Diskussion: Ert första intryck av Galaxy S5?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av bimmerboy, 12 apr 2014.

  1. bimmerboy

    bimmerboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Jaha ni som har fått packa upp sin S5:a vad tycker ni nu då?

    Jag har inte gått igenom den till fullo men jag tycker den känns VÄLDIGT plastig. Jag kommer från en Samsung Galaxy Nexus som sannerligen behövdes bytas ut men känslan var bra mycket bättre.

    Jag tycker laddluckan är pillig och här blir det trådlös laddning inom kort, kommer att bli bekvämt.


    Knapparna känns för smäckiga för min smak och jag ororar mig för hur länge det här håller, nu är jag inte van vid deras kvalitetskänsla men detta är väl ingen nyhet, håller det bara kan jag nog leva med att det KÄNNS smäckigt.

    Kameran känns grym
    Skärmen är sjukt fin
    Storleken är rätt vettig på telefonen
    Batteriet har inte hunnits ladda fullt än men det blir nog nice

    Jag är väl inte missnöjd men det var inte den WOW känslan jag hade förväntat mig.

    Health 3.0 har jag testat idag och jag vet inte hur den jobbar men den räknade fett fel på stegen och då vi gick en runda på 6.5 km sa den att vi gått 10.5 km Jag hittar inte var man eventuellt kan justera steglängd eller så men kan man inte det och det visar så fel är det skräp får jag säga.

    Pulsmätaren verkar göra sitt jobb även om det gå lite slött, sen saknar jag någon form av guide för att enkelt kunna se eventuella framsteg i puls osv

    Inloggning med fingret, tja vad skall man säga, jag TROR jag kommer att fimpa det om några dagar, känns som att det finns smidigare sätt att ta mig in i nallen, jag har inga direkta hemlisar där iheller.
     
  2. Cassius

    Cassius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Med tanke på att man idag utan bekymmer bygger bilar som utsätts för flera tons tryck över axlarna och ett antal G i sidolaster utan att dom har tendenser att gå sönder i fiberarmerad plast (kevlar + epoxi i F1 bilar) så behöver inte det faktum att telefonen är gjord i plast vara något negativt.

    Dock finns det lika många plaster som tillverkare av plast och alla har olika egenskaper och brister..

    Galaxy Nexus'en är väl bara några månader yngre än SGS 2an? Kanske liknande konstruktion rent allmänt? Om så förstår jag inte vad det är du tycker är så plastigt? Jag tyckte den kändes klart mer gedigen än min Razr och ex'ets SGS 2a i alla fall! Och baksidan tar definitivt bort en hel del "plast"-känsla! Dock har jag förstått det som att den vita ska vara halare än den svarta i alla fall, men jag har svårt att tro den skulle vara värre än en SGS 2a ändå?

    Ex'ets SGS2a är i vart fall 26-27 månader gammal nu och fungerar bättre och känns mindre sliten i knappar och dylikt än min Razr som är lika gammal. Då har hon använt sin telefon Klart mer än vad jag brukat min också, så jag tror inte kvaliten är något du behöver oroa dig över så länge du inte fått ett "måndags" ex som kunde ha hänt oavsett vilken telefon du köpt :)
     
  3. bycikir

    bycikir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Har du den svarta eller vita telefonen? Den svarta ger en mycket bättre kvalitéts-känsla än den vita, som för övrigt är riktig plastig.
     
  4. silverkillen

    silverkillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tog ut en vit idag, ja den är halare bak, kommer byta den mot blå baksida eller svart.
    Då jag kommer från z1 (har kvar den än) gillar jag att den är mindre å har rundade hörn att den är lättare är skönt, skönt att slippa splitter skyddet då jag inte gillar skärm skydd.
    Det känns som att samsung tar bättre bilder, kameran e grymt snabb.
    Får mycket bättre å snabbare resultat på 4g via bredbandskollen, har bättre längd på wifi.
    Den tar mindre plats i fickan, STORT plus för mig !
    Trevligt med mera skärm, på z1 försvinner så mycket skärm till knappar.

    Värt pengarna att gå från z1 till s5, tjaa Säg de, tydligen gillar JAG s5 mer än z1 SOM ÄR en bra mobil.
     
    Last edited: 12 apr 2014
  5. arch

    arch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gick från s4 till s5 och är nöjd. Enda irritationsmoment jag hittat so far är att det är en väldigt blåaktig ton på bilden när jag går in i call screen eller andra rutor med svart bakgrund. Nån som har likadant?
     
