Problem: detta är om min nexus 7 (2012)

Diskussion i 'Google Nexus' startad av tonylee5566, 13 mar 2014.

  1. tonylee5566

    tonylee5566 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 mar 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej killar detta är om min nexus 7 (2012), jag undrar vad som är den bästa rom och kernel kombination i 4.4 som ger fick smidig upplevelse med en bra batteritid? Det skulle uppskattas om du kan tala om för rom och batteritiden nedan får du varje dag med det
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Anväder mig av Rascarlos roms sedan länge tillbaka: dom är basic, byggda på aosp, presterar bra, sällan/aldrig lagg och dessutom bra batteritid och skön community påhttp://forum.xda-developers.com/nexus-4/orig-development/rom-rastakat-vanilla-t2028025 kernel till det använder jag mig av francos, inte den mest optimala för N7an men har inte orkat byta än och den den flyter ändå väldigt bra http://forum.xda-developers.com/nexus-4/orig-development/kernel-franco-kernel-r201-t2002782. Hittar inte länkarna just nu för några patchar jag använder från Qualcomm men de är inte nödvändiga heller. Det är en skön och stabil rom utan alla hopplock som jag rekommenderar dig du är ute efter en clean rom: rastakat 4.4.2
     
  3. tonylee5566

    tonylee5566 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 mar 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    :)Tack Tack
     
  4. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Någon som provat purity Rom och kan säga hur den är?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  5. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har inte prövat purity till N7an men har den på gnexen och det är bra flyt men det är lite för mycket inbakat i den som jag inte har användning utan och som segar ner lite. Purity är bra och stabil rom men jag skulle inte gå från Rascarlos roms och ersätta den med purity för jag uppskattar det minimala som ger mig en stabil grund att göra de sista sakerna själv som passar mig, bra prestanda och batteri. Men det är inte svårare än att ta en back-up på din nuvarande rom och flasha in purity för att testa eller börja med att kolla på en video presentation på Youtube
     
    jocke_lulle gillar detta.
  6. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Jag har kört helt stock fram till nu.
    Bestämde mig för att prova stock rom och lean kernel (hittills känns det bra men har inte testat så länge än). Vill att allt ska fungera utan krångel och valde därför stock. Läste lite och verkar som att lean kernel ska vara bra:) Vet nån annan om nån annan kernel är att föredra? m-kernel?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk