Iphone 4

Diskussion i 'Off Topic' startad av paffare, 7 jun 2010.

  1. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nexus One får man gratis eller vad menar du?

    Om du inte tycker iphone 4 har något nytt hårdvarumässigt eller funktionsmässigt, vilken mobil öht har då något nytt att bli imponerad över? SE X10 med ver 1.6 och avsaknad av multi-touch eller HTC Desire fullproppad med buggar?
     
  2. Supervillain

    Supervillain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp. Överkörd är snarare ordet.

    http://www.youtube.com/watch?v=FdgG5NNxARo

    Riktigt imponerande, eller hur Viggo?

    Sköna hån i slutet. "It's a webapp." Det är det som är skillnaden på Apple och Android.
     
  3. Supervillain

    Supervillain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och jag antar att du har testat iOS4 som är helt buggfritt?

    Om du är imponerad över vad iPadden kan göra (och i så fall iPhone 4) så kommer du älska Android framöver. Snacka om buggar i all evighet. Men en ny upplösning, videokamera och 1ghz är faktiskt ingenting att skryta med.

    Ta en titt på filmen ovan istället. Eller ta en titt på hela keynoten. Hade jag varit Steve hade jag skämts för att presentera en telefon efter det där.

    Edit: nej, uppdateringarna till Nexus One får du gratis. Något du behöver betala 6500 kronor för att få till iPhone.
     
  4. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER


    Nej, man får inte N1 gratis men man får FroYo nu sedan kommer det komma ut 2.3, 2.4 ,2.5 etc.
     
  5. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    63
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Korrekt!! Många döva och hörselskadade kommer säkert att gå över till iPhone 4 när det visar sig att det fungerar utmärkt med FaceTime. Jag har använt olika mobiltelefoner till videosamtal och det varierar kraftigt. Tyvärr har kvalitén blivit sämre på senaste åren. Ingen förbättring. Men om flera teckenspråkiga skaffar iphone blir det bättre kvalité då alla har samma modell.

    Jag är en av dem som troligen kommer att skippa Desire/N1 och går till iPhone 4. Men det beror förstås på priset också. Jag är inte beredd på att månadspara (betalar) högt till ett företag i månader :) Jag vill ha rejäl valuta för pengarna!

    Jag använder redan Skype som är ett utmärkt program för videosamtal. Enligt IDG kommer man kunna ha videosamtal över 3G-nätet nästa år.
     
  6. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Hårdvarumässigt är jag imponerad, och avundsjuk. Mjukvarumässigt, tja, det var väl en hygglig uppdatering. Inget som slog knockout på konkurrenterna, men en del värdefulla nya funktioner.
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Men, vadå? videosamtal är bortglömt. Sist det hände var 1½ år sedan, när pappa hade tråkigt i jaktstugan.

    Det är väl inget vi ens behöver diskutera som någon nyhet?

    Jag tror även denna Iphone kommer att bli en skönhet för den stora massan (som har råd), MEN, det är absolut inget för mig som älskar custom-roms, överklockning osv
     
  9. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Att döma av nuvarande OS lär det inte vara många buggar.

    iOS 4 kommer till 3G och 3GS om ni missat det.
     
  10. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Gratis också va?
     
  11. Supervillain

    Supervillain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    NEWSFLASH! Det är detta som gör skillnaden mellan Apple och Google. Uppdateringarna skickas OTA och telefonen och dess mjukvara förbättras med tiden.

    I dagens utvecklingshastighet är den nyheten du länkar från mars i år redan gammal. Då hade Google IO knappast ägt rum.

    Du har kommit till fel plats kompis. Sälj din telefon och köp en slimmad 3GS:a istället. Du kommer säkert tycka att upplösningsskillnaden är värt så mycket pengar.
     
  12. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    ja?
     
  13. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    lika bra att slänga en pekpinne innan det blir pajkastning mellan applebois och androidbois.
    lugnt och stilla nu och försök hålla det sakligt
     
  14. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
  15. Supervillain

    Supervillain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Multitasking och att kunna byta bakgrundsbild. WOW! I'm impressed!

    Det kunde man göra på min gamla SonyEricsson.
     
  16. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag ser hellre att de skippar ut något med ett fåtal buggar men det kommer en uppdatering i kvartalet än en uppgradering varje år.
     
  17. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du skriver att man måste betala 6500kr för att få iOS4, jag skriver att det kommer gratis till 3G och 3GS och du svarar med det där? Hur gammal är du?
     
  18. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hårdvarumässigt verkar det bli en riktigt bra telefon. Mjukvarumässigt imponerar inte iOS4 helt på mig, och jag kommer stanna på Android ett bra tag till.

    Och på tal om iOS, jag börjar bli trött på Apples vana att lägga 'i' framför allt.
     
  19. Palsternackan

    Palsternackan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag utgår från min egen erfarenhet. Jag använder har en Acer Liquid som jag pillat med och optimerat kontinuerligt de senaste månaderna med custom rom utan onödiga program, våldat ut vartenda program som inte behövs och bevakar kontinuerligt vilka services och processer som körs i bakgrunden.

    Jag har displayen avstängd, wifi avstängd, 3g avstängd, synk avstäng och ingen uppkoppling till telenätet, eftersom jag inte har ett nummer på mitt simkort. SetCPU är ställd till ondemand, så den redan underklockande snapdragon kommer köra i 245 för det mesta. Under dessa förutsättningar håller batteriet mindre än 24h.



    Jag misstänker att det är en bugg som kan ha göra med att mitt simkort inte har täckning utomlands, som gör att telefonen desperat letar efter mobilnätet 24/7. Liknanden den bugg som gör att flight mode drar mer batteri..



    Jag tror att A4-soc:en i kombination med det gigantiska batteriet och stenkoll på vad i mjukvaran som drar batteri är det inte alls otroligt att iPhone kommer ha 3-4 ggr mer batteritid än tex EVO.

    Jag koppas verkligen att detta blir något som Androidtillverkarna inser är en brist med hårdvaran idag. Gör gärna telefonerna fetare, inte mig emot. Ge oss bara mer batteri.
     
  20. Palsternackan

    Palsternackan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Intressant! Jag tycker det är jäkligt intressant av dem att påstå att 3GS har 300h passningstid! Det stämmer ju inte alls med verkligheten.

    Nåväl, jag tror ändå det kommer bli brutalt mycket bättre batteritid med A4 + iPhone OS, iaf om 40 musikspelning stämmer.

    Märker nu att jag upprepade mig lite i förra posten, sorry för det. Är lite trött i hjärnan.