AllWinner A20 & BankID

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av DroidD00d, 13 mar 2014.

  1. DroidD00d

    DroidD00d Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Gött Folk!

    Tro mig när jag säger att jag har surfat runt hela internet i ett par dagar nu innan jag postar här men hittar ingen vettig info.

    För någon dag sedan fick jag mina lilla kinatablet, 10.1" A20 Allwinner. Allt är frid och fröjd på den förutom några viktiga saker.

    - BankID
    - Bankappar
    - Alla appar där man måste identifiera sig på något sätt.

    På sparbankens app får jag konstant felmeddelande "Nätverksfel" eller "Du måste lada ny version på bankappen" och BankID går inte att få ner alls, ungefär samma sak med SEB.

    Har någon av er haft något liknande och kan tipsa om en lösning? Underbar platta annars men vilket strul med grejerna ovan.

    Stort tack på förhand!
    DroidD00d
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER



    Jag testade just på en 7" platta jag hade liggandes och som bygger på A20 och det fungerar med SEB och BankID (har inte Sparbanken så kan inte testa men appen går att ladda ner och startar. Vilken androidversion fick du? Jag har 4.2.2 och kernel 3.4.39 från 20131223. Är alla certifikat ibockade under inställningar ---> säkerhet?
     
  3. DroidD00d

    DroidD00d Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret!

    Detta har hänt sedan igår:

    - Flashat om med A20 ROM som jag fick av leverantören
    - Installerat Verisign certifikat på enheten och säkerställt att dessa tsm med alla andra är "bockade"

    Resultat: Samma problem. När jag kör bankappen kommer jag så långt att jag knappar in persnr och anger att jag vill logga in med säkerhetsdosa. När jag klickar på Fortsätt kommer felmeddelandet upp.

    Kernelversion: 3.4.39 - 20140104
    Android: 4.2.2

    Jakten på en lösning fortsätter.