Problem: Konfigurera telefonen utan tangentbord

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Chris Amon, 14 apr 2014.

  1. Chris Amon

    Chris Amon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Tyvärr har jag har lyckats att installera en version av Gapps utan medföljande tangentbord vid en totalt återställning av telefonen i samband med att jag skulle byta ROM. Så när jag ska logga in på Googlekonton osv har jag endast tal-till-text funktionen, och det fungerar inte. Jag har försökt att via SD-kortet flasha in TWRP, men det gick inte att öppna apk-filen i filhanteraren. Min tanke var att därefter flasha in en Gapps-fil med tangentbord från SD-kortet. Finns det någon lösning på problemet?

    Så här gjorde jag för att lösa problemet efter några dagars funderingar och försök att via datorn öppna/installera en apk-fil med tangentbord:
    Jag gick till en mobiltelefonrepatör och de återställde telefonen till fabriksvärdena, dvs den blev orootad osv. Det tog ungefär 10 minuter och kostade 250 kronor.
     
    Last edited: 25 apr 2014
  2. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Bara att ladda ner ett tangentbord som en APK fil via internet och sedan ta bort det när du är klar.
     
  3. Chris Amon

    Chris Amon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Tack för tipset, det verkar vettigt. Dock vet jag inte hur jag ska få apk-filen installerad? Jag har en apk-fil med ett tangentbord på SD-kortet, men det går inte att öppna den. Jag får meddelandet att "Det går inte att öppna filen". Jag har ingen apk-installerare på telefonen.
     
  4. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    En apk-installerare är inget du som användare ska behöva ladda ner, utan det finns inbyggt i Android. Du skulle kunna pröva via ADB om du inte lyckas installera en APK via filhanterare/genom att "öppna" den.
     
  5. Chris Amon

    Chris Amon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Det fungerar som sagt inte via den filhanterare som finns. Hur gör jag för att använda ADB? Är obekant med vad det är och är lite stressad över telefonen. Önskvärt med så konkret hjälp som möjligt.