Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Är det verkligen min uppgift? Det enda jag säger är att du är så färgad i din åsikt att du vägrar se att det finns alltid två olika sidor av ett mynt som man säger.

    Du spenderar din tid med att leta skit på Alliansen för att din åsikt ska förstärkas och försöker komma med det här i tråden och övertyga andra. Fine, du kanske lyckas övertyga någon. Jag tvekar dock. Den enda du övertygar mer är dig själv.

    En enkel sökning på google hittar ju precis lika mycket skit på Sossarna, V eller Mp med. Men iom att du inte håller med Alliansen om jobbskatteavdrag t ex så spelar det ingenroll för dig om det finns lika mycket skit?

    Känns rätt meningslöst att posta skit om Alliansen då med eller?

    För du vill bara som sagt förstärka din egen åsikt. Säger inte att jag har några bättre svar eller något. Men jag har svårt att tro att man öppet kan försöka se myntets både sidor om man har ögonbindel på sig...
     
    Last edited: 20 mar 2014
  2. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag vill bara lyfta fram resultaten av alliansens politik och säga att det finns alternativ. That's all.

    Jag är väl medveten av att det finns positiva effekter med skattesänkningar, men när de vägs mot de negativa så tycker jag att de negativa väger över och jag väljer därefter att ventilera min åsikt.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  3. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Go Stefan Go!
     
  4. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Och ventilera din åsikt för du göra.

    Om jag ska hålla mig till tråden så tycker jag personligen att båda sidor är lika dåliga och det är som att välja mellan pest eller kolera.

    Vilket jag inte tänker göra. Inget av dom två alternativen kommer göra samhället nämnvärt bättre eller göra någon större förändring.

    Därav blir det blank röst, liberala partiet eller piratpartiet för mig.
     
  5. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Som det ser ut i dagsläget blir det en röst på Folkpartiet från min sida. Som student gillar jag den (relativt) nya skolreformen samt liberalismen som i övrigt genomsyrar partiet.
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Denna kanske är bättre här än i OT. Dubblerar.

    http://www.metro.se/skane/polis-rust...gSHUHmcR6ruKg/

    FAN VA ARG JAG BLIR PÅ PACKET! Är ett parti demokratiskt framröstat av Sveriges befolkning skall man tamejfan respektera ledaren för det partiet. Vänstertomtar som står och skriker "RASISTER! RASISTER!" utan att ens veta ordets jävla innebörd. De jämför SD med nazismen vilket är förbannat skrattretande. Som om Åkesson hade kunnat få en i närheten av samma blint folkliga stöd som Hitler. Jesus christ.

    Sen undrar jag varför inte västerpartister har jobb att gå till om dagarna? Varje gång det händer något som inte handlar om kortare arbetsdagar eller förstamajdemonstrationer står de i dagens manifestation som uttrycker missnöje X.

    Att man skall behöva bli så förbannat irriterad över idioter som inte vet vad demokrati är eller är till för att vara...
     
  7. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Länken funkar inte. Men jag håller med dig till fullo. Jag började reagera på detta redan när det skulle hållas debatt för flera år sedan i SVT och dåvarande vänsterpartisten Lars Ohly vägrade att sitta i samma studio som Jimmy Åkesson.

    Det är så fel det kan bli att göra så. Speciellt om man ska kalla sig vänsterpartist och stå för den politiken. Man pissar ju på demokratin och don väljare som röstat på Jimmy Åkesson och det parti han företräder. Sedan att man inte fattar att man ska ta debatten då för att på så sätt visa varför man tycker SD är fel osv. Istället uppför man sig som en trotsig 3-åring och sitter ensam i sin lilla sandlåda.

    Det är precis samma ute i samhället. Man planterar åsikten om att SD är rasistiskt och fel, man måste tycka så, annars är man rasist. Ett ord som garanterat en majoritet av dom som använder det inte ens förstår innebörden av. Man bara slänger det omkring sig som ingenting.

    Jag förstår heller inte hur man kan stå för jämställdhet, demokrati och yttrandefrihet som dessa människor påstår när dom hela tiden pekar direkt på dom som inte håller med dom. Man ser allt bara svart eller vitt.

    Det finns många av oss som inte står bakom hela vänsterpåfundet och heller inte håller med SD. Inte i allt. Man kan faktiskt tycka alla gör lite bra här och där. Det är så väldigt tydligt att man MÅSTE vara si eller så. Man måste rösta på Alliansen eller Röd-Grönt eller då, Sverigedemokraterna.

