Problem: GPS-problem

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av F-Forward, 24 jan 2014.

  1. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Stämmer inte. Trodde att det var bättre direkt efter uppgraderingen. Nu beter den sig på samma sätt igen. Kan behöva vänta 20 minute rpå fix utomhus, ibland så kan den ha fix till och från hela tiden, ibland så måste jag slå av och på location flera gånger för att öht få fix. Utöver det så är den inget vidare, kan inte rapportera hastighet korrekt och diverse annat bös.
    Helt enkelt värdelös telefon om man behöver använda GPS ofta.
     
  2. jt_kian

    jt_kian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Platta:
    iPad 2017
    ROM:
    Stock
    Jag håller inte alls med att det är värdelös telefon för GPS. Min frus G2 funkar hur bra som helst med GPS. Som dem skrev tidigare i tråden så får det anslutning under 10 sec. Då har jämfört med min Nexus 4 och 5.
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag använder gps dagligen i snitt.. 4-6 timmar och den funkar kanon jämt utom som det sagts innan inomhus.. men i bilen, cykeln och till fots.. funkar kalas. rookie mistake hos de flesta är att ha wifi igång samtidigt.. till skillnad från iphone så funkar det skitdåligt på alla android devices att ha wifi på samtidigt som gps även om det ska vara tvärtom ;) så... har du wifi på samtidigt?

    är det så dåligt som du säger så har du en defekt gps helt enkelt för så dålig är den icke.

    EDIT: utomhus får jag alltuid lås inom 4-5 sekunder. snöstorm var inte så populärt dock då var det svårt men då funkade å andra sidan inte ens min riktiga gps i bilen heller ;)
     
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Alltså jag är inte ensam om problemen, så uppenbarligen är det fel på många enheter i så fall, kolla bara här i tråden. Det märkliga är att det kan fungera fint i flera veckor och sedan blir det problem igen o.s.v.
    Ni som säger att det fungerar bra, hur rapporterar era appar hastighet? På min är det vädligt hackingt, kring 100km/h så ligger den och pendlar mellan 90-110 exempelvis. Alla mina tidigare telefoner har visat "rätt" hastiget konstant.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det var ju fel på en ganska stor batch lurar i början det skrevs det rätt mycket om. kolla upp så du kan byta ist?
     
  6. Sunkan85

    Sunkan85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min gps fungerade bra innan kk. Den fick mottagning fort och va redo att använda. Efter kk uppdateringen så tar det närmare 5 min att hitta mottagning om jag inte har haft igång ett program som krävt gps på en stund. Spelar ingen roll om plats alltid är påslagen eller om jag sätter på den precis innan jag startar ett navigations program.
     
  7. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Fick oxå problem med GPS efter kitkat, försökte med fabriksåterställning och när inte det hjälpte provade jag knepet med att ta loss bakstycket och peta in en lagom tjock pappersbit under antennkontakten så den får bättre kontrakt med kontakterna på kretskortet men det hjälpte inte heller så nu är den inne på service.
     
  8. Sunekaa

    Sunekaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma problem här. Efter uppdatering så låser den inte till några satelliter .
    Gjort återställning men fortfarande samma problem..
     
  9. Sunekaa

    Sunekaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du fått tillbaka din från service? Pratade med LG precis och kan bli så att jag får skicka in min på service.
     
  10. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Har inte fått tillbaks den men jag fick en länk där jag kunnat följa förloppet och där står tråkigt nog att verkstan inte kunnat återskapa felet så de har bara "uppdaterat mjukvara", till vadå undrar jag, hade ju redan KK. Lär väl få tillbaks den nu i början av veckan så jag återkommer med resultat.
     
  11. plexuz

    plexuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag upplever också program med GPSen på senare tid. Jag tror jag upptäckte det första gången vid löpning några veckor innan KK hade kommit. Jag använder ofta telefonen som navigator/GPS i bilen och även det är utmanande nu för tiden. Jag har varit utan GPS i upp till en timme under bilkörning men för det mesta är det tappad kontakt i någon minut eller liknande. Jag har inte märkt någon skillnad med KK. Jag har även försökt att med GPS status (eller något likande app) tvinga nerladdning av GPS-data men det tycks inte hjälpa.

    Jag får nog svårt att hävda garanti när jag rootat min telefon :-(
     
  12. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Du skulle ju kunna återställa den, för det vet du väl hur man gör eftersom du lärt dig hur man får root?
     
  13. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var ute på en joggingtur som tog mig ca 40 minuter. Ivrigt vill jag se hur långt jag sprungit.
    Under 40 min med GPS on och 4G på så fick jag inte en enda kontakt. Frustrerade och ren skandal!

    Jag har återställt den och har ingen lust att lämna in den. Får väl helt enkelt klara mig utan GPS.
     
  14. christerorebro

    christerorebro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    Jag har fått snurr på GPS:n genom att under Plats i Inställningar ändra från Batteriesparläge till Hög precision. Jag mailade även LG:s support och fick svaret:

    Ni kan testa att ställa in telefonen i safemode. Detta gör ni genom att stänga av telefonen och sedan knäppa på den igen. När ni ser LG loggan trycker ni ner volym ner knappen. Då kommer telefonen startas i safe mode. Testa då att använda gps funktionen. Att jag rekommenderar detta är för att jag tror att det är en applikation som stör ut GPS användandet. Om det inte är så kan ni kontata oss via [email protected] för vidare felsökning.
     
  15. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Har nyss hämtat min g2 efter service och gps fungerar fortfarande inte, det enda verkstan gjort är att fabriksåterställa den, klåpare :(
     
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag fick sinnessjukt mycket bättre gps efter att ha stängt av 4g... no kidding
     
  17. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Jag tillhör inte skaran som verkar ha problem med GPS.
    Det jag däremot retar mig på är noggrannheten.

    Jag var ute på en liten tur igår och uppritandet på kartan efteråt får mig att fundera på om det är efter en runda på krogen.
    Jag går i hus, i vatten och i träd, överallt utom på den asfalterade gångbanan som jag vet till 100% att jag höll mig på.
    Eller ja, det är väl inte helt korrekt, den har ju faktiskt lyckats pricka in korrekt position på en hel del ställen.

    Hur står sig en löparklocka med GPS i jämnfört med en "state of the art"-nalle med GPS/Glonass?
     
  18. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Provade att sätta telefonen i flygplansläge och kliva ut på ett tak i stan och då fick jag faktiskt ganska snabbt låsning mot 14 satelliter men med betydligt sämre signalstyrka än förut slog jag sedan på 4g igen så sjönk signalstyrkan ytterligare, när jag klev in igen så tappades alla satelliter bums... i skrivande stund, sitter på bussen och fick för mig att prova igen, 14 låsningar inom en fullt rimlig tidsram, fortfarande något klenare signal men, jag blir inte klok på detta??! Ni andra som lider fullkomligt obrukbar gps, testa flygläge och hitta en öppen yta utomhus och kör igång typ gps test, är nyfiken på resultat!
     
  19. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Upptäckte alldeles nyss att verkstan pajat min nfc, suck! Jäkla nötter, varför tar serviceverkstäder inte sina jobb seriöst? :( blir att lämna in igen och hoppas att de inte pajar ngt mer.
     
  20. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER


    För att nästan alla är där via arbetsförmedlingen och hatar sitt jobb.