[ROM] VanillaEclair 4.x

Diskussion i 'Hero' startad av Hund, 29 maj 2010.

  1. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ska pröva detta först:

    Goto dialer and dial *#*#4636#*#* (DO NOT press send) wait a second and you will get the test menu.
    In the test menu choose 'Phone Information'
    scroll down and choose on the first drop down - GSM auto (PRL) (for high speed data) or GSM only (You may get 3g if not use GSM auto (PRL))
    Back out to test menu then back into 'Phone information' to see if it sticks (if not try again) then back all the way out.
    You might want to reboot, but I found the settings worked straight away.

    Men tack för tippset :) Tänkte mest konkret om någon annan upplevt dubbel operatörs namn, står f.ö. i lock screenen med.
     
  2. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag gick tillbaka till 3.0 igen. Efter 6 timmar, några sms och ett samtal är batteriet på 100% fortfarande. Innan skulle luren förmodligen varit död nu. :D
     
  3. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Lite off topic. Men om jag vill byta till denna rom och det enda jag behöver från min nuvarande är kontakter - finns det ett enkelt sätt att spara dessa? Jag använder wavesecure men jag vet inte hur bra det funkar att restora kontakter därifrån. Att ladda upp kontakterna på google vill jag inte heller för då får jag sedan in 8000 andra email kontakter i mobilen när jag syncar tillbaka. Är titanium bacup ett alternativ? Jag har inte riktigt förstått om man måste ha donerings versionen för att kunna restora?
     
  4. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag brukar använda MyBackup Pro för att återställa SMS, Bokmärken, Inställningar m.m, men det är ju en betalapp. Finns nog trial dock.
    WaveSecure funkar nog också men har aldrig testat att återställa från det, har automatisk backup med det dock "utifall att".

    För att göra backup på apps använder jag Titanium Backup som är outstanding det bästa programmet för det ändamålet, man sparar varenda liten inställning i varje applikation så att allt är precis som innan igen.
     
  5. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Kan nu berätta att jag drog ner titanium bacup och körde samtidigt wavesecure. Backade upp kontakter på båda. Tryckte sedan in 3.0 romen och hittade naturligtvis inte titanium på market.. provade snabbt med wavesecure och det fungerade utan problem.

    Ovant med vanilla, drog ner launcher pro och lite annat smått och gott för att känna sig hemma. Mest synd var det att inte facebookkontakterna automatiskt syncades men det var lätt löst med "facebook sync" från market.

    Det enda problemet jag har med romen är att jag kan febrilt trycka på alla knappar och det kan dröja allt från några få sekunder till tjugo innan jag ser låsskärmen och kan låsa upp. Jag har konfigurerat overclock widget enligt instruktionerna. Någon som har ngn idé om vad som kan vara fel? Måttligt irriterande.
     
  6. SmurfPower

    SmurfPower Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @meSos.
    Det där med låsskärmen kan beror på att du har klockat din lite FÖR lågt när skärmen är släckt. Testa att öka några steg så kanske du ser att det fungerar bättre.
     
  7. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Yes, läste lite på forumet och det var fler som hade samma problem med de freqs han rekommenderade. Synd bara att det inte fanns något steg mellan 200 och 400 (är tvungen att köra 400 nu).
     
  8. boe

    boe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    524
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du kan ställa in i overclock widget vilka frekvenser du kan välja mellan så det finns många frekvenser mellan 200 och 400.
     
  9. Ponte

    Ponte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. paffare

    paffare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tvivlar på att den kommer vara bättre än officiella;) Men vill men gärna ha en ostabil vanilla så...
     
  11. marcinr

    marcinr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skulle knappast kalla den en ostabil Vanilla. Det kommer inte direkt några rapporter om sådana problem. De enda problemen som är gäller trackballens blinkande (eller snarare bristen på blinkade) och fortsatta problem med A2DP.

    Därutöver är vi nog en hel del som gillar renheten i Vanilla-rommar och sedan slänger på det extra vi känner att vi själva behöver i stället för det som HTC lagt in :)
     
  13. Ponte

    Ponte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kört den ett dygn nu.


    WOW.


    Trots den relativt korta testperioden vill jag påstå att detta är den bästa rom jag provat. Snabb som rackarn! Finns inte minsta antydan till lagg någonstans. Dessutom verkar batteritiden vara grym! Plockade den ur laddaren för snart 4 timmar sedan, har fortfarande 98% kvar av batteriet. Då har jag hunnit med ett tiotal sms, två kortare samtal samt några minuters användande av "Funny Jokes".


    Att trackballen inte blinkar är ju inget större bekymmer. Skulle dessutom vara fixat till nästa update :)

    Som det ser ut nu är denna rom helt klart en keeper.
     
  14. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    3.3 RC3 släppt alldeles nyss. Har gjort en uppdatering av första inlägget (återigen, förlåt Hund för att jag förstör det fina du gjort) och även uppdaterat trådnamnet.

    Funderar på att slänga in den i morgon. Gillar verkligen inte Sense längre och blir lite less på officiella 2.1 ROMen på grund av det :)
     
  15. SmurfPower

    SmurfPower Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kört 3.0 ett tag nu, och gillar den skarpt.
    Som det verkar är 3.3 mycket bra. Inga stora buggar enligt tråden på xda. Lite orolig över klockfrekvenserna vid "screen off" bara. Men annars uppgraderar jag när 3.3 final kommer.
     
  16. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    SmurfPower: Annars har du ju alternativet att köra Overclock Widget. Jag använder det själv för att peta upp luren i 710 MHz.
     
  17. SmurfPower

    SmurfPower Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Absolut, och det gör jag i 3.0.
    Men tydligen hade han i 3.3RCn satt en pre-setting med klockan att vara låg. Så låg att man höjer lite på ögonbrynet ;)
    OCh vissa verkar ha problem med det. Visst, det går att ändra på sedan, men en och annan verkar haft problem att boota telefonen.

    Kommer en ny RC idag läste jag precis. Och hoppas att det är fixat.
     
  18. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    En ny kärna släppt till RC3 med klockfrekvenser närmare standard. Att sätta den lägre hastigheten lågt som standard i en ROM känns något så där med tanke på hur olika många Hero verkar bete sig.

    Jag vågar knappt testa den med 122Mhz sleep eftersom min hade problem redan vid 246Mhz sleep :\
     
  19. Ponte

    Ponte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Kanske minns jag fel, men jag tror mig ha läst att han höjde volten till cpu'n en aning vid 122 Mhz för att få bukt med det problemet.
     
  20. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det stämmer att han har gjort det men jag misstänker starkt att min telefon kommer åka på djävulskap ändå. Såg även att den andra kernel som har högre lägsta-hastighet får bukt på en del andra problem som hackande musik över BT och lite andra småsaker (samt att den ska kännas mer responsiv).