    Något som du visar med Dirk DigglerDirk Diggler; som är väldigt vanligt är att hela denna hets som finns idag gynnar helt fel saker. Man eldar bara på SD-anhängarna och hjälper dom vinna mer mark med detta uppförande på gator, torg och i sociala medier. Det finns ingen tvekan om det. Det är många som är väldigt trötta på hela den "man måste tycka si och så annars är man..." och dom röstar på SD för att dom tycker att dom är dom enda som visar ett ogillande och försöker föra den frågan som alla egentligen vill diskutera, men ingen vågar. Invandringen.

    Men som sagt, håller med dig helt. Det är sådan dubbelmoral och odemokratiskt det som händer dagligen. Tyvärr hjälper ju dom flesta medier till att forma många osanningar också.

    Timbuktu kan få sjunga om att slå Jimmy Åkesson eller vad det var, men om någon artist gjort en låt där texten vore att man ska slå kommunister hade det blivit fullständigt ramaskri.

    Man ser alltid hör hemskt och farligt högerextremt våld är, medans man nästan aldrig kan läsa om det vänsterextrema våldet som finns. Som finns i precis lika stor utsträckning.

    Det är mycket mer accepterat att en vänsterextremist knivhugger någon i Kärrtorp än att en högerextremist gör det. Snacka om en skev syn på jämställdhet och grunden för en demokrati.

    Tycker det är ett hån och verkligen kränkande att bli kallad för rasist såfort man inte håller med hela PK/vänsterfalangen i Sverige. Som sagt, man försöker hela tiden plantera åsikter hos folk. Sen vrider man och vänder på allt för att det ska gynna dom eller att man själv ska få dåligt samvete. Klassikern men åh, din lilla kränkta vita man blablabla du är främlingsfientlig och har en hemsk kvinnosyn osv.

    Jaha. Just ja, man blir ju det automatiskt för att man inte tycker att er "politik" och syn är okej, förlåt att jag formar mina egna åsikter och inte låter andra plantera dom åt mig. Det är verkligen konstigt att SD får mer och mer röster och klapp på axeln...

    Så. Jävla. Trött. På. Det.
     
    Last edited: 9 apr 2014
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ja det är som att man är tvingad till att ta ställning i en fråga man fan inte ens bryr sig om. Jag skiter i SD. De är borta om 5 år. Men åsikterna personer som röstar på dem ändras inte! Inte till det bättre iaf! Snarare är det väl så att de som redan avskyr vänstern och ogillar invandringen tar illa upp när SD behandlas så de gör och engagerar sig med en röst. Inte undra på att de är och nosar på 10%. Hur länge sedan vad det MP, KD eller V kan säga det om sina resultat?

    Man måste bemöta åsikter. Speciellt åsikter som först av ett parti med en jäkla skara röster i arslet.

    Det är så förbannat barnsligt att ignorera folk. Sådana utspel ser man vid Rwandas första val på 193.000 år men inte i Sverige. Vi bör ha kommit längre än så. Ohly, brandmännen, rabiat vårdpersonal och annat idiotiskt folk bör föregå med gott exempel. Inte nån jävla kurragömma med brandbilarna. Jag menar allvarligt talat...

    Skickat från min Sony Z1 Compact
     
  9. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Jag är inte så säker på det. Så länge dom andra riksdagspartierna vägrar våga ta debatten om invandring kommer SD leva vidare.

    Det är ju ett populistiskt parti, precis om Ny Demokrati var. Dock känns SD mer stabila än vad dom var.

    Nope, fruktansvärt barnsligt beteende. Man gömmer sig för att våga ta en debatt. Varför är man så rädd för att ta debatten i Sverige om det?

    Det finns ju ett tydligt missnöje kring hur invandringen sköts i detta land och den kommer inte bara försvinna för man väljer att låtsas om att den inte finns

    Fegheten är stor tycker jag. Inte bara i den frågan utan mycket annat, man går gärna på det typiska svenska sättet framåt. Vi vet bäst och så har det ju alltid varit! Ja men dåså! Då kör vi på som vanligt.

    Ta vad fan som helst. Invandringen, narkotikapolitiken, fotbollsvåldet som är på agendan nu mm mm mm.


    Det var som när jag mailade varje riksdagsparti och några utanför om hur dom ställde sig till Cannabis nu och framtiden för en i Sverige. Speciellt nu när det är sådana stora förändringar kring drogen runtom i världen.

