Diskussion: Tips på bra pris. Både med och utan abbonemang

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av MrJiM, 27 feb 2014.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Det var ju inte så väldigt billigt något av det egentligen, sett till vilket erbjudande man fick förut. Typ bara 30kr billigare än Tres ordinarie pris..snålt, men bättre än inget! :)


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  2. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Mest sjukt att den med Volym10Gb blir 130x24=3120:- dyrare. :neutral:
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Problemet med Tele2s subventionering är att det mer är en avbetalningsplan. Månadskostnaden för telefonen är ju dessutom densamma oavsett om du kör med den minsta volymen eller den största för att man ska kunna byta lättare. Det gör ju att priset blir högre för telefonen.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  4. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Ja, nu är det väl enbart bindningstid som påverkar subventionens nivå, tidigare fick man väl bättre rabatt om man valde ett dyrare abonnemang.
    Har grymt dålig koll på hur det ser ut hos andra operatörer dock. :)

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Vad jag vet är Tele2 den enda operatör som inte påverkar subvetioneringen sett till hur dyrt abonnemang man tar.

    Hos Telenor ger de olika abonnemangen olika rabatt, även fast man kan byta mellan dessa. Hos Tele2 så verkar det inte påverka vilken Volym-nivå man tar.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  6. bananfjong

    bananfjong Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2013
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    3Pott 399 känns prisvärdast för mig imo.

    3Mobilsurf 10GB + 3Vänner Fast + 3Vänner Plus Tele2 + 82kr kvar att använda för samtal/sms = 428kr med Z2.

    Alltså 10GB surf, fria samtal till fasta nätet, fria samtal och sms till Tele2 och 82kr kvar för det som hamnar utanför det.

    Ringer ca 100-150minuter och skickar ca 100sms i månaden och använder 4-7gb per månad.
     
  7. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Verkar bra det ja :) Ringer själv typ 20 min i månaden med 20 SMS, så jag bytar nog från 3Pott 299 till 3Surf Max med Z2 :) Landar runt 8-10 GB varje månad :3
     
  8. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Förhandsbeställde min i the Phonehousebutiken idag. Betalade 5990kr och då ingår Smartband och brusreducerande hörlurar.
     
  9. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Hade ett Maxi unlimited men väljer att inte förlänga det.

    Valde istället Student Kompis, 3000 fria sms och mms, 69 öre min till andra och 99öre uppkoppling. 3GB surf. Gratis att ringa inom Tele2 och Comviq.

    324kr månaden med en vit Z2 inkl smartband. Känner mig väldigt nöjd med mitt val.
     
  10. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    De brusreducerande lurarna lär du inte se röken av. Frågade dom specifikt om detta på chatten och då bekräftade hon (efter att ha kollat med inköp) att det står fel. Men beskrivningen har dom inte ändrat för det.
     
  11. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jag köpte den via tele2 och deras volym, 1gb. Tydligen så kan man byta mängd data från månad till månad om man så vill. Vi har wifi på jobbet och jag har det i hemmet, reser alltid förstaklass med SJ och då ingår det ju wifi så är rätt lugnt för min del. 424kr kostar det totalt och då är jag bunden, för första gången, till ett abonnemang kombinerat med telefon.
     
  12. Plommonkalas

    Plommonkalas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu är det även möjligt att förhandsboka Z2 i butik hos Elgiganten. Förhandsbokade nyss min Z2 inklusive Smartband där, sweet! Hade några presentkort liggandes sedan i julas så fick ner telefonen en tusenlapp i pris ungefär. Nu blir det att fixa tillbehör samt säga upp mitt abonnemang hos Telenor för att byta till något av Tele2:s studentabonnemang i sommar.
     
  13. Puggen

    Puggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro
    Beställde min Z2 hos Cyberphoto i vanlig ordning. Alltid gjort det, aldrig blivit missnöjd. De kan det här med kundservice och smidighet.
     
  14. solpete

    solpete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    köpte en LILA med Halebop rubbet 12 månader. 900kr kontant plus 569 kr i månaden. armband och hörlurar ingick. Jag tog det trots att jag är student eftersom mina telefoner aldrig håller 2 år, 24 månader är en jäkla lång bindningstid och dessutom kan jag förhoppningsvis sälja den till bra pris om 12 månader..

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
    Last edited: 23 mar 2014
  15. Icey

    Icey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är också på jakt efter en z2 ! Har fått ett schysst erbjudande på TRE då jag är kund där idag och tänker binda om mig !

