Iphone 4

Diskussion i 'Off Topic' startad av paffare, 7 jun 2010.

  1. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Haha vill ju inte trolla i onødan men vafan, OLED ær fint :)
     
  2. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    En sak som jag saknar i android som Apple var väldigt stolta över är video editing finns det någon bra app för det på android? För jag vill också kunna göra grymma filmer på min telefon. Finns det ingen så tycker jag att det borde skapas en.
     
  3. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Och hur bra fungerande det? Nej precis..
     
  4. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Rent spontant är jag inte allt för imponerad. Ett par saker har de dock gjort bra;
    Skärmen, chassit som antenn och om kameran håller vad den lovar så tror jag säkerligen den kan bli en av de bättre mobilkamerorna på ett tag. Även tjockleken ska de ha en eloge för.

    Utöver det så känner jag inget direkt sug och det kommer säkerligen Android-telefoner med matchande specifikation om en inte alltför avlägsen framtid! :)

    Ett plus också att de kallar videosamtal för Facetime och tillåter det endast till andra Iphone OS 4 enheter... (obs, viss ironi)
     
  5. Palsternackan

    Palsternackan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det här kommer nog bli en storsäljare. Den har nämnligen en enorm killer feature som ingen androidtelefon har: Batteritiden.

    Batteritid är enormt viktigt. det är en TELEFON! Jag blir jäkligt trött när man laddar telefonen på morgonen för att sedan märka att den är död 11 på kvällen när man försöker ragga telefonnummer på nån nattklubb.

    Moderna android-telefoner har en standbytid på ca 1 dag. iPhone fyra kommer ha standby på minst en vecka. Det är en ENORM skillnad. Att kunna lyssna på musik i 40h, jämfört med att ligga stilla utan att göra något i 20h.

    Den nya cpun + det enorma batteriet kommer göra en galet stor skillnad.


    jag hoppas innerligen att HTC tar en hint och åtminstone dubblar batteritiden tills nästa generation. Gör inget om telefonen blir dubbelt så tjock, ge mig bara mer batteri!
     
  6. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Det fungerade alldeles utmärkt använde visserligen det sällan men det var inte på grund av kvalitet eller lagg utan själv så föredrar jag att inte synas alltid :P tyckte det inte tillförde något.
     
  7. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    3G nätet och hårdvaran på den tiden var inte redo för funktionen. Tror det kommer bli väldigt populärt, titta bara hur många som använder skype.
     
    Last edited: 7 jun 2010
  8. kalleskavaj

    kalleskavaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då är du mer uppdaterad än jag.
    Angående de båda processorerna skulle jag gärna vilja ha en jämförelse. Skulle vara spännande.
    Menar du att android sätter gränser för Galaxy S? Tråkigt i så fall :(
     
  9. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Men det kommer ju bara fungera över wifi vilket är värdelöst.
     
  10. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Exakt och om ni iMovie kommer till ajfån så blir det väl ännu värre. Kan inte någon duktig utvecklare sätta igång med en bra video edit app till android.
     
  11. Zhyr

    Zhyr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 6s
    Fy fan vad jag längtar, Ska inte ens sälja min hero, vill ju inte att någon annan ska bli tvungen att stå ut med skiten. Hmm, var la jag nu släggan...
     
  12. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Men dom måste fixa det via mobilnætet, annars kan man som som du sæger, lika gærna sitta på Skype. Kænns lite olustigt att begrænsa det till endast wifi, som att bara ha en fasttelefon i 2010 eller førlita sig på en snæll android-kompis med wifi-tethering :cool:
     
  13. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    bara jag som tycker att batteritiden verkar liiiiiiite för otrolig? bättre prolle och bättre allt och mindre ger mindre battertid om dom inte har nåt nytt superbatteri :P

    btw va fan, betala 99 dollar för uppdatering av os:et för att kunna klara av multitasking :P jag gissar på att dom vill ha lite mer pengar ;)
     
    Last edited: 7 jun 2010
  14. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Håller med känner själv att det är lite över mina kunskaper men det finns ju jätte duktiga programmerare på swedroid så det är ju bara att sätta igång detta är absolut en app som kommer få många ner laddningar om den är bra. Hjälper gärna till med allt möjligt om någon sätter igång och driver programmerandet:D
     
  15. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Lite svårt att förstå er som inte är imponerade, Hade ni väntat er en quad-core, 4gb ram och fullhd-skärm?

    Hårdvarumässigt är det samma som iPad, dvs snabbare än allt annat som går att köpa just nu. Skärmen har den högsta upplösningen hittills av alla telefoner. Det är tveklöst tunnaste smartphonen på 9.3mm, den har stöd för 802.11n (Android verkar inte stödja det), buggfritt iOS 4. Klarar 720p videoinspelning (hackar på galaxy s) med led-belysning (inaktiverat i Android), grymt mkt bättre batteritid och listan kan säkert göras längre.
     
  16. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Denna hade väl 320h 3gs har väl 300 och den måste folk ladda varje dag..
     
  17. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    De flesta har inte obegränsat mobil-data abb fortfarande och sen är det väl tveksamt hur bra 3G fixar video-telefoni, fring etc är väl rätt mkt fördröjning på vad jag förstått? Sen står det ju att det kommer komma till 3G.
     
  18. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det där är inte riktigt sant. Androidtelefoner har en standby på betydligt mer än ett dygn. Snarare mellan två och tre dygn. Stänger man av Androids datasynkronisering så talar vi en veckas standby. Se gärna vår batteriartikel där vi granskar det här.

    Att iPhone 4 kommer vara bättre tvivlar jag inte på, men att påstå att den kommer vara 4 ggr bättre är trams.
     
  19. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nä, men att det skall komma med mobil data, troligtvis när 4g släpps
     
  20. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Jo visst men det finns redan och den stora skillnaden i pris var bara att video calls har ett högre minut pris och jag har för mig att det funkade alldeles utmärkt.