[Wifog] Ställ frågor

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Cupcakes, 1 dec 2013.

  1. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Vänta, så om man inte kollar på reklam utan bara ringen så tar dom bort den möjligheten efter en månad?

    Det går som sagt att aktivera telefoni igen, gjorde det här om dagen.

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Typ, jag vet inte då jag inte har WiFog. Jag bara frågade

    Skickat från min Nexus 4. Stavfel kan förekomma! Deal with it
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Vel, hur många gånger får man reaktivera utan att kolla på reklam? WIFOG skall ju "leva" av att sälja reklam, det är vel inte orimligt att dem har ett system så man inte får kostnadsfri telefon resten av livet utan genprestation.
     
  4. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Ingen begränsning vad jag vet.

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  5. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Men det er vel en affärside som inte håller så länge eller? Naturens lag, om innkomster och utgifter!
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Jag tror att de räknar med att de flesta använder surfen. Skulle de se att det blir ett problem med samtalen så kommer de nog köra in någon begränsning där också med hur man måste kolla på reklam.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  7. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Det skulle jag nog inte våga göra, ha som enda alternativ alltså. Men till extratelefonen är det perfekt tycker jag.
     
  8. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Jag hoppas du har rätt. WIFOG är en fantastisk tjänst som jag önskar skall lyckas så det varar länge. Telefon och SMS förekommer meg vara en slags "bonus" som dom har för att dra åt seg användare. Jag är då av den uppfattning att vi användare skal stödja dom lojalt med att godta reklamen, som är deras affärskoncept, och inte enbart snika till oss något som dom inte tjänar pengar på.
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Precis, eftersom de kan erbjuda telefoni når de ju ut till en större kundgrupp än om det bara hade varit surf de erbjöd.

    Jag håller också med dig i det du säger, att man bör titta på reklamen och inte utnyttja gratis-sakerna. Det slår ofta tillbaka mot en själv i slutändan. Wifogs idé är ju bra och jag får hoppas att de lyckas!

    Nu har jag inte beställt WiFog själv då jag redan har alla abonnemang jag behöver, men i framtiden kanske det kan passa! :)


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  10. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Oj, vilket härlig redogörelse! Ett skribentyrke kanske skulle vara något för dig? :)

    Är det enkelt att komma igång med det och hur går man tillväga? :)
     
  11. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    För att komma igång bara man går in på typ wifog.com och väljer aktivera och sedan skriver man in aktiveringskoden som kom i brevet. Sen är det bara till att tuta och köra!

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  12. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Tackar för bra betyg. Nej, skribentyrke blir det nog inte nogot av, det var lastbilar tills ålderspensjon kom ifatt meg.

    Här är en länk till WIFOG’s egen ”step by step” beskrivning av hur du aktiverar SIM kortet.

    http://wifog.com/aktivering/

    Ett par tips dock. Etablera ”Mina Sidor” på WIFOG, här får du endel info. och pr. idag är det ända stället du kan se hur många ringeminuter och SMS’ar du har kvar. Den funktionen har inte kommit i APP’en än. Också, ladda ner APP’en till din mobil, det gör det enklare att ”fylla på” surftid/surf Mb.
     
  13. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Tackar för tipsen! Såg riktigt bra ut efter lite skumläsning på deras hemsida! Har redan ett underbart abonnemang (Tele 2 Maxi Unlimited 4G), så det är mao. inte aktuellt för mig. Men, jag ska rekommendera det för min familj! :)
     
  14. callawayno1

    callawayno1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har en fråga ? jag fick hem simkort av er för några veckor sedan men hade ingen mobil att sätta det i än tyvärr , ska köpa en om ett litet tag , min fråga är om jag kan aktivera det kortet om ca en månad när jag köpt min mobil eller är d nån begränsning som gör att man måste aktivera inom en viss tid på dem ?
     
  15. murklan

    murklan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    callawayno1: Ingen tidsbegränsning vad jag läst mig till.
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Hej,

    det ska inte finnas någon tidsbegränsning. En vecka eller en månad ska inte spela någon roll. Om det skulle bli något krångel kan WiFog säkert hjälpa dig! :)


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  17. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått mitt simkort, nu behöver jag bara köpa en dongel eller vad fan det kallas? Sån där wifi accesspunkt iaf.
     
  18. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Mejlade dem angående samma fråga så även jag kan intyga om att det inte finns någon typ "bäst före datum".
     
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Så här står det i WIFOGS Servicevillkor under rubriken ”ER ANVÄNDNING AV WIFOG-TJÄNSTER”.

    http://wifog.com/servicevillkor/

    Citat:
    ”Var vänlig att observera att i det fall du inte har aktiverat eller använt ditt simkort för data, telefoni eller sms inom 60 dagar så har Wifog rätt att avaktivera ditt simkort med omedelbar verkan utan att du underrättas om detta. Utöver ovanstående så har Wifog rätt att på motsvarande sätt nedgradera ditt simkort till att leverera endast data om du inte har ringt några samtal, eller skickat sms under period av 30 dagar eller längre”

    Om du inte klarar aktiveringen innan deras krav, kan du besöka deras Facebooksida och be dem att aktivera ditt SIM kort, de värkar vara rätt så flexibla och hjälpsom.

    https://www.facebook.com/Wifog?fref=ts&filter=2
     
  20. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Är det någon som vet om Wi-fog ska utöka sitt samarbete med svenska operatörer?
    Jag tycker inte att Tre fungerar bra när man lämnar de större städerna och denna typen av simkort vore perfekt för mig annars.