  6. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jag personligen hade glömt hur mycket jag hatar Touchwiz, men hoppas på en lösning snart för att bli av med skiten

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
     
  7. tokar86a

    tokar86a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S
    Det går säkert att ladda ner något annat.

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
     
  8. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nja det finns inget ännu, jag har rootat luren men har strul med en custom recovery, men det ska nog lösa sig snart :-)

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
     
  9. helllsing84

    helllsing84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2014
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag gick från iphone 5 och har haft flera föregående modeller av iphone men valde att köpa s:5an och ge den en chans. Jag är jätte nöjd, inte samma "flyt" som i ios men man kan inte få allt antar jag. Det enda som jag riktigt stör mej på är att telefonen vibrerar känns som att baksidan håller på att skaka loss. Kanske kan bli bättre om man använder ett annat skal? Vibrationerna försvinner om man tar bort skalet alt lättar på det i nederkanten vid högtalaren.

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
     
  10. sanity

    sanity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Den dagen det finns en stabil Google ROM till s5:an kommer du inte sakna iOS en sekund :)
     
  11. nystrom86

    nystrom86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick hem min s5 i torsdag, min första galaxy. Har bara haft iphone innan. Tyvärr så blir det reklamation, visst kameran är grym, bättre än iphone 5 i mitt tycke. Men kameran betyder en sån liten del i vardagsanvändningen. Kvalitetskänslan, mjukvaran och alla dessa meningslösa appar som följer med, det håller inte måttet. Är man van vid en gedigen mobil med en kamera som duger gott å väl till de få bilder man slänger upp på facebook ibland så var det för stor skillnad att gå till galaxy s5. Det känns mer som att man håller i sonens leksak istället för en mobil 6000kr. Grymt besviken, har en samsung TV och den är klockren så därför tänkte ja ge chansen till att prova deras mobiler. Vill fortfarande byta från ios och då finns m8 och z2 att välja på. Några förslag? Tacksam för svar
    MVH
     
    Last edited: 13 apr 2014
  12. Dimitri

    Dimitri Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hade inte m8 den konstiga htc menyn?

    Sent from my SM-N9005
     
  13. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Vänta in OnePlus One :)

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  14. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Kinesiska luren?

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
     
  15. arch

    arch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Här är den blåaktiga tonen jag skrev om: http://imgur.com/wd0xxI5
    Syns bäst uppe på notifikationsfältet. Nån mer som har så i kontaktlistan/call screen?
     
  16. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Håller med på vissa punkter ang. S5, har gått ifrån Samsung mer och mer på grund av just design och TW. Men å andra sidan är det ju bara jag, andra gillar designen och även Tw. Z2 har jag inte fått än, men min m8 gillar jag starkt så kommer du från iPhone och inte tycker runt 5" är ett problem så borde ju m8 passa dig pga. design och material.

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
     
  17. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Nystom. Kanske du skulle prova en Nexus 5, hyffsat billig och allt flyter på. Om du inte är så intresserad av android efter den luren så blev det inte så kostsamt!

    Har haft S4 och Note 3 och varit nöjd men sugen på vanilla android så då blev det en Nexus 5, men skullle jag skaffa nått nytt idag så kommer det bli en Sony Z2. Verkar vara schysst kamera o batteri, sen så har den fm radio vilket jag saknat i d senaste lurarna, måste använda ett bluetooth headset med det i!
     
  18. Chandler

    Chandler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har likadant men är det ett problem? När jag går in på SMS ser det ut som att notifikationsfältet byter nyans en tiondels sekund innan SMS applikationen kommer upp. Det ser ut som att det är två lager genomskinlig färg som bilder den blåa nyansen.
     
  19. Chandler

    Chandler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså enhandsläget är ju helt genialiskt. Här har jag gått och våndats över att inte kunna bestämma mej för hur stor telefon jag vill ha, och så kommer Samsung med den självklara lösningen att man kan ändra skärmstorleken när man vill :)
     
  20. Chandler

    Chandler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För övrigt obegripligt att inte funktionerna i appen Light Manager ligger inne som standard. Att kunna ställa in olika färger på dioden och få den att lysa konstant istället för att slö-blinka har revolutionerat min värld. Detta ständiga tändande av skärmen för att se missade SMS etc. är borta.:)