    Alla svarade "Vi tycker..." och vi tänker inte...osv. Jaha, men när ska ni börja lyssna på oss? Väljarna, invånarna och när ska ni våga diskutera en fråga som är lite "jobbig" och faktiskt modernisera er lite. Titta på hur andra länder löst frågan osv.
     
    Last edited: 9 apr 2014
  10. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Vilka åsikter är det egentligen "PK-Sverige" "hindrar" folk från att ha? Jag är bara nyfiken på om man kan få se lite exempel.
     
  11. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Invandringen. Man får verkligen inte tycka något annat än att alla invandrare är välkomna och att minsta lilla som t ex tintin böcker eller nu senast en oskyldig t-shirt på NK med en färgad person och en icke färgad person. Helt plötsligt är en sådan enkel sak rasism.

    Allvarligt talat. Titta på den. Det är så befängt att få det till rasism så man blir bara helt uppgiven av hur politiken i Sverige förs.

    [​IMG]

    Det enda negativa med den t-shirten skulle väl vara priset isåfall.


    Absurd jämställdhet/feminism. Senaste jag hörde som några dårar i Malmö ville /krävde var "hen toaletter" där man skulle ta bort toaletter för man och kvinna. Man ska ha en enda där alla ska gå.

    Vad jag kommer på rak arm sådär. Helt enkelt måste man tycka och tänka som PK-gemenskapen annars är det verkligen inte bra. Det enda dessa människor gör är att dom skapar ännu mer motstånd vilket verkligen inte är positivt.

    Hela PK-gemenskapen blir ju som ettslags PR för SD så dom snarare vinner på att bli orättvist behandlade igenom att man försöker med odemokratiska metoder trycka ner dom.

    Igen. Hade några av dom andra partierna vågat prata invandring hade SD aldrig ens funnits från första början. Deras röster kommer från alla partier garanterat oavsett om det är Moderaterna eller Sossarna. Folk är trötta på att känna sig tvingade att tycka allt är rasism och icke jämställdhet.

    Så finns det bara ett parti för dom att rösta på som inte sitter och stryker medhårs. Det är ju inte direkt enbart män mellan 18-25 som röstar på SD som media m fl försöker påverka folk att tro.

    Synen på invandringen har knappast förändrats till det bättre på senare år, folk vågar bara inte säga vad dom tycker. Förutom när dom röstar och uppenbarligen röstar väldigt många på SD och fler lär det bli iår.

    Inte har du/ni glömt detta väl...?


    [YOUTUBE]HPtoQohQ3ow[/YOUTUBE]
     
  12. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag har exempel som är nyligt. Att folk är lika värde och deras död är lika värde och att alla borde få samma respekt när de gått bort. Att tycka det under en tyst minut för DIF-supporten (under AIK-IFK) och därmed protestera mot den tysta minuten var inte okej, hyschades av i princip alla som hörde något och hatades av ännu fler online efter matchen.
     
  13. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    1. Tröjan visar trötta stereotyper på svarta och vita människor så jag kan helt klart förstå att folk känner sig träffade av trycket på den. Att vita människor sen känner sig kränkta av att folk känner sig kränkta av trycket har jag inte ens en kommentar till, det är bara rent patetiskt.

    Och nej, vita människor, män i synnerhet, har i min mening inte samma rätt att känna sig kränkta, för vi har alltid åkt en gräddfil genom allting i historien. När man inser detta förstår man sen varför människor av andra etniska grupper kan bli kränkta av saker som för vita människor kan ses som barnsligheter, och varför det inte är upp till en vit människa att bestämma vad som är att bli kränkt av eller vad som är just barnsligheter. För att du inte blir kränkt av ett tryck av en svart människa med klassiska "negerläppar" behöver ingen annan bli kränkt av det heller, eller?

    2. Det de vill ha är alltså en helt vanlig toalett? Otroligt töntigt att kalla det för en "hen-toalett", när det de egentligen vill ha är en helt vanlig toalett som får användas av vem som helst. Jag hoppas verkligen att din poäng inte var att det är viktigt med skilda toaletter för olika kön. Och inte fan är det extremt heller.

    3. Hur många som röstar på SD vill egentligen diskutera invandringspolitiken snarare än att skicka ut varenda jävel som inte är etnisk svensk? Jag vet inte om jag tror på att de 10% som röstar på SD är just sådana som vill diskutera. Tror ni på det själva?

