Fråga: Kan inte använda andra funktioner vid samtal

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av EddyMe, 11 dec 2013.

  1. agerberg

    agerberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Kapar denna tråden lite, jag har samma problem som TS.
    när ett samtal är igång kan jag alltså inte använda mig av t.ex. skriva SMS/MMS, kommer inte ens in i appen för att göra det. Kan inte heller t.ex. gå in i foto-apparna för att se bilder eller annat.
    Så jag kan därmed bara endast ägna mig åt samtalet som jag har uppkopplat, kan inte ens skriva in anteckningar på telefonen när samtal är igång, jag får inte ens upp tangentbordet då.
    För SMS, så kommer jag inte ens in i konversationerna för att kunna läsa vad som skrivits tidigare.

    jag har provat att sätta igång detta med och utan utvecklarläge, men inget av det fungerar.

    Är det bara jag som har detta problem? Det är rätt irriterande, har tidigare med andra telefoner kunnat använda mig av andra funktioner under samtal... Tips någon?
     
  2. agerberg

    agerberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Enligt Sony själva efter en fråga på Twitter så är tydligen funktionaliteten vid samtal väldigt begränsad, man kan t.ex. inte som jag skrev ovan skriva in en anteckning ens under ett samtal.

    Frågan:
    Svaret:
    Så det verkar som att det är enligt Sony en tanke bakom det eller så är det helt enkelt en miss, helt otroligt kan tyckas. Då jag haft andra telefoner innan som kunnat detta utan några problem.
     
  3. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag som skapat denna tråd kan bara säga att detta är väldigt märkligt. Hos mig fungerar allt ibland, då menar jag att allt går att göra under samtal. Ibland fungerar ingenting och ibland bara vissa funktioner. Just nu är jag i en period då alla funktioner är tillgängliga under samtal. Att Sony skulle göra detta medvetet är nog uteslutet då det som sagt ibland fungerar och ibland inte. En bugg är mer troligt... Att Sony inte med säkerhet kan svara är skämmigt...

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
     
  4. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    En lösning...

    Nu har jag kommit på ett sätt att lösa detta problem på.. Om man under samtal inte kan skriva sms, surfa osv.. Ladda ner en app som rensar minnet/stänger ner appar.. Jag har clean master. Har testat detta säkert 20-30 gånger och det fungerar varje gång... Alltså rensa minnet under samtal och då väcks telefonen till liv och alla funktioner blir tillgängliga..

    Appen stänger alltså ner någon process som i bakgrunden gör att andra funktioner blir otillgängliga under samtal.. Vilken process det är vet jag dock inte.. Ni får gärna skriva era idéer..

    Det kan också vara så Sony byggt någon gräns/spärr att om minnet kommer upp till viss % så inaktiveras andra funktioner vid samtal??
     
  5. DEGE

    DEGE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    lysande, ska genast testa. :)
     
  6. MrLobba

    MrLobba Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har samma problem, ibland går det att skriva osv under samtal, ibland inte sen har jag även märkt att HEM-knappen och TILLBAKA-knappen funkar inte under samtal men jag kan gå in i appar osv t.ex Instagram men om jag ska gå tillbaka så får jag använda appens inbyggda tillbakaknapp.

    Ringer jag med Skype eller Viber så finns inte dessa problem, då går det att skriva och använda appar och telefonen som vanligt.