Tips: Tillbehörstråden Z1 Compact

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Isengard, 15 jan 2014.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Fick idag hem mitt Nillkin tempered glass. Första intrycket är riktigt bra. Känns lika gediget som Spigen glass så här spontant, får väl se om det håller repor borta lika bra efter tags användning
    Fegade ur ang splitterskyddet,tog inte bort det utan monterade glaset utanpå, fungerade bra Har haft ett skärmskydd utanpå splitterskyddet sen dag 1 så det fanns inga repor på det.


    Skickat från Tapatalk 2
     
    Last edited: 10 mar 2014
  2. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Låter bra. Har Hoovrat ovanför köpknappen själv men inte tryck till. Själv råkade jag använda telefonen ytan skydd så splitterskyddet har massa repor. :-(

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Bara handla ;-)

    I ditt fall behöver du nog ta bort splitterskyddet, risken finns ju att det ser jävligt ut under glaset så att säga.

    Skickat från Tapatalk
     
  4. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jo jag har tänkt göra det. Fick ett nillkin skal med tillhörande film nu så tänkte klistra dit det. Men har läst någonstans att det är kladdigt under splitterskyddet?

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Jag kollade en del Youtube klipp ang borttagning splitterskydd och där ser det allafall inte kladdigt ut. I övrigt verkar det vara lite varierande info om det.

    Skickat från Tapatalk
     
  6. Wiberg

    Wiberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rekommenderar varmt Crystal Armors tempered glass skydd till z1c.
    Fick nyligen hem varianten med tempererat glass till både bak och framsidan, och känslan är riktigt bra på den, överlägset bättre än alla skärmskydd i plast!
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER


    Nu ska jag själv inte beställa något mer men vad kostade det ?
    Bra att både fram o baksida var med.


    Skickat från Tapatalk 2
     
  8. Wiberg

    Wiberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    480 kr inklusive expressfrakt hem till dörren ;)
     
  9. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vart beställde du ifrån? Rakuten? Länka gärna annars. :)
     
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Ok, mycket pengar men är det bra grejer så kan det ju vara värt det. Nillkin kostar runt 120:- inkl frakt


    Skickat från Tapatalk 2
     
  11. Wiberg

    Wiberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fick just hem Nillkins "Amazing H+" kom på en vecka från kina för ca 70-80 kr är än så länge sjukt imponerad av det. Den enda nackdelen är att det blänker lite mer i skärmen när solen lyser, men skärmen är fortfarande fullt läsbar.

    Fick hem Nillkin hard case också (50-60:-). Det sitter som en smäck. Det enda som är lite konstigt är att USB-porten är helt blockerad, medans man lätt kommer åt minneskort och simkort. Tack och lov har jag en magnetkabel (som ser ut att vara original, eller en mycket bra kopia) så det är inga problem. Personligen hade jag velat ha alla portar blokerade utom för en magnetladdare, för att minska slitaget... men jag förstår om folk vill ha usb-porten tillgänglig...

    Efter någon dags användande kan jag bara rekommendera alla tre prylarna: magnetkabeln, skyddsglaset och skalet.
     
  13. Fear83

    Fear83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Fick mitt skal igår blev har testat skalen med Dock DK32 ifall de funkar ja de gör det ifall man tar bort adaptern. Det tog 10 dagar innan jag fick den kostade runt 35-40kr med frakt.

    http://www.ebay.com/itm/Clear-Trans...t=US_Cell_Phone_PDA_Cases&hash=item2335132e63

    Sen fick jag mitt skärmskydd som är i härdat glas den är grym när man sätter den på men man har typ ett försök och sätta dit den annar blir de bara fel. Jag lyckades få bort klistret som sat i den nu är den förstörd men har beställt nytt. den tocg också 10 dagar att få hem den kostade 75-90kr med frakt

    http://www.ebay.com/itm/Hot-9H-Hard...or-Sony-Xperia-Z1-Compact-M51W-/161235069193?


    Sen beställde jag Original Sony Magnetic laddar kabel igår hade köpt två st kopia från England men ena var trasig och den andra funkade i några dagar sen så startar telefonen om hela tiden när jag sätter fast magnet kapel på så googla jag ifall de finns original och hittade de. det gick på 90-100kr med frakt så får se hur länge de tar innan den kommer hem till mig.

    http://www.ebay.com/itm/Genuine-Ori...CK-/181254655475?ssPageName=ADME:L:OU:GB:1120
     
  14. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick mitt Nillkin igår och monterade det.
    NÄ - inge att rekomendera. Monterade först skyddet till bakstycket, sitter br, men lite stort, blir en skarp kant på båda sidorna som jag stör mig på, så på med frontskyddet, det var tjockt, rengör enl. konstens regler och allt, på med det, sitter bra men känner skarpa kanten runt skyddet mer här, okej försöker få ut luften under, använder fuktiga tvättlappen som följde med - gör inte så, den skadar splitterskyddet som sitter på Nillkin glaset, vilket jag upptäkte att det fanns när jag kände att det satt något löst i ena hörnet, och började pilla där, trodde det var ett montageskydd till som jag missat, det lossnade en cm ca, sen satt det fast, drog lite extra, slutade med tunnt glassplitter överallt.

    Nu blir det antingen till att beställa ett nytt Vikuiti-DQCM30-screen-protector-from-3M-for-Sony-Xperia-Z1-Compact eller ett hederligt coopter.
     
  15. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Säker på att du monterat glaset åt rätt håll? Har inga Kanter på mitt och den enda filmen som satt på glaset var på den sidan som ska vara neråt mot telefonen. Mitt glas sticker inte ut på något sätt och dessutom är det ju fasade/rundade kanter på glaset (om man inte satt det upp o ner)

    Skickat från Tapatalk
     
  16. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ha Ha - då satte jag det upp och ner - men då täcker man över kameran på framsidan ju!
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Då satte du det upp o ner :-) om inte jag missförstått så ska hålet vara vid närhetssensorn. Trodde också först att hålet skulle vara över kameran men på den sidan fanns det ju ingen skyddsfilm och dom mjuka rundade kanterna skulle hamna åt fel håll :-)

    Skickat från Tapatalk
     
  18. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nja - inte upp och ner, snarare fram och bak ;) , så går det när man läser manualen lite snabbt och slarvigt, förutsatte att hålet skulle vara över kameran!

    Har varit nöjd med coopter tidigare, men tänkte prova något annat för att slippa den lite gummigliknande känslan, har de fortfarande den känslan?
     
  19. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    Fick idag hem Magnet laddar sladd från England.
    Om jag kopplar in den i:
    Sonys USB kontakt (original laddardosa) = så slocknade mobilen
    MP3 usb laddare för vägguttag = den laddar mobilen
    Datorns usb kontakt = den laddar mobilen

    Så jag får nog göra som Fear83 och inhandla e original istället.
     
  20. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 121
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Mig veterligen finns det ingen original Sony magnetkabel, jag kan iaf inte hitta den på Sonys sidor.