Gamla sony ericsson högtalare på en S4.

Diskussion i 'Allmänt' startad av rafy, 12 mar 2014.

  1. rafy

    rafy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå.

    Hittade mina gamla MPS-60 högtalare från min Sony Walkman som jag har för mig var helt Okej ljud på och tänkte det skulle vara kul o få igång på min s4.

    Men nu har jag ett par problem med att det inte räcker med att bara klippa o skarva till en 3.5mm utan dessa högtalare vill ha egen stret.
    Finns på youtube folk som kopplat ihop dem med +5v laddare eller via usb men det jag tänkte var om möjligheten finns att ta matningen ifrån micro USB från telefonen.

    Isåfall skulle det gå med att ha ljudet via 3.5mm och sen modda en micro usb sladd för matning för att göra den så bärbar som möjligt, men gåre?

    Försökte bifoga några bilder som visar lite grov fakta.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 12 mar 2014
  2. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Alltså OTG USB kan ju mata ström från en telefon men kraven säger minst 8mA upp till 500 mA men handhållna enheter på lithium polymer batterier brukar sällan leverera 100 mA . Har sett någon phablet (kommer dock inte ihåg modell) som de sas skulle kunna ladda andra enheter då de hade extra stort batteri. Så frågan är om en OTG kabel skulle gå modda och skulle 8 ~ (max) 100 mA räcka? De känns väl lite tveksamt tyvärr, så de känns som att du antingen får satsa på ett batteripack för att ha de lite bärbart eller en laddare är ju mitt tips tyvärr.