Problem: Battery drain orsakat av klockan?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Fok, 7 apr 2014.

  1. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej,

    För ett tag sen så drunknade min mobil och jag trodde den var trasig men det visade sig när jag bytte batteriet att den faktiskt gick igång. Jag köpte ett nytt, vad dom säger är original, på kjell och co.

    Till problemet hör att jag har sån jävla battery drain utan att ens använda telefonen sen dess. Jag installerade wakelock detector och den sa nu på morgonen att sen igår har klockan väckt mobilen 59 ggr. Aldrig haft några problem alls, och installerade Cool Boys ROM som jag hade tidigareo ch då räckte ju batteriet i flera dagar med användning. Nu töms den på en halvdag utan någonting igång alls.

    Är det någon som haft liknande problem med just klockan eller vet vad jag kan hitta på. Har sneakvarianten av greenify och då kan man ju inte hibernata systemappar så den vägen blir jag ju inte av med det.

    All vägledning och förslag mottages gärna.

    Tack på förhand

    Fok
    MVH
     
  2. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Bara för att telefonen startar efter ett bad betyder det inte nödvändigtvis att den är helt intakt. Den behöver förmodligen en genomgång av en tekniker. Jag körde en telefon i tvättmaskinen för några år sedan, och efter vederbörlig isärtagning och torkning så gick den igång, men batteritiden var katastrofal.
     
  3. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har tänkt den tanken med men hoppades, i och med att batteriet var nytt, att det främst skulle vara det som det hängde på. Men det kanske är så att den är lite rökt på ner än ett sätt.

    Ändå konstigt att under battery usage så står operativsystemet android och telefonen är inaktiv som dom två främsta batteriförbrukarna. Det har dom aldrig gjort innan någonsin.

    MVH

    Fok
     
  4. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Du kanske annars bara är en i raden av alla som har fått urusel batteritid sedan senaste uppdateringen kom? För mig drar Android OS ungefär 30% av batteriet och Internet browsern äter ännu mer batteri, såvida jag inte taskkillar varje gång jag surfat.
     
  5. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fastjag kör cool boys 4.3-ROM så borde inte hänga ihop med någon uppdatering.

    MVH

    Fok
     
  6. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Som tidigare redan nämnt så kan en telefon få problem smygande långt efter sitt bad.

    Men om jag var du så hade jag provat med en full wipe och sedan in med omega v.28, alternativt omega v.17 (om du har gamla bootloader och inte vill trigga knox).

    Skickat från min GT-I9505G via Tapatalk 2
     
    Last edited: 7 apr 2014