Fråga: Köpa G2?

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Nummerskivan, 17 apr 2014.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    När man läser testerna, eller har en ny telefon, så är det lätt att se vad man gillar och vad som är bra.

    Vad man inte vet, är hur snabbt de rasar. T.ex. så var min telefon ljusår snabbare än min brors iPhone när våra lurar var nya (S3 och den iPhone som fanns då), men min telefon blev snabbt långsammare och laggigare för varje uppdatering (jag återställer såklart före och efter, och installerar inte vad som helst, samt optimerar inställningar) medan iPhonen verkar få uppdateringar som passar bättre, för den höll sig som ny länge (blev stulen i bästa väskryckarstil, så vet inte hur den skulle vara nu).

    Hur är det med G2? Degar den ihop lika snabbt som Samsungs grejer? Jag har haft en SGS och en SGS3 och båda började sega ganska snart, och få hemska batteritider. Medan min brors och hans tjejs iPhones alltså håller formen längre (när hon bytte sin 3gs för att den var så slö, var min SGS MYCKET sämre). Har tyvärr ingen med vettig Android att jämföra med. Vi har haft Defy och LG optimus one, där LG:n höll formen rätt bra (den i särklass bästa lågprismodellen genom tiderna tror jag, höga betyg på Prisjakt) medan Defyerna lever sitt egna lilla liv samt laggar som fan.

    Hur upplever ni batteritiden ni som haft den (G2) sedan start? Blir den markant sämre allt eftersom, särskilt vid uppdateringar?

    Jag funderar även på Note3 ni som är lite objektiva vad skulle ni valt av Note3 och LG G2?

    Och har G2an en massa förinstallerat skräp som Samsung, och som tar upp halva telefonen?

    Många frågor, men så som mina Galaxys har utvecklats, så vill jag gärna slippa att ha en laggande batterislukande sak efter ett halvår.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag tycker g2 klarar sig bra men det beror ju oxå på att android som sådant har utvecklats en hel del. jämför jag min g2 med min jobblur som är en iphone 5s så kan man mörda myten om att iphone inte blir seg.. för det blir den.. rejält dessutom. det smyger sig på en på precis samma sätt som på android dock blir det mer tydigt på android efter iphone har ett annorlunda sätt att presentera appen.

    Dvs det laddas en bild i början medans resten av appen startar och ger skenet av att saker startar direkt när det oftast faktiskt är ombytta roller i snabbheten. Men som vi alla vet så är de vad ögat uppfattar som räknas sen kan man presentera hur mycket siffror som helst.

    Nu blev det ordbajs deluxe här men mitt svar är NEJ den packar inte ihop på samma sätt som innan men det har inget med tillverkarn att göra utan mer nyare hårdvara och nyare os.
     
  3. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Köp G2, du kommer inte bli missnöjd ;) Bästa telefonen jag haft och då har jag haft en massa.

    Ett tips är att köpa från netonnet, då kan du ha telefonen i 2 veckor förutsatt att den hålls nyskick, sedan lämna tillbaka ifall du inte är nöjd.
     
  4. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Om nu OnePlus One som presenteras på onsdag den 23e april släpps hyffsat snart så skulle jag nog avråda från att köpa en G2.
    Funderar själv på att skaffa den, beroende på omständigheter.
    Är ju så himla tråkigt när en sak presenteras på ett datum men inte släpps förrän flera månader efter presentationen.
     
  5. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Även testa den alltså. Låter ju mycket bra.

    Hur länge har du haft din, och har den tappat i batteri, börjat lagga och jobba sig på något sätt alls?
     
  6. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ska väl googla fram det, men vet inte vad det är för märke. LG? HTC?
     
  7. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Hade min i flera månader, bytte mig vidare till den nya HTC M8 men saknar min G2 och ska definitivt tillbaka till G3 sen.

    Jag brukar främst surfa, kolla facebook, använda spotify och streama via bluetooth till bilen, kanske youtube klipp och små spel. Batteritiden höll mot cirka 6 timmars skärmtid (obs skärmtid nu) varje dag beroende på täckning då, wifi tar ju minst ström.

    Men det är svårt att läsa på forum för att veta om den passar en eller inte, tycker du faktiskt ska slå till en eller känna på en kompis för att se ifall den passar dig.

    Alla har ju olika åsikter liksom men från mig som testat alla flaggskepp nästan dvs S4, HTC one, LG G2, Htc One X, Galaxy Nexus, Nexus 4, iPhone 4s, iPhone 5 osv så har G2 varit min favorit hittills speciellt med batteritiden och den stora grymma skärmen med minimala kanter så att man får så mycket skärm som möjligt utan att göra mobilen för stor ;)
     
  8. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
  9. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Är G3 på gång? Har inte hängt med det senaste...

    Det går en del mycket billiga G2 på Tradera, kanske något för mig.
     
  10. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Last edited: 17 apr 2014