Hur fasen fungerar kompassapparna?

Diskussion i 'Applikationer' startad av timoat, 9 mar 2014.

  1. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig fått dem att fungera ordentligt på min Note 3. Varje gång man vänder på telefonen flyttar nålen som pekar norr/söder på sig så man aldrig vet vart det egentligen ska vara. Ska man hålla telefonen lodrätt eller plant? Vad är det jag missar, eller finns det en kompassapp som ni använder? Just nu har jag försökt med Compass.
     
  2. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    I min förra telefon hade jag en kompass-app. Bara för att man kunde. Fick aldrig någon nytta av den och i min nya telefon blev det ingen sådan app. Men så skulle jag rikta in en ny parabol och hämtade då första bästa app.
    Precis som du beskriver så följde nålen med runt när man snurrade. Precis "mitt" gradtal gick aldrig att få fram trots att jag snurrade runt som huvudet på Linda Blair.
    En kompass i en iPhone löste problemet och efter det kollade jag på andra appar, bara för att, liksom. Fastnade då för Steady Ciompass.
    Den är då åtminstone bättre än den jag hade i början.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netpatia.android.filteredcompass
     
  3. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Håll telefon horisontellt och sen för den i en åtta några varv så kalibreras kompassen...
    Funkar iaf så på min telefon, brukar få göra så när karta/kompass snurrar lite hur den önskar.