen vid tex växel.

    har en av de första som lidande av frysning av skärmen eller va de nu var innan uppdateringen för ca 1 år sedan. (man fick plocka ur batteriet)
     
  18. Mats_B

    Mats_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2014
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    omstart när kameran var igång och jag skulle zooma genom att "onypa" eller vad det heter när man drar isär fingrarna. missade en fin soluppgång :-[
     
  19. mcn990m

    mcn990m Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Händer mig med, att högtalaren är aktiv. Fruktansvärt irriterande:mad::mad::mad:
     
  20. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har telia om det är mob abonnemang du menar?

    Allt skumt har börjat efter uppdateringen, antingen den nya program varan som spökar eller så är det så enkelt att vi som har problemen inte kan uppgradera på rätt sätt , jag vet inte?
     
    Last edited: 6 mar 2014