Problem: Problem med upspelning av ljud

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av nyberabb, 17 mar 2014.

  1. nyberabb

    nyberabb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Sitter och håler på att spåra ur på mobilen

    senaste tiden har det många gånger hänt mig att telefonens ljud slutar fungera, den låter inget när det ringer, kommer sms/mms eller när jag spelar spotify, och det spelar ingen roll om jag använder hörlurar, BT Hedsett eller kör utan.

    för att lösa problemet måste jag starta om telefonen och då kommer ljudet tillbaka men det är väldigt störande att tvingas göra detta varje dag

    Vad fan gör jag åt det och är jag den enda med detta problem
     
  2. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har samma problem...

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
     
  3. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag har ett spel installerat som envisas med att lägga ut notifikationer med ljud lite när det själv känner för det, och jag har inte lyckats stänga av dessa. I alla fall, när dessa kommer så kan det hända att uppspelningen av ljudet till notifikationen dödar walkman-appen, eller åtminstone stoppar uppspelningen, så att jag måste öppna appen och trycka på Play-knappen igen.
    Vid några andra tillfällen har spelaren stannat utan någon uppenbar anledning, och när jag tittar efter i walkman-spelaren så är spellistan plötsligt tom, och det finns inga musikspår att spela heller, precis som att den tappat kontakten med SD-kortet. Efter ytterligare en stund dyker musikspåren upp igen. Jag har ett SanDisk Ultra 32GB-kort i. Om jag tar bort minneskortet efter att först avmonterat det via menyn, så är det inte alltid att telefonen hittar det igen när jag sätter tillbaka det, utan att jag startar om telefonen. Kan det vara något fel på minneskortet kanske?
     
  4. Mupster

    Mupster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Exakt samma här, ibland där allt ljud. Måste starta om den för att det ska fungera igen...

    Skickat från min C6903 via Tapatalk