    Jag kan hålla med om att något är grovt fel med invandringspolitiken när man erbjuder folk att komma till Sverige, men sedan inte följer upp och ser till att de får leva det skäliga liv som de inte hade i hemlandet. Däremot tror jag som sagt inte att detta reflekterar den åsikten som många av SDs väljare har.

    Alltså tror jag att folk inte vågar säga vad de tycker, eftersom det inte är " PK" att säga att man hatar blattar och tycker att de kan åka hem igen om de ska komma hit och förstöra. För det är rasism och ingenting annat. Att folk sen väljer att bara säga såna här saker i sin närmaste umgängeskrets och sedan få det att låta som att de vill "diskutera invandringspolitiken" utåt, det är jävligt trist. Alla SDare är förhoppningsvis inte såhär, men jag befarar att det är alldeles för många för att de förtjänar en chans att diskutera sina åsikter eftersom de direkt kränker andra människor på sätt som de själva förmodligen inte förstår.
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Eller har du belägg för det du säger om SD-anhängare? Annars var du precis ofantligt respektlös mot en tiondel av vår röstberättigade befolkning vilket inte är särskilt smart.

    Jag håller inte med SD och deras politik men du är är vansinnigt snabb att dra alla över en kam. Jag tror inte i mina vildaste fantasier att 10% av vår befolkning vill "skicka hem blattarna".
     
  15. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Det tror inte jag heller, men det är ett ganska tydligt tecken på att en stor del av de 10 procenten inte vet vad de röstar på. Vilket gör dessa till antingen idioter eller lurade, förmodligen bägge. SD är pöbeln politiserad, en skamfläck för vårt fosterland för att använda deras egen retorik.



    Skickat från min Z1 via Tapatalk
     
  16. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ni som undrar över PK-maffian kan följa deras tankegångar här:
    http://www.metro.se/nyheter/sjukhuspersonalen-fick-inte-bara-antirasistisk-pin/EVHndi!ZoitTMkGBKbd/

    Görans kommentar är väl den enda som sätter huvudet på spiken.

    Och då är frågan ifall det bästa sättet att bemöta SD-tänket på är att sticka huvudet i sanden istället för att ta debatten. Vad tror du själv?
     
  17. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Varenda en som jag någonsin mött eller sett kommentarer från som röstar på SD. Jag har då aldrig sett någon som röstar på SD bara för att de är intresserade av en diskussion. Det är varför jag tror som jag gör. Bevisa att jag har fel så ändrar jag mig, att sitta och säga att det "inte är speciellt smart" ger mig absolut ingenting eftersom jag baserar det på vad jag själv upplevt och upplever, och många så med mig.
     
  18. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Självklart ska man ta debatten, vilket många också gör. Jag gör det alltid iallafall. Men man kan inte skylla PK-maffian för att agera struts enbart, då närmar man sig själv samma beteende.

    De senare posterna i denna tråd är fylld med de vanliga SD-argumenten, man ska respektera folkets val, man ska ta debatten, inga andra partier tar i invandringspolitiken osv osv. Inget av detta behandlar SD:s politik, istället handlar det bara om att försöka få folk ännu mer missnöjda med de riktiga politiska partierna. En smart taktik, för när man mot förmodan stöter på en Sverigedemokrat som faktiskt vill debattera en fråga så blir denna stackare oftast, om inte alltid, nedsablad med riktiga argument.


    Skickat från min Z1 via Tapatalk
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag tror visserligen inte att man närmar sig att sticka huvudet i sanden på grund av att man beskyller någon annan för att göra det. Det hänger inte riktigt ihop.

    Vilket väl är bra? Det är väl så vi skall vinna fighten? Inte åka iväg med brandbilarna och gömma sig när partiledaren kommer på besök!?
     
  20. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Jag menar alltså, som jag skrev under, att SD-anhängare sticker sitt huvud i sanden då de istället för att lyfta sin politik klagar på att andra inte vill diskutera deras politik.

    Att vinna fighten kan man nog göra på många sätt, att sluta gömma sig är definitivt ett. Samtidigt gör man en ganska tydlig markering om hur man tycker, genom att ta ställning. Vi vill inte ha SD här, säger brandmännen, inte på vår arbetsplats eller i vårt land. Det har också effekt.

    Men nu sitter vi här och diskuterar precis det vi inte borde diskutera. Istället borde man prata om SD:s sakfrågor.

    Skickat från min Z1 via Tapatalk
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.