Problem: Kommer inte åt nexus 5 i windows 8.1

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av stimpen, 13 mar 2014.

  1. stimpen

    stimpen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lyckas inte få fram nexus 5 i windows 8.1.
    Installerade om windows igår och innan dess lyckades jag få fram den men minns inte exakt hur. Fick läsa på forum etc och installera ADP drivrutiner eller ngt.

    Iaf har läst runt nu igen och laddat ner latest google drivers for windows och universal naked drivers 0.73. Märkte när jag laddade ner att dessa två har jag laddat ner innan också så verkar vara på rätt spår.
    Iaf google drivers lyckas jag inte alls installera. Naked drivers lyckas jag då jag startar om win utan krav på signering av drivrutiner. Får upp nexusen i enhets hanteraren som android device - google nexus ADB Interface då.
    Men får ändå inte åtkomst till den. Har aktiverat MTP och testat kamera PTP i mobilen med. Har även aktiverat utvecklingsalternativ och usb debugging men får inte åtkomst till den.
    Tanka även ner SDK tools eller vad det heter. 400mb fil. men när jag packat upp och skall köra den öppnas bara snabbt typ dosfönster som stängs direkt igen.
    Testat avinstallera drivrutiner. Intsallera igen etc etc och läst på forum men får ej rätt på skiten. Tyckte inte det var så svårt första gången jag gjorde det...
    ngn som vet exakt hur man skall göra för att få tillgång till den?
     
  2. HenrikCL

    HenrikCL Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du ansluter väl med originalkabeln?
     
  3. stimpen

    stimpen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jepp använder originalkabeln. Fick igång sdk manager nu med och tanka ner google usb drivers men lyckas inte installera dem fast jag startar om win utan drivrutin signering.

    Testade koppla den till min bärbara dator med windows 7. Den hitta den direkt och fick upp vanliga menyn om man vill öppna filer eller spela upp etc.
    Sjukt att på win 7 utan att göra ngt funkar det klockrent och jag kommer åt allt på mobilen. I windows 8.1 är det f omöjligt att få rätt på skiten...
     
  4. wunderbaum

    wunderbaum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Troligtvis beroende på att jag har haft en samsung före och deras USB drivrutiner avinstalleras inte korrekt
     
  5. Peter_l

    Peter_l Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Samma problem här också. Det fungerade ett tag i början när jag köpte telefonen, men sen började det krångla. Har provat i stort sett allt jag hittat på nätet utan resultat. Under Windows 7 fungerar det dock felfritt.

    Originalrom rootad..
     
  6. hohej

    hohej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem när jag uppgraderade till windows 8.1. Lösningen visade sig vara att installera... Windows media player! Tydligen måste(?) WMP vara installerat för att MTP ska fungera. Från och med Windows 8 installeras inte WMP automatiskt längre, utan man måste ladda ner och installera själv.