Tips: Tillbehörstråden för LG G2

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Gorgeous, 12 sept 2013.

  1. blehffs

    blehffs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Personligen är jag sjukt nöjd med mina ebayfynd :D Letade grönt skal, hittade ett no name quicksand skal, beställde två. Tog två veckor att få hem men svårt att klaga på 26 kr totalt med gratis frakt. Gröööönt :D

    [​IMG]
     
  2. Hets

    Hets Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER


    Har oxå detta skal och gillar det skarpt, bytte ut mitt LG Quickwindow original skal mot detta. Nillkin skalet är ju lite tjockare och verkar skydda telefonen bättre.. speciellt vid kameralinsen. Tycker även man får bättre grepp runt telefonen med det jämfört med LG's variant.

    Edit:
    Vid närmare efterforskning så har jag ju inte alls ett sådant utan snarare det här :
    http://bit.ly/1h02WU6

    Sitter en magnet på sidan av detta, kanske är det som är skillnaden? Men iaf så är jag jättenöjd.. och med magneten så fladdrar inte locket omkring en massa som det gör på LG's QW.
     
    Last edited: 18 feb 2014
  3. Jimah85

    Jimah85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag beställde hem 3 stycken bakskydd i olika färger till min G2:a från Aliexpress (skickar från Kina) för runt en hundring:

    http://www.aliexpress.com/item/VPow...-Ultra-thin-metal-skin-for-lg/1372823724.html

    Det tog förvisso 2-3 veckor att få hem dem, men frakten är gratis och jag är hittills jäkligt nöjd med det jag fick hem. Ytan på skalen känns lagom "gummiaktig", men den är inte så pass klibbig att smuts eller skit fastnar.
    Jag tyckte först att G2:an inte var speciellt hal utan skydd/fodral, men nu märker man verkligen hur mycket skönare och greppvänligare telefonen blir att hålla i. Dessutom sitter skalen åt ordentligt och ger inte upphov till något knarrande eller så.

    Med varje skal följer det också med ett displayskydd. Jag vet inte hur pass reptåliga dessa skydd är, men de är i alla fall BETYDLIGT bättre än Copter/InvisibleShield (jag har provat båda tidigare) med bättre glid och noll försämring av bildkvaliten på displayen.

    Nej, jag är otroligt nöjd med dessa skal och funderar nu på att beställa hem ett gäng till bara för att. Det är ju inga stora summor vi pratar om precis.

    Just nu kör jag på stormtrooper-looken. :)

    [​IMG]
     
  4. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Har beställt 6st nya skal utöver mitt Nillkin som jag använder nu, skönt att ha lite att välja mellan! Det är ju ändå så billigt :)
     
  5. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Har vissa av de skalen. Men väntar nu på att de ska få in blingskalen som de har på sin sida. Lagom blingit! ;)
     
  6. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Verkar riktigt sjyst. Är de gjorde av metall? :-P

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  7. blehffs

    blehffs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Dom skärmskydden som är antiglare "matte finish" har dom likadan yta som Copter skydden?
     
  8. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Beställde dessa den 18/2 från eBay (HongKong) och fick dom på posten idag... Måste vara rekord! [​IMG]
     
  9. helnice

    helnice Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  10. blehffs

    blehffs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ser ut att vara gjord för AT&T's G2'a, med cutout för den andra mic'en på baksidan.
     
  11. helnice

    helnice Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det har du rätt i, må så vara :innocent:
     
  12. Droid_269

    Droid_269 Guest

    [​IMG] Helt ok. Trodde det skulle vara lite mörkare men produktbilder brukar ju inte visa rätt så ofta ;)
     
  13. big_swede70

    big_swede70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    OnePlus 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 11
    Info:
    Oneplus Watch2, Oneplus earbuds3
    Var köper man det skalet...måste jag ha

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  14. Droid_269

    Droid_269 Guest

  15. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Fladdrar locket mycket tycker du?

    Skickat från min Nexus 7 2012
     
  16. AndreasLjung

    AndreasLjung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nja, inte överdrivet men lägger ibland det med skärmen neråt för att trycka till fodralet så att säga.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  17. Santa

    Santa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2013
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag testade Sabotage Royal idag men tyckte inte att de var så mycket bättre. Klart bättre bas men inte lika klart ljud som originallurarna. Men som tur var hade Tre en kampanj på A-jays Five. Fick testa och alla knappar funkade faktiskt som de skulle. Som icke kund hos Tre kostade de ca 560 kr så jag slog till. Riktigt bra ljud, men jag hade glömt hur irriterande den platta sladden är, så jäkla lätt att lurarna åker ur öronen.. Vilket jag inte vill när jag tränar. Får väl dra en gummisnodd över huvudet. ..

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  18. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Säger bara Sony SBH20. Riktigt bra och skönt med bluetooth.

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  19. emmet

    emmet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2014
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kör också SBH20, mitt första bluetooth-headset men det är galet smidigt. Speciellt att para ihop dem med NFC. :)

    Min fastnar dock ibland så att knapparna för nästa/föregående låt inte fungerar. Måste då låsa upp telefonen och byta manuellt en gång, sedan funkar knapparna igen. Play/pause funkar dock alltid. Något du upplevt med din?
     
  20. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Ärligt talat så använder jag bara knapparna för att höja och sänka då jag mest lyssnar på di.fm.

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk