Övrigt: Z1C: Snabba frågor / Snabba svar

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av cjb, 8 feb 2014.

  1. annsi87

    annsi87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha okej! Tack så mycket :)
     
  2. bjure

    bjure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Går det att ändra upplösningen på auto läget i kameran? Hittar bara detta i manuellt läge...
    Kör den samma upplösning jämt eller beror det på vad för scen den uppfattar det man fotar som?

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  3. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Naturligtvis usb otg jag tänkte på. My bad! Men det funkar alltså?
     
  4. (SiC)

    (SiC) Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    638
    Mottagna gillanden:
    191
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 5 ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 5 ii
    Telefon 2:
    Apple iPhone 11
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A7 (2021)
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 (2019)
    Övrigt:
    Chromecast v.1 & v.2
    Barnens Motorola
    Frugans ZenFone 5Z
    Absolut! Jag kopplade in min A700, läste ur en bild som redigerades och hamnade på Instagram. ;)
    Jag har en HDD och en minneskortsläsare (M2) här på jobbet jag skulle kunna testa med också.
    Dock var detta på 4.3, men kan inte tänka mig att de tagit bort funktionen...
     
  5. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Vad är det för typ av usb minne? Tänk också på att Chromecast behöver anslutas till ett speciellt nätverk och ibland kan det vara så att hotell har stängt den funktionen som du frågar efter, då skulle eventuellt en Miracast adapter fungera bättre då den skapar ett eget nätverk. Detta är så klart förenklat beskrivet :).
     
  6. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nope, det upplösningen är låst till 8 mpix.

    [gnäll]När det är för mörkt ökas ISO till alldeles för mycket så att man får en brusig bild istället för att sänka upplösningen, vilket hade varit mycket rimligare... jag tror att gemene man som använder auto-läget hade varit gladare för en lite lägre upplöst men bra bilt än en höupplöst men dålig bild...[/gnäll]
     
    bjure gillar detta.
  7. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Tanken var att ladda en vanlig USB-sticka med filmer att ha med och sedan via chromecast strömma de till TVn. Behövs nätverk torde 4g räcka tror jag.
     
  8. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Alltså om jag har förstått Chromecast rätt måste den kopplas upp mot nätverket för att det överhuvudtaget ska fungera, det är så din telefon och Chromecast samarbetar.

    Utöver det är Chromecast för tillfället inte gjord för att streama lokala filer - det behövs en 3:e parts app för det som heter Allcast. Vilka filer denna app klarar av att casta det vet jag inte. Dessutom måste man ta i beaktning vad Chromecast klarar av att spela upp och inte, dvs vilka codecs den stödjer.

    För att kunna se filmer och filer från USB minnen behöver du en app som heter Nexus Media Importer(det finns fler att välja på om du har rootat). Denna har jag själv prövat när jag ville se om mina externa hårddiskar fungerade. En fungerade den andra gjorde inte det (antagligen drog den mer ström än vad micro usb porten kunde leverera).

    Så är det :)

    Enklare väg torde vara om du hittar en Miracast adapter som fungerar bra. Den skapar ett separat nätverk (du behöver alltså inte koppla upp dig mot ett hotell-nätverk tex) och sedan speglar du bara din telefon med tv skärmen.
     
    fretig gillar detta.
  9. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Herregud....har jag så gravt missuppfattat CC?!
    Trodde det bara var luren och CC som kommunicerade direkt med varandra. Med denna infon är jag glad att jag dröjt med att beställa.
    Tack för infon!
     
  10. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Om det är det du vill ha så är det en Miracast adapter som du behöver :). Finns dyrt att köpa eller snorbilligt på ebay. Kolla Youtube så ser du hur det fungerar!
     
    fretig gillar detta.
  11. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

  12. LillFjant

    LillFjant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I kontakter välj den vanliga kontakten. Välj sedan menyknappen (3 prickar). Välj Länka kontakt och leta sedan upp facebook-kontakten och tryck på den. Nu ska dom vara kopplade.

    Om kontaktnamnet ändras till facebook-namnet eller om du vill att facebook-namnet ska visas tryck på redigera symbolen så ser du att namnet bredvid bilden har en liten triangel i nedre högra hörnet. tryck på namnet och välj det namn du vill visa för den kontakten.
     
    bjure gillar detta.
  13. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Är det jag som är överkänslig? Men jag stör mig på att jag ser "sensorerna" eller vad man ska säga på digitizer ovanpå displayen.I solsken och i fel vinklar så ser man prickarna..Har haft nån billig telefon förut som det var samma på..

    Edit: som på denna fast på våra så är det horisontellt.

    https://www.youtube.com/watch?v=l-VbXB9krI4

    Z1 Compact via Tapatalk
     
    Last edited: 23 mar 2014
  14. Lååttaaah

    Lååttaaah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III
    Platta:
    Sony Xperia Z3 tablet Compact
    Platta 2:
    Sony Xperia Tablet Z
    Tint browser använder jag med adblock addon. Behändig webbläsare som inte tar speciellt mkt plats.
     
  15. drante

    drante Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2014
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur kan jag se till att få upp pop-up notifikationer vid SMS etc? Som det är nu hör man ju bara att man får ett SMS och måste därefter låsa upp den för att se vad som kom. Jag skulle vilja få det likt gränssnittet i iPhone. Borde väl kunna gå att ställa in tycker jag, eller krävs det någon app ev. root?

    Sedan undrar jag om det finns något sätt att öka maxvolymen (för Spotify åtminstone). Tycker maxvolymen inte alls är så hög som den borde vara. Vad jag läst behöver man roota telefonen, någon som kan bekräfta?
     
  16. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Go sms pro rekommenderar jag om det bla är popup du är ute efter samt GO locker hittar inget under inställningar om den funktionen i "Sonys" meddelande.

    Z1 Compact via Tapatalk
     
    Last edited: 23 mar 2014
  17. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Handcent sms kör jag sen flera år tillbaka,otroligt mycket inställningar finns det och däribland popup som tänder skärmen så man kan läsa det och skicka snabbsvar eller stänga ner.
     
  18. Louba

    Louba Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    198
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Tänkte kolla med er ifall er mobil lyser upp vid sms och meddelanden via WhatsApp.
    Min är släckt hela tiden och jag ser endast att det har kommit meddelande via led-lampan.
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Textra lyser upp skärmen så själva funktionen går att ha på telefonen. Använder inte whatsapp.

    Skickat från min Sony Z1 Compact
     
  20. Louba

    Louba Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    198
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Jag använde mig iofs bara av hangouts och WhatsApp. Ingen av dem lyser upp skärmen.

    Tråkigt men det får gå

    Tapatalked