    Det som slog mig nu,
    Om man köper den via TRE kommer den då ha en massa bloat från dem ? Vilket innebär att man alltid kommer få uppdateringarna 3 mån efter för att de ska "optimera" programvaran! ?!

    Så var det iaf med min One X som jag köpte via dem ! Blev till sist outhärdligt så jag fick dra in CM istället !
    Men frågan är nu om det blir samma skit igen..... Isf blir det halebop !
     
  16. solpete

    solpete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    tips...

    Ta telefonen med ett 12-månaders rubbetabb hos Halebop som jag gjorde. 569:- / månad och 900:- kontant. Totalpriset blir ca 7700:-

    Med lite tur så kan du kränga telefonen+hörlurar+arband för 3000 spänn om 12 månader och sedan köpa z4:an...

    då har du haft z2:an för 400 :- per månad inklusive alla samtal men med endast 12 månaders bindningstid och kan sedan köpa en fräsch lur.
     
  17. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Kontakta dom och fråga..
    Jag har precis kastat ut 3 efter 14 år som kund p.g.a. deras rabattsystem
    annars hade jag haft samma fråga som du..:)

    Jag bytte till Halebop efter att ha dubbelkontrollet att de inte har slängt på en massa skit och att dom heller inte är låsta utan är "Stock" från Sony så uppdateringarna ska komma direkt från Sony och inte via Halebop vilket var nästa krav..
     
  18. Icey

    Icey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Yes ! Det har jag gjort ! Men man får alltid tveksamma svar... Han sa iaf att man skulle få uppdateringarna direkt. Och att det inte var något tre bloat på dem. Däremot var det oklart om tre skulle godkänna uppdateringarna eller inte... Det var en säljare som jag pratade med så vet inte vad som stämmer till 100%....


    Ja deras rabatt system kanske inte är det bästa, plus att det är omöjligt att få betala telefonen kontant om man vill ha rabatt på den.

    Fick ett erbjudande för 448 kr för telefonen + abonnemang med fria samtal, fria sms och 10gb surf. 24 mån bindningstid.
    Är nog ett hyffsat bra pris men jag hade velat casha telefonen som man kan göra hos halebop för 4080 kr. Men det är verkligen en omöjlighet... Isf får man betala 6000 kr för telefonen och så kunde de bjuda på en månad av abonnemanget... :P
     
  19. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    *ASG*
    Sant.. Säljare är säljare.. :D

    Det som störde mig var att jag var tvungen att kontakta dom när min rabatt för trogen kund, 20%, gick ut.. Jag blir ju inte mindre trogen kund för att
    jag har abonnemanget längre.. :) Och dom kunde inte rätta till det i efterhand heller så då fick det vara..

    Ja att man inte kan casha luren är helt galet, dom får ju alla stålar på en gång, det måste ju vara bättre?
    Gillar inte 24 månaders bindningstid.. Mycket kan hända på den tiden och man kanske behöver säga upp abb:et eller nåt och då sitter man där..
    Men det var bra pris på abonnemang med telefon och mycket data. :)
    Jag tog 12 månader och cashar 4500:- och 269/mån för Halebop Rubbet..
    Största nackdelen med Halebop, bortsett från deras hysteriskt dåliga reklam, är väl deras support.. De måste ha väldigt stor personal omsättning där och ha väldigt dåliga hjälpfiler.. Ställer man en fråga som inte faller direkt ner i därför anpassat avsnitt i hjälpfilen så missar dom rejält i svaren.. :D
     
  20. Icey

    Icey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Haha, det låter ju helt galet ! Priset borde ju bara rulla på...

    Ja, jag anser ju att det borde vara bättre för dem... De säljer ju telefonen med kontantkort för 6000 spänn, då tycker ju jag att de borde kunna lägga en rabatt på det priset direkt... Mycket märkligt..

    Ja, jag kikar på något liknande på Halebop, binder man sig 24 mån kostar telefonen 4080 så då är det inte så mycket dyrare att bara binda sig 12 mån då och betala knappa 500 kr extra...
    För min del så vill jag gärna casha telefonen för att kunna dra momsen också. Och det verkar som att tre går bort då, plus att jag inte litar på att de inte har massa tre skit i luren. :)

    Haha, ja.. Förhoppningsvis behöver man inte prata med supporten så mycket !