Google Play Filmer

Diskussion i 'Google Play' startad av Highfoot, 26 mar 2014.

  1. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hittade ingen tråd för filmdelen av Google Play och skapar därför denna. Vad tycker ni om tjänsten och utbudet? Vad kan göras bättre?

    Själv är jag än så länge imponerad över att det tycks komma in nya filmer i rätt hög takt - även om utbudet behöver växa ytterligare. Wolverine var den senaste jag reagerade på och blev glad över att se. Den finns inte att hyra på t.ex Headweb. Tycker dock för få filmer går att hyra för tillfället. Mer av det tack.
     
    Last edited: 26 mar 2014
  2. jedijens

    jedijens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag tycker att det är bra att tjänsten kommit till Sverige. Äntligen visar Google riktigt intresse för Sverige. Däremot tycker jag att hyra film är förlegat och Google som brukar ligga i framkanten borde också inse det. Och att köpa film låsta till mitt Google-konto för högre precis än vad de kostar som fysisk blu-ray på närmsta Elgiganten är för mig inte vettigt. För att det ska bli intressant för min del behöver vi TV-serier också och sen ett schysst pris för att prenumerera på tjänsten likt Netflix. Google kör ju den modellen med musik, så varför inte med film? Ett bra paketpris för både film, serier och musik och jag är såld.
     
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 740

    MINA ENHETER

    En prenumerationstjänst hade varit önskvärt, tycker även jag!

    Det har man inte i USA heller antar jag?
     
  4. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    745
    Mottagna gillanden:
    534

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet vad som gör att Google Play Film har så pass mycket sämre utbud än exempelvis SF Anytime?

    Jag hyr väldigt gärna film via Google Play för 40-50 spänn men då måste de ju ha lika bra utbud som alla andra. Känns som att Google missat skriva avtal med någon distributör eller något.